Hrvati bi ukinili mednarodne vlake

Sindikalisti treh uprav opozarjajo na škodljivost ukinitve mednarodnih 46 vlakov.

sre, 20.06.2012, 15:51

Ljubljana – Slovenski, hrvaški in bosansko-hercegovski železniški sindikalisti so javnost včeraj hkrati obvestili, da so Hrvatske železnice (HŽ) napovedale ukinitev 46 mednarodnih vlakov, od tega 14 na področju Slovenije. Po Italiji bi tako Slovenija ostala brez javnega železniškega potniškega prometa še s Hrvaško. Aleš Stergar

HŽ bi rade z naslednjim voznim redom, ki bo začel veljati sredi letošnjega decembra, ukinile 30 mednarodnih vlakov, ki povezujejo štiri nekdanje jugoslovanske republike, poleg omenjenih še Srbijo. Na seznamu je tudi 12 maloobmejnih med Hrvaško in Madžarsko.

Predsednik Sindikata železniškega prometa Slovenije (SŽPS) Matjaž Skutnik je ob tem opozoril, da Slovenija od srede lanskega decembra nima več nobene vlakovne potniške povezave z Italijo. (Malo nerodno pri tem je, da je med 46 vlaki, ki naj bi jih ukinili, navedena tudi že ukinjena Venezia med Budimpešto in Benetkami.)

Josip Tirić iz Sindikata prometnikov vlakov Hrvaške pravi, da so za ukinitev predvideni še zadnji potniški vlaki na progi med Reko in obmejno postajo Šapljane. Tako bo ukinjena še zadnja oblika javnega potniškega prometa z Reke v Slovenijo. Tirić je pričakoval, da bo po skorajšnjem vstopu Hrvaške v EU potovanje lažje, železniške uprave pa očitno ne morejo skleniti dogovora.

V sindikatih poudarjajo, da imajo državljani pravico do javnega železniškega prevoza tudi v mednarodnem prometu, zato pozivajo železniške uprave in ministrstva, da se dogovorijo. Poslovodstvo Željeznic Federacije BiH podpira sindikate in so o reševanju problema v začetku tega tedna že govorili s hrvaškim veleposlanikom v Sarajevu, saj bi ukinitev pomenila izolacijo.

Na SŽ pojasnjujejo, da gre za predlog HŽ in ne za dokončno sprejeto odločitev. Vsekakor je stališče SŽ, da naj tudi v novem voznem redu vse mednarodne povezave proti Hrvaški ostanejo. O ukinitvah sta že potekala dva delovna sestanka v Zagrebu in Portorožu, HŽ pa naj bi odgovor SŽ posredovale do sredine julija. SŽ so lani prepeljale 15,7 milijona potnikov, od tega pet odstotkov v mednarodnem potniškem prometu. Teh devetsto tisoč potnikov je v transpotne prihodke potniškega prometa prispevalo kar četrtino denarja.

Komentiraj članek

Spoštovani komentatorji!

Komentiranje je preprosto, vendar pa zaradi spodbujanja kulturne in dostojanstvene razprave pred oddajo komentarjev zahtevamo vnos osebnih podatkov.
Za komentiranje morate biti prijavljeni. Še nimate uporabniškega imena in gesla? Registrirajte se!

Spoštovani komentatorji!

Komentiranje prispevkov na straneh Dela ni pravica, temveč možnost, ki jo omogoča medijska družba Delo, d. d. S komentarji prispevkov izražate svoje mnenje ali stališče na lastno odgovornost. Za objavo komentarjev, ki bodo na ogled takoj vidni vsem obiskovalcem portala, zahtevamo vnos osebnih podatkov. Kot registriran uporabnik, ki osebnih podatkov v uporabniškem računu ni dopolnil, pa imate možnost oddaje komentarjev, pri čemer si uredništvo pridržuje pravico do objave po lastni presoji.

Uredništvo Dela in izdajatelj Delo, d. d., spodbujata argumentirano razpravo in ne dovoljujeta zlorabe medijskega prostora za žalitve, napeljevanje k sovraštvu ali nasilju, osebno diskreditacijo identificiranih piscev, oglaševanje izdelkov ali storitev ali kako drugače pravno spornih komentarjev.

Po kazenskem zakoniku je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti ter za grožnjo, da bo napadel življenje ali telo druge osebe, kakor tudi za razžalitev, žaljivo obdolžitev in obrekovanje. Uredništvo Dela bo pomagalo pri ugotavljanju identitete avtorjev sporočil, če bodo to zahtevali pristojni organi. Podatke lahko na zahtevo sporoči tudi prizadeti osebi zaradi uveljavljanja njenih pravic.

Uredništvo Dela bo zato po svoji presoji brisalo sporna sporočila; posameznim avtorjem bo tudi odvzelo možnost komentiranja.

Za vsebino, naslove in priloge sporočil v forumih so odgovorni avtorji sami.

Medijska družba Delo, d. d., uredništvo Dela

Prijavi se
nova
mobilna
aplikacija
stara aplikacija bo delovala samo še
mobilne trgovine
no