Korak k novi politiki promocije kmetijskih in živilskih proizvodov

EK je predstavila osnutek reforme promocijske politike za hrano iz EU s sloganom »Naj vam tekne, je evropsko«.

Objavljeno
21. november 2013 14.16
M. Š., gospodarstvo
M. Š., gospodarstvo
Bruselj, Ljubljana - Evropska komisija je danes predstavila osnutek reforme politike promocije evropskih kmetijskih proizvodov in živil ter informiranja o njih. S sloganom »Naj vam tekne, je evropsko« in pravo evropsko strategijo naj bi izvajalcem v sektorju pomagala, da prodrejo na tuje trge, potrošnike pa bolje seznanila s prizadevanji za zagotavljanje kakovosti proizvodov.

Predlog komisije je nastal po obsežni razpravi, ki se je začela leta 2011, in bo zdaj predložen evropskemu parlamentu in svetu.

»V svetu, v katerem so potrošniki dovzetnejši za varnost, kakovost in trajnost načinovproizvodnje hrane, imajo evropski kmetje ter mala in srednja podjetja izvrstno priložnost. Evropski kmetijski in agroživilski sektor je poznan po kakovosti svojih proizvodov ter spoštovanju  standardov, ki jim v svetu ni para. Z izvozom v vrednosti že več kot 110  milijard evrov je pomemben adut za oživitev rasti in zaposlovanja v  Evropski uniji,« je poudaril Dacian Cioloş, evropski komisar za kmetijstvo in razvoj podeželja.

Komisija za reformo predlaga znatno povečanje pomoči za obveščanje in promocijo, da se poveča konkurenčnost evropskega kmetijstva. Evropska pomoč naj bi se z 61 milijonov evrov leta 2013 postopoma povečala na 200 milijonov leta 2020.

Pomemben element predlagane reforme je vzpostavitev evropske promocijske strategije, s katero naj bi povečali število programov za tretje države in seznanjenost potrošnikov s prednostmi evropskih kmetijskih proizvodov.

Poleg tega reforma predvideva razširitev področja uporabe ukrepov, da se povečajo možnosti omembe porekla in razširijo evropske sheme kakovosti. Predlog vsebuje tudi poenostavitev upravnih postopkov z izborom in enostavnejše upravljanje  programov.