Atlantic Grupa: uspeh z Drogo Kolinsko

Hrvaška družba je s približno 670 milijonov evrov več kot podvojila nominalno rast prodaje v primerjavi z letom prej.

Objavljeno
24. februar 2012 10.14
Marjeta Šoštarič, gospodarstvo
Marjeta Šoštarič, gospodarstvo

Ljubljana, Zagreb – Hrvaška družba Atlantic Grupa, v lasti katere je tudi slovenska Droga Kolinska, je s 4,7 milijarde kunami (približno 670 milijonov evrov) lani več kot podvojila nominalno rast prodaje v primerjavi z letom prej.

Dobiček se je pred amortizacijo in davki (EBIDA) leta 2011 na konsolidirani podlagi pro forma povišal za 13,8 odstotka na 334,8 milijona kun (47 milijonov evrov), čisti dobiček pa je znašal 54,9 milijona kun (dobrih sedem milijonov evrov). Leta 2011 sta na rast prihodkov Atlantic Grupe poleg konsolidacije Droge Kolinske precej pripomogli dvomestni stopnji rasti divizij šport in aktivna prehrana (16,3 odstotka) ter Pharma (12,5 odstotka).

V vodstvu družbe ugotavljajo, da so preteklo leto zaznamovali uspešna vključitev Droge Kolinske v sistem ter posledična reorganizacija poslovanja družbe, usmerjena v maksimalno izrabo sinergij in učinkovitejše vodenje vseh poslovnih procesov.

»Zelo smo zadovoljni, da je Atlantic Grupa tudi v letu 2011 dosegla odlične poslovne rezultate in tako izpolnila napovedana pričakovanja. Uprava in z njo vsi zaposleni smo uspešno oddelali prvo fazo integracije Droge Kolinske, zdaj smo že daleč v drugi fazi. To je gotovo pripomoglo k rasti prodaje in dobička iz poslovanja, kljub zelo neugodnim pogojem v makroekonomskem okolju. Čeprav predvidevamo, da bo leto 2012 z makroekonomskega vidika prineslo prav tako veliko izzivov, verjamemo v nadaljnjo rast in izboljšanje dobičkonosnosti,« je prepričan predsednik uprave Emil Tedeschi.

Hrvaška po konsolidaciji Droge Kolinske ostaja največji prodajni trg z 28,2-odstotnim deležem, sledijo Srbija s 25,5 odstotka, Slovenija z 12,7 in BiH s 7,6 ter preostali trgi nekdanje SFRJ s 6,2 odstotka. Delež prodaje na zahodnoevropskih trgih dosega 7,5 odstotka, s pomembnimi trendi rasti predvsem v Nemčiji in Veliki Britaniji.

Izvažajo tudi na ruski trg, delež te prodaje znaša tri odstotke skupne prodaje. Večino prodaje izdelkov (71,6 odstotka) so lastne blagovne znamke podjetij v sistemu družbe, zunanje znamke iz distribucijskega portfelja so lani predstavljale 17,3-odstotni delež, delež lekarniške verige Farmacia je bil 5,8-odstoten, delež zasebnih blagovnih znamk, ki jih Atlantic Grupa proizvaja za tretje osebe, pa je znašal 5,3 odstotka.

Letos Atlantic Grupa uvaja novo organizacijsko strukturo poslovanja s ciljem, zagotoviti čim učinkovitejše upravljanje vseh poslovnih delov in distribucijskih trgov. Namesto dosedanje divizijske organizacije uvaja organizacijsko razdelitev na šest strateških poslovnih področij (kava, pijače, športna in aktivna prehrana, zdravje in nega, delikatesni namazi, sladko in slano), strateška distribucijska območja (Hrvaška, Slovenija, Srbija, Makedonija, HoReCa, mednarodni trgi) in trg Rusije.