Lanska prekinitev dela v Luki ni imela posledic

Nadzorni svet Dogodkov vodstvo družbe ni moglo preprečiti Strank niso izgubili, poslovni načrt pa je bil presežen

Objavljeno
25. februar 2017 15.36
luka
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj
Koper – Spontana prekinitev dela v Luki Koper 1. do 5. julija lani zaradi načrtovane zamenjave nadzornega sveta ni imela nobenih finančnih (ali drugih) posledic za Luko. To je na kratko vsebina odgovora nadzornega sveta, ki ga je včeraj posredoval Slovenskemu državnemu holdingu in vsem ostalim delničarjem z objavo na spletnem portalu Ljubljanske borze.

SDH je v začetku januarja zahteval podatke in oceno škode zaradi lanske prekinitve dela v Luki Koper. Nadzorniki so se včeraj sestali in v odgovoru pojasnili, da delo tudi v času prekinitve ni povsem prenehalo, saj so nekatere (nujne) tovore kljub temu pretovarjali. Luka je sicer dobila nekaj dopisov in napovedi o odškodninskih zahtevkih, pri katerih pa kasneje niso vztrajali. Še največji odškodninski zahtevek, 1,77 milijona evrov, so poslale SŽ Tovorni promet, ki pa niso imele nobenih dokazov za nastalo škodo, zaradi česar je Luka zahtevek zavrnila in kasneje ni dobila več nobenega odgovora na to temo.

Zavrnili plačilo odškodnine

Škodo v višini 135.000 evrov je zahteval tudi avstrijski prevoznik Rail Cargo Austria, ki so ga tudi zavrnili, ker v tistem obdobju ta prevoznik ni bil v pogodbenem razmerju z Luko. Nadzorniki so zatrdili, da je do prekinitve dela prišlo »zunaj volje ali sfere vodstva družbe in organov družbe«. Zaposleni in izvajalci pristaniških storitev do vodstva družbe niso imeli prav nobenega zahtevka. So pa prekinitev spodbudile izjave visokih državnih funkcionarjev, ki so se izkazale za neresnične in so pomenile diskreditacijo in zmanjševanje ugleda družbe. Takšnih dogodkov vodstvo družbe ni moglo preprečiti. Poslovanje v pristanišču ni bilo ogroženo, družba ni izgubila strank, poslovni načrt pa je bil izdatno presežen.

Nadzorniki so se seznanili tudi z nerevidiranimi rezultati lanskega poslovanja, ko so dosegli številne rekorde. Presegli so 22 milijonov ton pretovora, pretovorili največ kontejnerjev in avtov. Čisti prihodki od prodaje so v skupini znašali 201 milijon evrov (9-odstotna rast), čisti poslovni izid je znašal 44,3 milijona ali 37 odstotkov več. Za naložbe so namenili 62 milijonov evrov, število zaposlenih pa se je povečalo za tri odstotke na 1071.