V Palomi po petih letih izgube letos načrtujejo dobiček

Z inovacijo 93-letnega Petra Florjančiča servieto si v podjetju obetajo uresničevanja visokih načrtov.

Objavljeno
24. januar 2012 20.22
Robert Galun, Maribor
Robert Galun, Maribor

Sladki Vrh – V tovarni Paloma so si letos postavili ambiciozne cilje. Načrtujejo 93 milijonov evrov prihodkov oziroma devetodstotno rast in 3,7 milijona evrov dobička. Če se jim bo načrt izšel, bodo krepko zmanjšali izgubo iz prejšnjih let.

Po besedah predsednika uprave Darka Bračiča, ki se je na čelo sladkogorske tovarne zavihtel pred pol leta, je Paloma lani ustvarila za slabih 400.000 evrov izgube, leto prej pa 4,5 milijona evrov. A razmere na trgu ključnih surovin, zlasti celuloze, so zdaj nekoliko ugodnejše, zato je mogoče ob ukrepih prestrukturiranja, ki so jih sprejeli konec lanskega leta, že načrtovati dobiček.

Čeprav Paloma z načrtovanim dobičkom ne bo pokrila vse izgube, ji denarni krog iz tekočega poslovanja zagotavlja plačilno in likvidno optimalnost, trdi Bračič: »Z bankami smo se dogovorili za reprogram finančnih obveznosti in iz tega naslova pričakujemo, da bo Paloma vsaj v prihodnjih dveh letih poslovala pozitivno in bo postala zanimiva tako za lastnika, torej državo, kot tudi za potencialne investicijske partnerje.« Za investiranje v produkte, kot jih proizvaja Paloma, je veliko zanimanja tudi v čezmorskih državah, razkriva Bračič.

Spodbudne so tudi informacije o številu zaposlenih, zdaj je v tovarni zaposlenih 751 delavcev. Bračič napoveduje nove zaposlitve, mehkega upokojevanja pa ne bo, čeprav bo po tej različici kmalu kar 200 ljudi izpolnilo minimalne pogoje za upokojitev.

Prepričan je, da starejša generacija premore toliko znanja, izkušenj in kakovosti, da jo bodo uporabili za prenašanje znanja na mlajše generacije. Zdi se mu nesmiselno, da bi Paloma kot odgovorno podjetje upokojevalo ljudi in s tem obremenjevalo državni proračun; odločitev uprave in nadzornega sveta je povečevati zaposljivost v tem okolju, ohranjati delovna mesta ter biti dober delodajalec in zanimiva kapitalska naložba.

Uresničevanja smelih poslovnih načrtov so se v Palomi lotili z novim izdelkom, inovacijo znanega slovenskega inovatorja, 93-letnega Petra Florjančiča. Ta je izumil multifunkcionalno servieto, ki jo je mogoče uporabiti na sedem načinov, uporabna je zlasti kot zaščita pred madeži, saj jo je mogoče okrog vratu pripeti na več načinov.

Servieta je namenjena predvsem za prehranjevanje v hotelih in restavracijah, z novim proizvodom pa si v Palomi obetajo razvojni preboj in preusmeritev v proizvajalca nišnih produktov z visoko dodano vrednostjo, ki jih je mogoče tržiti po vsem svetu, ne le v krogu 2000 kilometrov, poudarja član uprave Stanko Kranjc. Z brisačami in robci, ki predstavljajo 83 odstotkov proizvodnje, to namreč ni mogoče zlasti zaradi velikih prevoznih stroškov.

Visokokakovostno servieto inovatorja Florjančiča proizvaja Palomino hčerinsko (invalidsko) podjetje Paloma PIS. Investicija v novi stroj je vredna 1,3 milijona evrov, ta pa lahko v eni izmeni proizvede 450.000 kosov. »Denar leži na cesti, poberete ga lahko samo z idejo,« pravi Florjančič, prepričan, da je treba v Sloveniji ustvarjati nova delovna mesta z novimi in preprostimi izdelki.

Paloma več kot 85 odstotkov prihodkov ustvari s prodajo na tujih trgih, tradicionalno je močna zlasti v Jugovzhodni Evropi. Položaj bo poskušala še okrepiti s trženjem serviet, ki zdaj v strukturi prodaje predstavljajo od sedem do osem odstotkov. Cilj je povečanje tega deleža na več kot deset odstotkov.