Amit Džatia

Profil: Poslovnež, ki je McDonald's uspešno prilagodil okusom Indije.

Objavljeno
05. december 2014 18.08
amit
Andrej Kotar, gospodarstvo
Andrej Kotar, gospodarstvo
Indijski tajkun, ki ima največ zaslug za to, da so se McDonald'sove restavracije s hitro prehrano uveljavile v zahodni in južni Indiji, napoveduje svetlo prihodnost indijskemu trgu s hitro prehrano. V prihodnjem desetletju namerava zato odpreti še tisoč takšnih restavracij.

Indijski poslovnež Amit Džatia se je v začetku osemdesetih let prejšnjega stoletja odpravil študirat ekonomijo v Združene države Amerike na Univerzo v južni Kaliforniji, po študiju pa se je vrnil domov v Indijo in začel delati za družinsko podjetje B. L. Jatia Group – podjetje z lastniškim deležem v družbah, ki izdelujejo kemikalije in maziva ter trgujejo z nepremičninami.

Leta 1994 je ameriška veriga restavracij s hitro prehrano McDonald's iskala zanesljivega partnerja za prodor na indijski trg in Amitu Džatii predlagala sklenitev pogodbe o sodelovanju. Džatia je takrat kot predstavnik indijskega podjetja Hardcastle Restaurants z McDonald'som ustanovil skupno podjetje, ki je delovalo kot McDonald'sov lokalni partner za južno in zahodno Indijo. Amit Džatia je bil sprva glavni direktor podjetja Hardcastle Restaurants, nato pa podpredsednik uprave in ima največ zaslug za uveljavitev McDonald'sovih restavracij hitre prehrane v Indiji. Džatia je skrbel za širitev omrežja restavracij, usmerjal njihovo poslovanje in strategijo oglaševanja ter zagotavljal primerno oskrbo restavracij z živili, prilagojenimi indijskemu okusu. Džatia je pri svojem delu upošteval, da je skoraj polovica Indijcev vegetarijancev, zato se mu je zdelo zelo pomembno, da McDonald's ponuja tudi hrano brez svinjine in govedine. Na začetku novega stoletja je bilo zelo malo Indijcev pripravljenih jesti v restavracijah, zato je Džatia v ponudbo uvrstil cenovno zelo ugoden zrezek, pripravljen iz pretlačenega krompirja in graha ter začinjen z indijskimi začimbami. Džatia trdi, da je bila to ena izmed njegovih izjemno uspešnih potez, s katerimi je spremenil način prehrane v Indiji, saj ima zdaj McDonald's v Indiji več kakor 320 milijonov strank na leto.

Leta 2010 je Amit Džatia odkupil McDonald'sov delež v skupnem podjetju in zdaj samostojno vodi verigo restavracij z dovoljenjem za prodajo izdelkov pod McDonald'sovo blagovno znamko v zahodni in južni Indiji. Džatia, ki je prepričan vegetarijanec, je poskrbel, da v restavracijah, ki jih vodi – teh je že več kakor 180 v 18 indijskih mestih –, delujejo ločene kuhinje za vegetarijansko in nevegetarijansko hrano. Prepričan je, da se lahko trg s hitro prehrano v Indiji še bolj okrepi in privabi še veliko novih strank, zato velikopotezno napoveduje, da bo v prihodnjih desetih letih odprl še tisoč takšnih restavracij.