Albrecht iz Austriana v SunExpress

Po sanaciji avstrijskega prevoznika odhaja k turško-nemškemu (turističnemu in zdomskemu) prevozniku.

Objavljeno
01. april 2015 14.17
A. S., Gospodarstvo
A. S., Gospodarstvo

Dunaj - S 1. aprilom sta se zlila Austrian Airlines (AUA) in Tyrolean Airways, izvršni direktor združene AUA pa bo samo do konca letošnjega maja dosedanji prvi mož AUA Jaan Albrecht. Dan kasneje, 1. junija bo Albrecht prevzel vodenje družbe SunExpress, skupno podjetje (joint venture) Lufthanse in Turkish Airlines.

Jaan Albrecht je v Austrian, ki je hčerinsko podjetje Lufthanse, prišel z vodilnega položaja v Star Alliance - katere vodilni član je slejkoprej Lufthansa, najmanjši pa Adria Airways - v začetku tega desetletja in družbo iz rdečih številk pripeljal v solidno kondicijo. Eden od njegovih (spornih) ukrepov je bil tudi prenos operacij z AUA na hčerinsko družbo Tyrolean, do česar je 1. julija 2012 prišlo, ker s sindikati ni bilo soglasja o novi kolektivni pogodbi.

Do fuzije obeh družb prihaja po tem, ko je bilo z letalskim osebjem doseženo soglasje o novi kolektivni pogodbi, ki je začela veljati 1. decembra lani. Okoli tri tisoč zaposlenih, vključno s piloti, se je sedaj vrnilo v AUA, na njenih letih pa poslej ne bo več dodatka "operated by Tyrolean" - leti Tyrolean. Tudi vsi zaposleni v avstrijskih zveznih deželah in v letalski administraciji so po novem del AUA.

SunExpress sta leta 1989 ustanovila Turkish Airlines in Lufthansa, danes pa velja s tri tisoč zaposlenimi v Turčiji in Nemčiji za specialista za počitniške lete v Turčijo z bazo v Antaliji in hubom v Izmirju. Poleg mednarodnega turizma so pomembna dejavnost t.i. etnični leti (med Nemčijo in Turčijo ter tudi notranji leti med anatolskimi mesti). Leti na več kot sto destinacij med Evropo in Turčijo ter med Nemčijo in turističnimi cilji ob Rdečem morju, v Tuniziji, na Kanarskih otokih, po Sredozemlju, na Severnem Cipru in v Omanu.

Lani je SunExpress naročil petdeset novih boeingov, ki jih pričakujejo od letos do leta 2021. SunExpress je tudi člen lansko jesen napovedane reorganizacije Lufthansine skupine. Po njej naj bi Lufthansa ostalja mrežni prevoznik iz Frankfurta in Münchna, Eurowings (s 23 letali) in (nesrečni) Germanwings (s 57 letali) pa naj bi prevzela vse lete iz kraja v kraj na drugih nemških letališčih.

Eurowings naj bi do marca 2017 povsem zamenjal floto 23 devetdesetsedežnih Bombardierjev CRJ900 z enakim številom večjih letal Airbus A320, poleg tega pa naj bi krila v sodelovanju s SunExpressom razširil na dolge lete. Proti koncu letošnjega leta naj bi s tremi letali Airbus A330-200 že leteli na Florido, v južno Afriko in proti Indijskemu oceanu.