Bo Avto Celje vendarle pristal v stečaju?

Upravitelj dvomi o uspešnosti prisilne poravnave, delavci se sprašujejo, kako da ni predvidel težav.

Objavljeno
06. avgust 2014 21.08
Špela Kuralt, Celje
Špela Kuralt, Celje
Celje – Upniški odbor ločitvenih upnikov v prisilni poravnavi Avta Celje zahteva podaljšanje roka za vložitev zahteve za dovolitev spremembe načrta finančnega prestrukturiranja (NFP) za dva meseca. Samo dobra sprememba še lahko reši prisilno poravnavo, saj se je izkazalo, da so v prvotnem NFP prezrli potencialne obveznosti Avta Celje do Družbe za upravljanje terjatev bank (DUTB) v višini kar 16,7 milijona evrov.

Obveznosti, ki jih je med preizkusom prijavljenih terjatev odkril prisilni upravitelj Matija Vičar, so terjatve iz poroštev in hipotek, ki jih je Avto Celje dal večinski lastnici PSZ Darka Zupanca. Večina terjatev je že zapadla. Ker je pri večini terjatev dolžnik glavne obveznosti PSZ, le ena je namreč za poroštvo za podjetje Finance Zupanc, PSZ pa očitno postopek poenostavljene prisilne poravnave ni uspel, je tudi Vičar izrazil dvom, da bo uspela prisilna poravnava v Avtu Celje.

DUTB je tako že podala ugovor proti vodenju postopka prisilne poravnave nad Avtom Celje. Opozorila je, da je NFP povsem nerealen, saj velikega deleža njihovih terjatev sploh ne upošteva. NFP je namreč vseboval 13,7 milijona evrov vseh terjatev, od tega je ločitvenim upnikom priznal 8,1 milijona evrov, 16,7 milijona evrov terjatev DUTB pa v NFP sploh ni. »Iz vseh predlaganih dokazov je tako mogoče skleniti le, da uresničitev zavez dolžnika nima realnih možnosti, saj je njegov dolg upoštevajoč terjatve upnika, ki jih je dolžnik v NFP 'spregledal', bistveno večji od navedenega v NFP,« so se na pozabljene terjatve odzvali v DUTB in zahtevali uvedbo stečaja. Če sodišče tega ne bo začelo, DUTB zahteva, da jo imenujejo v oba upniška odbora. Trenutno svojega člana nimajo v nobenem.

Kdo hoče stečaj?

Avto Celje, d. d., je velik del svojega poslovanja, celotno upravo in dejavnost tehničnih pregledov prenesel na svoje lani ustanovljeno podjetje Avto Celje tehnični pregledi, d. o. o. Direktor Branko Šibakovski je dejal, da je bila to dobra odločitev, čeprav se banke z njo niso strinjale: »S tem smo ohranili najbolj donosen del Avta Celje.« Zastopniki avtomobilskih znamk so namreč Avto Celje zapustili. Vičar še vedno trdi, da stečaj družbe ni edina rešitev, da pa se bodo v Avtu Celje morali resno lotiti prodaje finančnih naložb, to so naložbe v Hyundai Avto Beograd in Hyundai Avto Zagreb, največ pa je vredna naložba prav v tehnične preglede. Vičar poudarja, da je NFP v delu, ki je predvideval, da bodo dolgove odplačevali z dobički družb v Beogradu in Zagrebu, sporen. Večinski lastnik v teh družbah je namreč PSZ.

Na vprašanje, zakaj Vičar ni že prej predlagal stečaja, upravitelj odgovarja: »Čakal sem na rezultat poenostavljene prisilne poravnave PSZ. Glede na to, kako se je izteklo, bi tudi sam dal ugovor na prisilno poravnavo Avta Celje, če ne bi tega storila že DUTB.« Šibakovski je na to dejal le, da še ni rečeno, da prisilna poravnava pri PSZ ni uspela, glede Avta Celje pa, da bodo na naroku o ugovoru, ki bo konec avgusta na celjskem sodišču, poskušali dokazati, da se poroštvo pri hčerinski družbi ne more uveljavljati, če podjetje nima bilančnega dobička.

Delavci čakajo

Ves ta čas so na drugi strani delavci, ki so stečaj predlagali že konec marca, skupaj so imeli za 300.000 evrov finančnih zahtev. Sekretar Sindikata delavcev trgovine Slovenije Ladi Rožič je že aprila pozval sodišče, naj prepreči prisilko, ki je bila potem uvedena maja, in pri tem vztraja tudi danes: »Sramota je, da se sodišče ne posvetuje z ekonomisti in da ni zavrnilo prisilne poravnave. Resno se sprašujem tudi, ali ni prisilni upravitelj s kom povezan, da stečaja ni predlagal sam. Po pol leta bodo pa tako ali tako ugotovili, da ničesar ni.«

Delavci so s sindikatom vložili kazensko ovadbo zoper Darka Zupanca in Branka Šibakovskega zaradi izčrpavanja podjetja.