Dva velikana sponzorirate večino nogometašev na svetovni ravni

Vroča delnica: analitiki pripisujejo delnici Adidasa več možnosti za rast kot pa delnici družbe Nike
Fotografija: FOTO: Infografika
Odpri galerijo
FOTO: Infografika

Svetovno nogometno prvenstvo vedno postavi v ospredje proizvajalce šporne opreme, ki so obenem tudi sponzorji posameznih ekip. Med največje igralce tu nedvomno sodita ameriški Nike in nemški Adidas, ki sta sponzorja desetih oziroma dvanajstih ekip. Logika pri medsebojnem boju je tudi v tem, da bolje kot se uvrščajo ekipe posameznega proizvajalca, večjo prednost ima v naslednjem obdobju glede prodaje opreme oziroma dresov posameznih reprezentanc.

Dolgoročno gledano pa so bolj ključni trendi na področju oblačenja in dejavnosti. Obutev tako na eni strani predstavlja vse bolj statusni simbol, obenem pa vztraja trend, imenovan »Athleisure«, kjer športna oblačila uspešno nadomeščajo oblačila za prosti čas. Drugič, ljudje oziroma potrošniki se v skladu z željo po bolj zdravem načinu življenja vse bolj resneje lotevamo športov in ponovno je zato v porastu prodaja športne opreme in oblačil.

Vse skupaj se preliva v dobre poslovne rezultate proizvajalcev športne opreme. Lani je prodaja nemškega Adidasa dosegla 21,2 milijonov evrov, kar je za 15 odstotkov več kot leto poprej. Adidas na trgu zahodne Evrope ustvari največ prodaje, in sicer eno tretjino. Po drugi strani pa najvišjo rast prodaje zadnje leto beleži na severnoameriškem in kitajskem trgu. Analitiki pri tem ocenjujejo, da bo kitajski trg športnih oblačil v povprečju rastel za 7 odstotkov na leto in da bo do 2021 vreden 41 milijard dolarjev.

Adidas s prodajo športne obutve ustvari 59 odstotkov celotne prodaje, medtem ko s prodajo oblačil in športne opreme ustvari preostalih 41 odstotkov prodaje. V začetku leta je Adidas v partnerstvu z ameriškim podjetjem Carbon začel prodajati superge, natisnjene s 3D tiskalnikom, njihova cena pa se začne pri 300 dolarjih. Ocenjujejo, da jih bodo do konca 2018 proizvedli 100.000 parov. Hkrati je Nike napovedal prodajo prvih tekaških superg, izdelanih s 3D tiskalnikom in s tem oznanil novo bojno področje.

Analitiki vidijo v delnici potencial, saj znaša povprečna cena analitikov na Bloombergu 219 evrov na delnico ali okoli 15 odstotkov več od trenutne borzne cene. Za primerjavo, pri Niku je ciljna cena analitikov že bila dosežena. Obenem je delnica cenejša od primerljivih podjetij oziroma neposrednih konkurentov glede na relativne kazalce vrednotenja. Delnica Adidasa namreč kotira pri 27-kratniku dobička, medtem ko Nike kotira pri 32-kratniku, Puma pa pri 48-kratniku. Če pa se upošteva pričakovanja analitikov za naslednji dve leti, pa znaša večkratnik dobička za 2019 pri Adidasu 20, pri Nike 28 pri Pumi pa 29. Ti kazalniki tudi posredno kažejo, da analitiki pričakujejo okoli 16- do 17-odstotno rast dobička na delnico v 2018 in 2019, in sicer na podlagi 6- do 9- odstotne rasti prihodkov.

Čeprav večina proizvajalcev športne opreme beleži odlične poslovne rezultate, jih je večina v senci obeh velikanov, ki skupaj sponzorirata 22 od 32 ekip na svetovnem prvenstvu. Ta teden bodo oči gledalcev še naprej uprte v drese nogometašev, medtem ko bodo oči vlagateljev uprte v logotipe na njih. Ko kratkoročni učinek svetovnega prvenstva v Rusiji zbledi, pa lahko ugodno makroekonomsko okolje, vedno večja osveščenost ljudi o zdravem življenjskem slogu ter novi inovativni izdelki predstavljajo priložnost za nadaljevanje rasti prihodkov in donosov.

Komentarji: