Reuters: Renault bo verjetno mali električni model izdeloval v Sloveniji

Sredi tedna bodo predstavili načrte za posebno električno enoto Ampere, ki jo želijo uvrstiti na borzo.
Fotografija: Bo Renaultov mali električni avto nastajal v Revozu? FOTO: Gonzalo Fuentes/Reuters
Odpri galerijo
Bo Renaultov mali električni avto nastajal v Revozu? FOTO: Gonzalo Fuentes/Reuters

Renault naj bi sredi tega tedna na tako imenovanem kapitalskem dnevu, kjer bodo podrobneje predstavili svojo električno enoto Ampere, napovedal tudi bodoči mali električni avtomobil, ki naj bi ga začel izdelovati leta 2026.

Po navedbah Reutersa, ki se sklicuje na dva neimenovana vira, ga bodo verjetno izdelovali v Sloveniji, v Renaultovi novomeški tovarni Revoz. V Renaultu tega menda niso želeli komentirati.Tudi v Revozu so za STA dejali le, da "medijskega ugibanja"za zdaj ne morejo komentirati.

Kot je še poročal Reuters, naj bi bil to avtomobil, ki bo manjši od renaulta 5 in ga v električni izvedbi načrtujejo za leto 2025, zdaj omenjenega manjšega torej leto dni kasneje.

Renault namerava novo enoto Ampere, ki bo zadolžena za električna vozila, uvrstiti na borzo in tako zanjo pridobiti sveža sredstva. Zaposlovala naj bi 11.000 ljudi, cilj je, da bi leta 2026 izdelali 600.000 električnih avtomobilov na leto, leta 2030 pa en milijon. Do takrat naj bi predstavili šest povsem novih električnih modelov.

O tem, da razmišljajo o zelo majhnem električnem avtomobilu, je pred časom prvič že govoril Renaultov predsednik Luca de Meo, ki je omenjal demokratizacijo električnega pogona (njegovo širšo dostopnost, op. p.), hkrati pa dodal, da bi lahko navdih iskali v mini avtomobilih (kei), ki jih izdelujejo na Japonskem, da bi to idejo nekako prevedli v evropski koncept.

image_alt
Novi obraz in konkretni prodajni cilji

V Revozu sicer trenutno izdelujejo bencinskega in električnega twinga, poleg tega še bencinskega clia; proizvodnja je že drugo leto zapored majhna, poteka v le eni izmeni, v vsem letu 2023 naj bi izdelali okoli 60.000 avtomobilov. Električnega twinga sicer izdelujejo že od leta 2020, še pred tem je bil prvi električni model v njihovi proizvodnji smart forfour EQ (leto 2018), ki pa je bil pred časom že ukinjen.

V Evropi primanjkuje manjših električnih modelov za bolj dostopno ceno. Renault ima sicer v okviru svoje znamke Dacia model spring, ki ga izdelujejo na Kitajskem, glede slednje pa EU od pred kratkim vodi preiskavo v zvezi z državnimi subvencijami.

Vse bolj je prisoten občutek, da bodo morali evropski proizvajalci, če bodo želeli na trgu doseči večje količine, cenejše električne izdelke proizvajati doma. To je, denimo, pred kratkim napovedala skupina Stellantis, ki bo električni model e-C3 prihodnje leto začela izdelovati v Trnavi na Slovaškem, po takšnem konceptu pripravljajo tudi novo električno fiat pando.

Skupina Volkswagen bo družino mini električnih modelov v letih 2025–26 začela izdelovati v Martorellu v Španiji. Tudi korejski koncern Hyundai-Kia je pred kratkim napovedal, da bo v Žilini na Slovaškem leta 2025 v proizvodnjo uvedel manjši, cenejši električni avtomobil.

Preberite še:

Komentarji: