»Ženske smo bolj povezovalne in karizmatične voditeljice«

Tako pravi generalna direktorica OMV Slovenija Vanja Lombar in poudarja pomen spoštovanja sodelavcev.

Objavljeno
07. november 2016 12.45
vvo*Vanja Lombar
Milka Bizovičar
Milka Bizovičar

Vanja Lombar je od lanskega februarja generalna direktorica OMV Slovenija – je edina ženska med 11 generalnimi direktorji držav, kjer ima OMV prodajno mrežo –, ki zaposluje 71 ljudi, med njimi je 61 odstotkov žensk.

V vodstveni strukturi podjetja menedžerke zasedajo točno polovico delovnih mest. Zaradi tega in vrste ukrepov, sprejetih tudi na ravni korporacije, ki omogočajo napredovanje žensk, med njimi so ženske kvote, mentorstva, sponzorstva, gibljiv delovni čas, je OMV Slovenija od Združenja Manager letos prejelo naziv menedžerkam prijazno podjetje.

Na splošno velja, da ženske zavzemajo zelo majhen delež vodstvenih položajev v podjetjih. In to tudi zato, ker same nimajo želje, ambicije. Kako ste to presegli v vašem podjetju?

Menedžerke v našem okolju dobivajo motivacijo z izobraževanjem. Usposabljamo jih strokovno, s kompetencami, da lahko potujejo po karierni poti navzgor. Imamo tudi zelo učinkovit sistem zbiranja talentov na mednarodni ravni, kjer se lahko vzpostavlja konkurenčnost med kolegicami in kolegi.

Naša mati zelo podpira zastopanost žensk v različnih poklicih, zato je tudi v sklopu zbiranja talentov struktura zelo uravnotežena – delež žensk pri tem skokovito narašča.

Po tako pridobljenih izkušnjah ljudje dobijo motivacijo za uspešno delovanje. Zelo pomembno je, da dopolnjujemo svoja znanja in kompetence, in ker imamo ženske in moški drugačna načela in karakterne lastnosti, je pomembno, da so na vodstvenih položajih oboji. Ko ženske v podjetju vidijo, da je odziv dober, so motivirane tudi same.

Kakšne ukrepe, ki ženskam tudi dejansko omogočajo večjo participacijo na vodstvenih položajih, pa izvajate? Delo od doma je verjetno eden izmed njih?

Seveda, za ženske je bistveno drugače kot za moške že zato, ker podpiramo družino. Med mehkimi ukrepi naj omenim možnost dela od doma, fleksibilnost delovnega časa, omogočamo športne in druge različne aktivnosti za razbremenitev, spodbujamo uravnoteženost poklicnega in zasebnega življenja in podobno. Tudi ti ukrepi pripomorejo, da ženske lažje napredujejo v karieri.

Kako težka pa je bila za vas odločitev za prevzem vodenja podjetja? Ste dolgo razmišljali o tem?

Ko sem bila soočena s to idejo, ni bilo lahko. Prevzemala sem podjetje, ki je bilo uspešno v relativno zreli panogi, kjer ni bilo velikih pretresov. Se pa počasi pojavljajo: tudi v naftno industrijo prihajajo novi poslovni modeli, zato sem v tem videla izziv. Odločitev je spremljal nek pozitivni adrenalin, moram pa reči, da so me pri odločitvi zelo podprli moji mentorji iz centrale. Takrat sem bila prepričana, da je smiselno stopiti na to pot, imela sem vizijo, kako bi vodila podjetje, in zdaj jo tudi uresničujem. Zelo pomaga, da me naša mati podpira pri vseh strateških korakih.

Nekatere ženske, ki jim je uspelo v prav tako pretežno moški finančni panogi, pravijo, da imajo zaradi tega, ker so ženske, prednost pred moškimi kolegi. V mednarodnem okolju jih vsi hitro opazijo in tako se lažje sliši njihov glas. Kako pa je pri vas?

V družbi moških se ne počutim slabo, je pa res, da v preteklosti kot podjetje nismo bili izpostavljeni. Tudi v krogu najvišjega menedžmenta ženske nismo slabše sprejete, kot bi morda nekdo mislil. Izmenjava izkušenj, dobrih praks lepo poteka in sem zadovoljna, da lepo sodelujemo ne glede na spol.

Vaši podrejeni vas imajo za dobro šefico. Kako ste si pridobili njihovo zaupanje in ali se pričakovanja zaposlenih v povezavi s tem razlikujejo glede to, ali jih vodi ženska ali moški?

Renome dobrega šefa lahko zgradiš z neprestanim izkazovanjem spoštovanja in zaupanja do sodelavcev kot tudi s trdim delom. Vse to prinaša dobre rezultate, ki so sami po sebi motivacija za celotno ekipo. Težko rečem, da zaposleni od ženske vodje pričakujejo drugačne lastnosti v primerjavi z moškimi vodji, lahko pa zatrdim, da ženske poleg upravljanja podjetja z namenom doseganja čim boljših finančnih kazalnikov več časa namenjamo vodenju zaposlenih.

Po nekaterih raziskavah sodeč, smo ženske bolj povezovalne in karizmatične vodje. Kakovost odnosa med zaposlenimi in vodstvom podjetja bomo v našem podjetju med drugim preverili z anketo, ki jo bomo pred koncem tega leta izvajali v okviru projekta Zlata nit 2016. Tako pričakujemo, da bomo dobili zelo jasno sliko, na katerih področjih delamo dobro in na katerih imamo še možnosti za izboljšave.