Bo Peter Prevc brez smuči?

Slovenski proizvajalec smuči Elan ukinja program skakalnih smuči. Konec tedna sestanek SZS.

Objavljeno
19. april 2016 17.41
A. S., Š. Ro.
A. S., Š. Ro.

Ljubljana − Iz begunjskega Elana so sporočili, da so bili lanski poslovni rezultati dobri, da je poslovanje v letošnjem prvem tromesečju spodbudno ter da so se v vodstvu podjetja odločili, da bodo izločili program skakalnih smuči in zanj poiskali novega partnerja.

V Elanu so v sporočilu še zapisali, da so »kot družba izjemno ponosni na skakalno preteklost in s tem povezane uspehe, še posebno na letošnje uspehe Petra Prevca. Vsi nanizani uspehi bodo za vedno zapisani v pestri zgodovini blagovne znamke Elan.«

In dodali: »Dejstvo je, da imamo kot gospodarska družba tudi obvezo do naših ključnih deležnikov. Delovanje družbe moramo usmerjati v aktivnosti, ki so dolgoročno najbolj učinkovite za obstoj in razvoj Elana.«

»Elan bo v prihodnje usmerjen predvsem v razvoj blagovne znamke Elan in na trge z razvitimi zimskimi športi, z ambicijo postati najbolj inovativna blagovna znamka med smučkami za alpsko smučanje. Preoblikovanje znamke zahteva jasen fokus sredstev in aktivnosti v razvoj opreme za trg alpskega smučanja, in sicer z uporabo sodobnih marketinških digitalnih orodij. Prepričani smo, da je taka usmeritev uspešna formula za dolgoročni razvoj podjetja Elan,« meni novi upravni odbor družbe.

Sponzoriranje skokov ni prineslo želenih učinkov

V sporočilu za javnost so v Elanu še zapisali, da so zaradi novih strateških usmeritev razvoja znamke v upravnem odboru družbe sprejeli tudi odločitev, da Elan preneha s sponzoriranjem programa skakalnih smuči. »Ta program je bil sicer marketinški in ne prodajni ter je v strukturi izdatkov za marketing predstavljal pomemben delež. Sredstva iz skakalnega programa bodo tako preusmerili v aktivnosti za krepitev znamke na ključnih trgih, kjer sponzorstvo skakalnega športa doslej ni prineslo želenih učinkov (ZDA, Kanada, Francija) ter v preoblikovanje trženjskih aktivnosti v smeri digitalnega marketinga. Ta je v izrazitem trendu prav pri sodobnem trženju športne opreme.«

»Želimo si poiskati prevzemnika programa skakalnih smuči, ki bi lahko na osnovi dolgoletnih izkušenj in nabranega znanja uspešno nadaljeval proizvodnjo. Pogovori v tej smeri še potekajo,« so zapisali v Elanu in dodali, da se bodo »potrudili in pomagali pri vzpostavitvi programa, z namenom nadaljevanja proizvodnje vrhunskih skakalnih smuči - tako za mlade nadobudne skakalce kot tudi za vrhunske športnike.« Dokončne dogovore bodo razkrili, ko in če se uspejo dogovoriti za nadaljevanje proizvodnje skakalnih smuči.

V Prevčevi smučki več let razvoja

Novica je šokirala skakalne kroge. Vodja tekmovalnega programa v Elanu Toni Justin je v pogovoru za Val 202 povedal, da si Prevc ne želi svoje smučke, ki so mu jo po njegovih navodilih izdelali v Begunjah, v njej pa je več let razvoja, iskati pri drugih proizvajalcih, četudi bi ga kot serijskega zmagovalca ta čas hitro pograbili vsi. Skupaj s proizvajalcem okovja Petrom Slatnarjem se bodo združili in skušali čim prej poiskati primerno rešitev.

Novo poslovodstvo

25. marca so se v vodenje Elana vključili novi člani upravnega odbora Michaela Stitz, nekdanja podpredsednica, ter generalna direktorica za Centralno in Vzhodno Evropo pri družbi Nike, ki bo v vlogi neizvršne direktorice ter predsednice upravnega odbora Elana, Pascal Aymar, nekdanji podpredsednik marketinga pri Reeboku in Adidasu za azijsko-pacifiško regijo in bivši direktor za blagovne znamke pri Salomonu, ki bo v vlogi neizvršnega direktorja Elana ter Jeffrey Tirman, direktor londonskega kreditnega investicijskega sklada, ki bi v vlogi glavnega izvršnega direktorja Elana. »Njihove globalne izkušnje in znanje bodo okrepili Elanovo inovativnost in nadaljnji razvoj ter utiranje novih poti v industriji,« pripominjajo v Elanu.

Poslovni rezultati

Skupina Elan je v letu 2015 povečala prihodke na 71,3 milijonov evrov, čisti dobiček družbe pa je po revidiranih podatkih znašal 3,8 milijonov evrov. V sporočilu za javnost je zapisano, da nakazuje poslovanje družbe tudi v letošnjem letu z novim upravnim odborom in pod novimi lastniki spodbudne rezultate. Prihodki iz poslovanja matične družbe so v prvem četrtletju višji za več kot 30 odstotkov glede na enako obdobje lani, in to predvsem iz naslova rasti na področju divizije vetrne energije.