Ustvarjalnikov podjetniški vlak na poti v Sofijo

Na Startup vlaku se bo 50 mladih skupaj z mentorji štiri dni pripravljalo na predstavitev projektov potencialnim investitorjem.
Fotografija: Janez Križan (A1), Tea Šavor (SŽ), Jure Knez (Dewesoft), Matija Goljar (Ustvarjalnik) in moderatorka Helena Peternel Pečauer ob predstavitvi Startup vlaka. FOTO: Arhiv Ustvarjalnika
Odpri galerijo
Janez Križan (A1), Tea Šavor (SŽ), Jure Knez (Dewesoft), Matija Goljar (Ustvarjalnik) in moderatorka Helena Peternel Pečauer ob predstavitvi Startup vlaka. FOTO: Arhiv Ustvarjalnika

Ljubljana -  Z ljubljanske železniške postaje bo ob 23.46 na poslovno pot proti bolgarski prestolnici Sofiji krenil prvi Ustvarjalnikov podjetniški vlak. V Sofiji bodo mladi udeleženci ekspedicije svoje poslovne projekte predstavili potencialnim investitorjem, predstavnikom investicijskega sklada LauncHub.

Matija Goljar, vodja Ustvarjalnika in idejni oče projekta Startup Train 2019, je na današnji novinarski konferenci povedal, da malokdo ve, da Ustvarjalnik večino svojega delovanja opravlja v tujini. Podjetniški krožki z njihovim učnim načrtom se izvajajo od Mehike do Bolgarije. "Smo tudi prejemniki nagrade za najboljše socialno podjetje leta 2015. Z bolgarskimi partnerji - LauncHubom, imamo že dolgo časa odlične odnose, tudi finančno je ta pomemben evropski investicijski sklad že podprl podjetja naših mladih in naših mentorjev. Ker so videli, da je naš program dober, so ga želeli prinesti v njihov šolski sistem. Prav zdaj tam poteka finalno tekmovanje njihovih mladinskih startupov, kateremu se bodo pridružili podjetniki iz Slovenije."
 

Veliko interesa, le 50 izbranih


Za potovanje s Startup Trainom se je prijavilo več kot 100 mladih podjetniških zanesenjakov v starosti od 16 do 35 let. Na vlaku bodo gostili 50 najprepričljivejših. »V Sloveniji naše programe vsako leto obišče več kot tisoč podjetnikov vseh starosti. Zanje pripravljamo različne delavnice, krožke, individualna mentorstva, zraven pa povabimo še druge subjekte podpornega okolja, videli ste nas tudi na televiziji … Vedno smo na lovu za posamezniki, ki imajo potencial narediti nekaj velikega, približno desetim mladim pa vsako leto podeljujemo tudi štipendije Fundacije za ustvarjalne mlade, ki deluje pod okriljem Ustvarjalnika. V te mlade polagamo največ upov. Iz tega bazena prijavljenih smo izbrali 50 mladih podjetnic in podjetnikov, ki jim bo po naši presoji najbolj koristilo, če bodo predstaviti svoje ideje investitorjem iz tujine in preživeti štiri dni na vlaku, skupaj z izkušenimi podjetniškimi mentorji. Verjamem, da bomo lahko čez deset let pogledali nazaj in rekli, da je bilo potovanje Startup Traina v bistvu pogled v prihodnost - in odlična možnost, da javnost premierno spozna bodoče voditelje našega gospodarstva,« je še poudaril Matija Goljar.

Za potovanje s Startup vlakom se je prijavilo več kot 100 mladih podjetniških zanesenjakov v starosti od 16 do 35 let, izbrali so jih 50. FOTO: Arhiv Ustvarjalnika
Za potovanje s Startup vlakom se je prijavilo več kot 100 mladih podjetniških zanesenjakov v starosti od 16 do 35 let, izbrali so jih 50. FOTO: Arhiv Ustvarjalnika


