Za Alpino velik interes, začetek prodaje čez nekaj mesecev

Slovenska podjetja iščejo vlagatelje.
Fotografija: Na konferenci AmCham so spregovorili o družinskih podjetjih in investitorjih v Sloveniji. FOTO: Leon Vidic/Delo
Odpri galerijo
Na konferenci AmCham so spregovorili o družinskih podjetjih in investitorjih v Sloveniji. FOTO: Leon Vidic/Delo

V več slovenskih podjetjih se upokojujejo ali so pred upokojitvijo ustanovitelji družinskih podjetij. Ti se pred tem soočajo z vprašanjem prenosa vodenja podjetja ali tudi spremembe lastništva. Domači in tuji investitorji se ozirajo za slovenskimi podjetji. Ne le družinskimi, veliko interesa je tudi za Alpino, ki jo bo DUTB začela prodajati čez nekaj mesecev.

Vlagatelje išče mnogo podjetij, a so premajhna, da bi bila na radarju tujih vlagateljev. Zato jim pomagamo k rasti, da lahko pridejo na njihov radar, je dejal Matjaž Filipič iz KF Finance. Njihov sklad Alfi je, denimo, vstopil v lastništvo hitrorastočega podjetja Trival antene. Miran Kozjek iz Trival anten je dejal, da je bil eden od ciljev pridobitve novega investitorja dvigniti podjetje nivo ali dva više.

Na dogodku Ameriške gospodarske zbornice v Sloveniji je Miha Žerko, predsednik uprave podjetja SRC, dejal: »Zdaj je dober čas prodati podjetje, več skladov išče priložnosti.« Eden od skladov je s svojo ponudbo vzbudil pozornost tudi pri Žerku, ponujena cena je bila milijon evrov nad zahtevano, a se Žerko ni odločil za prodajo: »Morda za to še nisem pripravljen.«

Miha Žerko je vodenje SRC prevzel od očeta, pred tem je delal zunaj podjetja. Eden od profesorjev na poslovni šoli IMD svetuje staršem, ki prenašajo posle na otroke, naj svoje napake naredijo drugje, je omenil Žerko.
 

Težava tretje generacije


 »Naše podjetje je primer ameriških sanj. Ded je prišel iz Nemčije, 75 let pozneje smo tu,« je dejal Chris Weiler, predsednik Weiler Corporation. »Ko sem prevzemal podjetje, sem se močno zavedal statistike, da 95 odstotkov družinskih podjetij propade, ko jih prevzame tretja generacija. Vendar jaz nisem postal len. Izziv tretje generacije je spremeniti poslovni model, ne sme vam postati preveč udobno. Zame je najpomembnejši kupec; kaj si on želi in kako se spreminja trg,« je dodal.

»Ostati zvest temeljnim vrednotam tudi ne pomeni, da generalni direktor nikoli ne bo nekdo, ki ni družinski član. Nimam pravice, da za vedno ostanem vodja podjetja,« je poudaril Weiler. Tomislav Perović iz Rothschild Global Advisory, ki svetuje družinskim podjetjem, se je strinjal z Weilerjem, da lahko družinsko podjetje dobro vodi in razvija tudi zunanji kader. Opozoril je, da je generacijska vrzel vendarle eden večjih izzivov pri vprašanju uspešne transformacije družinskih podjetij.
 

DUTB v prodajo Alpine


Glavni izvršni direktor DUTB Matej Pirc je dejal, da imajo še za 750 milijonov evrov sredstev v portfelju, od tega za 200 milijonov evrov nepremičnin. V portfelju so tudi lastniški deleži v Alpini, MLM, Cinkarni Celje ter turistične naložbe. Medtem ko bodo zadnje na trgu čez nekaj let, bodo prodajni postopek za Alpino začeli čez nekaj mesecev. Za proizvajalca obutve je veliko interesa, je dejal Pirc.

Andrea Moneta iz sklada Apollo, ki je lastnik Nove KBM, ki je kupila tudi Abanko, je omenil, da nameravajo obe banki integrirati, izkoristiti geografsko razpršenost obeh bank in narediti najboljšo banko v Sloveniji. Na vprašanje o izhodu ameriškega sklada iz Nove KBM je Moneta dejal, da je časovnica povezana z integracijo Abanke. Naložbo lahko prodajo na več načinov, tudi prek IPO.

Omenil je, da Apollo zanimajo tudi drugi sektorji, ne le finančni. Priložnosti so, denimo, v nepremičninah in terjatvah.
 

Komentarji: