Menjava na vrhu Volkswagna

Odhaja prvi mož Herbert Diess, namesto njega šef Porscheja.
Fotografija: Herbert Diess presenetljivo odhaja z vrha Volkswagna.

FOTO: Ronny Hartmann Afp
Odpri galerijo
Herbert Diess presenetljivo odhaja z vrha Volkswagna. FOTO: Ronny Hartmann Afp

Malce presenetljivo ali pa tudi ne je iz Volkswagna pred koncem petka prišla objava, da bo aktualni predsednik uprave koncerna Herbert Diess septembra zapustil svoj položaj.

Zamenjal ga bo Oliver Blume, ki je bil doslej na čelu izjemno donosnega športnega proizvajalca Porsche, ki je tudi del koncerna, ki obsega kar 12 znamk, to funkcijo bo hkrati opravljal naprej. »Osredotočil se bom na stranke, znamke in izdelke«, je bila njegova prva izjava.

Diess se je Volkswagnu pridružil leta 2015, le malce pred izbruhom dizelske afere, po tistem je koncern usmeril proti močni elektrifikaciji, VW je bil eden tistih velikih proizvajalcev, ki se je najprej javno izrekel, da je to prihodnost množičnega avtomobilskega pogona. Diess je tudi odkrito hvalil električnega pionirja Teslo in njihovega šefa Elona Muska. Tudi Musk je imel o njem zelo dobro mnenje

Po drugi strani naj bi bil ta Bavarec, ki je bil pred prihodom v Volkswagen zelo visoko v BMW-ju, velik del svojega vodenja v sporih s predstavniki delavcev in sindikati, ki imajo v Volkswagnu veliko moč.

Znana je njegova izjava, da bo pri  prehodu na električne avtomobile, v kar koncern vlaga več deset milijard evrov, potrebno močno zniževanje stroškov, sicer bo ogroženih 30 tisoč delovnih mest.

Morda so se ga lastniki – družini Piëch in Porsche – odrekli  prav zaradi tega, med razlogi se navajajo tudi težave pri razvoju in posodabljanju programske opreme v avtomobilih.

Novi šef  Blume naj bi si pri vodenju bolj prizadeval najti konsenz z zaposlenimi. 54-letnik je sicer že dolgo v koncernu, podjetju se je pridružil leta 1994, deloval je pri različnih znamkah skupine.

Zanimivo bo videti, če se bodo zgodile tudi kake spremembe glede usmeritve v razvoju pogonske tehnike. Diess je veljal za neke vrste purista, zagovarjal je izključno baterijske električne avtomobile. Pri Porscheju pa so poleg električnega pogona doslej kar nekaj napora vložili v razvoj proizvodnje t.i. sintetičnih goriv, s katerimi naj bi bolj okolju prijazno še naprej poganjali motorje z notranjim zgorevanjem.

Komentarji: