Tudi kot nagrada za dobro delo

Izkušnje delodajalcev: neplačan dopust je v Sloveniji prej redkost kot praksa.

Objavljeno
26. julij 2017 17.10
Mojca Finc
Mojca Finc
Delodajalci, ki smo jih povprašali, kakšen je njihov odnos do neplačanega dopusta, če zanj zaprosijo zaposleni, so poudarili, da so takšni primeri redki. Poiskali smo dve podjetji, ki imata tovrstne izkušnje.

Cenijo izpolnitev zasebne želje

Pri A1 Slovenija so dejali, da zaposlenemu, ki izrazi željo po neplačanem dopustu, poskušajo ugoditi, če to omogoča delovni proces. Poudarili pa so, da je kljub temu neplačan dopust v podjetju prej redkost kot praksa. »Doslej smo imeli nekaj primerov, ko so zaposleni neplačan dopust uporabili za daljše potovanje, in primer, ko je zaposleni za neplačan dopust zaprosil zaradi družinskih razlogov,« je v odgovoru zapisala vodja kadrovskega oddelka Urška Gašperšič in dodala, da je glavno merilo za ugoditev želji organizacija dela znotraj oddelka, v katerem zaposleni dela: »Ključno je, da proces dela nemoteno teče naprej.«

To pomeni, da proučijo, ali je mogoče naloge tistega, ki je izrazil željo po neplačanem dopustu, začasno razporediti med sodelavce v oddelku in ali bo prenos znanja tudi med njegovo odsotnostjo potekal tekoče. »Štejeta pa tudi siceršnji doprinos in angažiranost zaposlenega pri njegovem delu, saj je pri ključnih kadrih ugoditev želji po daljšem neplačanem dopustu lahko tudi oblika nagrade za dobro delo,« je razkrila Gašperšičeva.

Izkušnje A1 Slovenija so pokazale, da zaposleni, ki jim vodstvo omogoči neplačan dopust, zelo cenijo, »da jim je podjetje pomagalo pri uresničitvi zasebne želje in se na delovno mesto zato vrnejo še bolj motivirani«, so opazili.

Razumevanje podjetja

Pri podjetju Adria Mobil so poudarili, da imajo napredno urejen sistem dopustov, v katerega spada tudi neplačana oblika. V zadnjih petih letih so imeli nekaj takšnih želja in jih »brez omejitev in v celoti odobrili, saj so bili razlogi zelo tehtni«, je zapisal Damir Dominić, pristojen za odnose z javnostmi. Zaposleni so dopust potrebovali zaradi popravila nepremičnin, ki so jih prizadele naravne ujme, zdravstvenih težav družinskih članov in daljših potovanj.

»Za podjetje je nujno in potrebno, da razume okoliščine, v katerih se je znašel zaposleni, in mu pri tem pomaga. Gre za sestavni del kulture podjetja in odnosa do zaposlenih,« se zavedajo pri Adrii Mobilu, kjer v takšnih primerih zaposlijo nekoga, ki prevzame naloge zaposlenega, ki je na neplačanem dopustu daljši čas, ali pa – če obstaja možnost za to – naloge po dogovoru razporedijo med sodelavci znotraj posameznega področja.