Banke iščejo lastnika za Intereuropo

Samo teoretično bi lahko bil interesent južnokorejski Hyundai Glovis.

Objavljeno
12. december 2014 14.19
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Koper – Informacija o tem, da bi južnokorejski logist Hyundai Glovis kupil Intereuropo, je zakrožila po Kopru po tem, ko je predsednik Glovisa Ki Yong Yu to možnost omenil v nekem krogu gospodarstvenikov. V resnici so možnosti za tak nakup zelo majhne ali nične, uradno jih ni. Na koprskem predstavništvu korejske družbe pa tega niso mogli ne zanikati ne potrditi.

Informacija o teoretično možnem vstopu Južnih Korejcev v Intereuropo je sovpadala z dvema nepovezanima dogodkoma. Koprska enota Glovisa se je iz dosedanjih prostorov na Pristaniški ulici preselila v poslovno stavbo Intereurope, kjer je po besedah pomočnika direktorja Glovisa Ronalda Dovžaka za njihovo poslovanje veliko primernejše okolje, bliže Luki in drugim logistom in še ceneje kot do zdaj.

Prvi rezultat »velike« operacije

Drugi dogodek je bilo obvestilo o začetku postopka prodaje 72,13-odstotnega lastniškega deleža Intereurope, ki ga je pred dnevi objavil konzorcij sedmih bank lastnic: banka SID, NLB, Gorenjska banka, Raiffeisein banka, SKB, NKBM in Banka Koper. V oglasu so finančni svetovalci omenjenega konzorcija bank Raiffeisein Centrobank in Lazard zapisali, da obveščajo potencialne vlagatelje o možnosti, da izrazijo svoj interes v postopku prodaje Intereurope.

Banke so se že pred enim letom dogovorile, da bosta omenjeni družbi svetovali pri prodaji Intereurope, potem so avgusta z njima podpisale pogodbo in po enem letu je to prvi rezultat »velike« operacije.

Intereuropa je imela leta 2013 13,7 milijona evrov EBITDA, 2,2 milijona evrov čistega dobička (ob devetmesečju letos le 400.000 evrov), hkrati pa je imela lani za 92 milijonov evrov dolgov. Na borzi kotira njenih 16,8 milijona delnic, katerih cena nekoliko presega evro, knjigovodska vrednost delnice pa je 3,6 evra. Toda niti za tak drobiž banke ob taki zadolženosti Intereurope ne dobijo zlahka kupca.

V Luko Koper pripeljejo 120.000 TEU zabojnikov

Glovis je hišni logist svoje ustanoviteljice Hyundaija. Samo koprska enota z deset zaposlenimi ustvari 70 milijonov evrov prometa na leto. Glovis skrbi za prevoz zabojnikov z Daljnega vzhoda do Češke in Slovaške. V Luko Koper pripeljejo 120.000 TEU zabojnikov (petina vseh, ki pride v to pristanišče), pripeljejo tudi 120.000 ton pločevine in 85.000 Hyundaijevih ter Kijinih avtomobilov.

Glovis je pred kratkim na Poljskem kupil družbo Adampol, ki premore 400 tovornjakov za prevoz avtomobilov. Ker Glovis (še) ni resen kupec, bodo banke lastnice Intereurope težko dobile kupca družbe, ki ima toliko dolgov, več kot 600 zaposlenih v Sloveniji in nekaj manj kot 1500 delavcev v koncernu Intereuropa.