Ustvarjalnik že desetletje dolgo velja za eno najuspešnejših slovenskih valilnic podjetniških talentov. A tega uspeha ne bi bilo, če ne bi znali k sodelovanju pritegniti najboljših mentorjev, ki so mlade vodili po poslovnih poteh. Pri projektu Startup Train bo sodelovalo 30 uveljavljenih in prepoznavnih podjetniških imen. Med njimi je tudi Jure Knez,  soustanovitelj trboveljskega tehnološkega velikana Dewesoft, ki podjetnikom na začetku pomaga tudi v okviru zasavskega podjetniškega pospeševalnika Katapult. »Zelo veliko mi pomeni, da sem lahko del te slovenske podjetniške odprave. Iz izkušenj vem, kako zelo pomembno je, da mlade pri prvih korakih v poslovni svet nekdo vodi in nanje prenaša svoje podjetniške izkušnje. Le tako tisti na začetku svoje poslovne poti lahko dobijo pozitivno sporočilo in v svojem delu vidijo dolgoročno perspektivo, kar je nujno za uspešno delo,« je povedal Knez in dodal, da »slovenske šole dijakom in drugim srednješolcem navadno ne ponujajo konkretnih možnosti za pridobivanje podjetniških izkušenj, zato si mnogi mladi niti ne predstavljajo, kako se lotiti posla".

Knez je prepričan, da imajo prav dobra, uspešna podjetja pomembno poslanstvo pri njihovem razvoju, saj jim lahko z lastnim zgledom veliko pomagajo in jih odpirajo tudi navzven, kar je pri podjetništvu danes praktično nujno. Vendar pa morajo mladi vedeti, da je treba že na začetku poti dobro zavihati rokave. Zelo pomembna je tudi neomajna vztrajnosti, saj noben uspeh ni dosegljiv čez noč.


SŽ s posebno vlakovno kompozicijo


Slovenske železnice (SŽ), ki so eden glavnih partnerjev projekta, so poskrbele za posebno vlakovno kompozicijo. Predstavnica podjetja SŽ Tea Šavor je med drugim poudarila, da njihovo sodelovanje pri projektu Startup Train pomeni podporo mladim, ki imajo inovativne ideje in zanimive poslovne rešitve. Pomeni tudi ustvarjanje in priložnosti, da projekte predstavijo in so opažen. "Slovenske železnice že od leta 2012 poslujejo z dobičkom, zato je prav, da nekaj denarja namenimo tudi dobrim projektom in družbi kot taki. Lani smo vstopili v projekt Veriga dobrih ljudi, ki pomaga ljudem v stiski, letos to poslanstvo nadaljujemo, pridružili pa smo se tudi Ustvarjalnikovemu Startup vlaku. Za udeležence smo na vlaku Optima exspress pripravili restavracijo, spalnike in prostor, kjer bodo mladi razvijali svoje ideje. Vesela sem, da bodo imeli zanje na voljo skoraj 100 ur priložnosti."

Slovenske železnice bodo udeležencem Startup Traina zastavile poseben marketinški izziv, saj si ob prihodu novih sodobnih vlakovnih kompozicij želijo pripraviti komunikacijsko strategijo, ki bi povečala število uporabnikov vlaka. Že do leta 2021 namreč načrtujejo dobavo 52 novih vlakov, prvi pa bodo na slovenske tire zapeljali v drugi polovici letošnjega leta. Najbolj prepričljiva rešitev, ki jo bodo ponudili mladi udeleženci Ustvarjalnikove odprave, bo nagrajena z vozovnicami Interrail za vse člane ekipe ter s povabilom k sodelovanju.
 

Komunikacijska infrastruktura


Učinkovito komunikacijsko infrastrukturo bo na vlaku zagotavljalo podjetje A1 Slovenija. Janez Križan, direktor inovacij v A1, je pojasnil, da bodo udeležencem zagotovili uporabo WiFi omrežja na vlaku in dodal, da proga, po kateri bo potoval startup vlak, z vidika povezljivosti predstavlja precejšen izziv, saj pokritost na tem področju ni ravno zavidljiva, poleg tega pa pot poteka kar skozi štiri države. "V prid nam je dejstvo, da ima skupina A1 v vsaki od njih sestrsko podjetje, kar nam je omogočilo pridobitev natančnejših podatkov, na katerih delih potovanja bo signal predvidoma šibkejši ali pa bo za nekaj trenutkov celo povsem poniknil. Kljub temu, da je organizator za ta čas pripravil dodatne vsebine smo se odločili, da v izogib daljšemu 'mrku' povezljivosti dogodek podpremo z najprimernejšo opremo, ki je za ta način uporabe trenutno na voljo. Tako bomo udeležencem startup vlaka omogočili kar najboljše možne pogoje za kreativno delo pri podjetniških izzivih.«

Komentarji: