AstroLabs, medijsko in tehnološko središče v Dubaju

Z Googlovo podporo je začel delovati AstroLabs, ki bo pomagal razvijati inovativne ideje na Bližnjem vzhodu in v severni Afriki.

Objavljeno
13. november 2015 20.01
CANADA/ A neon Google logo is seen as employees work at the new Google office in Toronto
Andrej Kotar, gospodarstvo
Andrej Kotar, gospodarstvo

Novo medijsko in tehnološko središče v Dubaju se je povezalo z Googlom, s katerim namerava pomagati razvijati inovativne ideje novih obetavnih podjetij na Bližnjem vzhodu in v severni Afriki.

Prejšnji mesec je začelo v Dubaju z Googlovo podporo delovati medijsko in tehnološko središče AstroLabs, ki namerava mladim obetavnim podjetjem v regiji pomagati in jim olajšati pot do poslovnega uspeha. AstroLabs sta ustanovila Muhamed Mekki in Louis Lebbos, ki sta pred tem več let vodila delavnice za nova obetavna podjetja, nato sta se odločila povezati z Googlom in odpreti središče za pomoč podjetjem v regiji.

Veliko birokracije

Ustanovitev podjetja na Bližnjem vzhodu ni lahka naloga, saj morajo bodoči podjetniki opraviti veliko birokratskih postopkov, tudi najem poslovnih prostorov je zelo drag, poleg tega je težko najti primerno usposobljene delavce. Središče v Dubaju zato podjetjem ponuja cenovno ugodne poslovne prostore in pomoč mentorjev, zaradi sodelovanja z Googlom pa je na voljo tudi dostop do drugih tehnoloških središč, ki jih podpira Google po vsem svetu in v katerih ponujajo podobne storitve. Google namreč že od leta 2011 gradi mrežo tovrstnih središč, ki sklepajo partnerstva s predstavniki iz različnih držav, v katerih nato podpirajo obetavna podjetja.

V tehnološkem središču v Dubaju imajo podjetja na voljo več videokonferenčnih sob, prenosne računalnike, pametne telefone in druge naprave, ki jih predstavniki mladih obetavnih podjetij lahko uporabljajo in z njimi preizkušajo svoje ideje.

Med podjetji v središču AstroLabs deluje, denimo, ustanoviteljica spletne strani IReadArabic.com z digitalno knjižnico z več kot sto knjigami za otroke. Ustanoviteljica podjetja je v središču AstroLabs dobila dovoljenje za poslovanje, poslovni prostor in pomoč več mentorjev, ki delajo v središču. Na storitve spletne strani se je do zdaj naročilo približno 30 šol iz Jordanije, Saudske Arabije in Združenih arabskih emiratov.

V novem tehnološkem središču ima pisarno tudi iranski turistični portal ToIran.com, njegova ustanoviteljica pa pravi, da še nikoli ni bilo toliko povpraševanja po storitvah njenega podjetja, zdaj ko so svetovne sile končno sklenile jedrski sporazum z Iranom julija letos.

Zanimanje zahodnih vlagateljev

Ustanovitelji novega tehnološkega središča v Dubaju pravijo, da imajo številna podjetja, ki dobro poznajo svojo regijo, zelo dobre možnosti za poslovni uspeh, tega pa se vse bolj zavedajo tudi zahodni vlagatelji, ki iščejo primerne priložnosti za prodor na hitro rastoče trge, med drugim tudi na Bližnji vzhod in sosednje regije.

V AstroLabsu nameravajo pomagati vzpostavljati stike domačih podjetij s tujimi vlagatelji in po svojih najboljših močeh podpirati tamkajšnja inovativna tehnološka podjetja, ki bi v prihodnje lahko vplivala na razvoj ne samo na Bližnjem vzhodu, ampak tudi drugod po svetu.