Career Kicker: štejeta dobra ideja in starost

Pridobivanje izkušenj: z najboljšo rešitvijo do 14-dnevnega usposabljanja. Kmalu v igri tudi podjetja in tujina.

Objavljeno
21. avgust 2015 17.34
Ljubljana 14.5.2012, ekonomska fakulteta foto: Tomi Lombar
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Career Kicker je inovativen način pridobivanja delovnih izkušenj za mlade, s katerim pridobivajo nova znanja in poznanstva, da lahko začnejo graditi lastno poslovno mrežo. V projektu sodelujejo nevladne in javne organizacije, kmalu bodo idejo razširili tudi na podjetja.

Prepogosto se zgodi, da mladi ne dobijo priložnosti zgolj zato, ker ne izpolnjujejo formalnih pogojev razpisa na trgu dela, čeprav imajo morda ogromen potencial, ki bi pomembno prispeval k delovnemu procesu v organizaciji. Po besedah programskega vodje projekta Career Kicker Klemena Šubica s projektom ustvarjajo priložnosti za mlade, jim omogočajo pridobivanje kratkoročnih, a zelo intenzivnih delovnih izkušenj, novih znanj pa tudi poznanstev, s katerimi lahko začnejo graditi lastno poslovno mrežo. »Ne zanimajo nas pridobljene izkušnje, kompetence, znanja ali dokončana izobrazba, s čimer ustvarjamo enake pogoje za vse mlade, ki se odločijo za sodelovanje,« pravi Šubic. Štejejo dobra ideja, predlog rešitve zastavljene pobude sodelujoče organizacije in starost kandidata (do 29 let).

Projekt izvajajo v sodelovanju s slovenskimi nevladnimi in javnimi organizacijami in je financiran iz sredstev Finančnega mehanizma EGP 2009–2014. Deluje tako, da sodelujoče organizacije na spletnem mestu www.career-kicker.com objavljajo pobude za rešitev konkretnih vprašanj, ki se nanašajo na njihovo področje delovanja. Mladi imajo tri tedne časa, da pripravijo predlog rešitve pobude. Med prispelimi rešitvami organizacije izberejo najboljšo ter avtorja povabijo na 14-dnevno prostovoljno usposabljanje na delovnem mestu v organizaciji. V tem času mladi pod mentorstvom izkušenih ljudi nadaljujejo razvijanje ideje ter se ukvarjajo s konkretnimi primeri in vprašanji, ki ustrezajo njihovemu profilu. Pri tem tudi dodobra spoznajo strukturo organizacije, spletejo nova poznanstva, za opravljeno delo pa jim organizacije izdajo priporočilo ter povrnejo stroške prevoza in malice v času usposabljanja.

Pridobita obe strani

»Ustvarjamo torej situacijo zmagam-zmagaš. Ob dobro pripravljeni pobudi organizacije od mladih prejmejo različne predloge rešitev, tisto, ki jim najbolj ustreza, pa uresničijo. To je za sodelujoče mlade izjemno pomemben dejavnik, saj lahko pokažejo konkretne sadove lastnega dela, spoznajo, kaj vse je treba, da se ideja na papirju prelije v življenje,« razlaga Šubic. Čeprav se morda zdi, da 14 dni ni veliko, se je pokazalo, da je dovolj, da avtorji najboljših rešitev dobijo vpogled v delovanje organizacije in v sodelovanju z mentorjem uresničijo idejo, po drugi strani pa organizacija v tem času spozna potenciale in odlike kandidatov. Tako večina organizacij sodelovanja z izbranim avtorjem rešitve ni končala po 14 dneh, ampak se je to nadaljevalo.

Prva faza financiranja projekta je omogočila vključitev 13 organizacij, ki so priložnost ponudile 16 mladim. »Naš namen že na začetku ni bil, da ustvarimo 'stroj za množično proizvajanje pobud', temveč da za vsako objavljeno pobudo naredimo vse, da z njo seznanimo tiste skupine mladih, ki bi jih utegnila zanimati,« poudarja Šubic. Pri tem so uspešno sodelovali s kariernimi centri, fakultetami, različnimi študentskimi in mladinskimi organizacijami idr., ustvarili pa so tudi zelo obsežno lastno mrežo mladih. V zadnjih osmih mesecih so mladim vrata odprle ustanove, kot so Institut Jožef Stefan, Študentska organizacija Univerze v Mariboru, Knjižnica Miklova hiša, Razvojno-informacijski center Bela krajina, Inštitut Eurocoop, novomeška Založba Goga idr.

Kakovostne rešitve, težka odločitev

Odzivi tako mladih kot organizacij glede projekta so nad pričakovanji. Že ob prijavi projekta na financiranje so se zavedali, da je Career Kicker model, ki v prostor vnaša nov pogled na pridobivanje izkušenj za delo, zato so ga, in ga še vedno, gradijo počasi in po korakih. »Princip se je izkazal za pravilnega, saj je vsaka organizacija prejela svojo, tisto pravo rešitev. Gledano na splošno, so na pobude prihajale zelo kakovostne rešitve in organizacije so se včasih kar nekaj časa odločale, katera je najustreznejša. Na Institutu Jožef Stefan so se, denimo, odločili, da medse povabijo kar dva kandidata. Dve rešitvi sta bili namreč tako kakovostni, da je bilo težko izbrati najboljšo. Enako se je zgodilo v Knjižnici Miklova hiša,« pravi Šubic.

Osnovni koncept Career Kickerja bodo nadaljevali tudi v prihodnje, idejo bodo kmalu širili na podjetja, odpirajo se tudi možnosti širitve v tujino, kar bi omogočilo pridobivanje izkušenj zunaj meja Slovenije. »K hitrejšemu in še učinkovitejšemu razvoju novih priložnosti za mlade bi prispevalo tudi urejeno sistemsko financiranje na tem področju. Ne glede na vse pa si bomo z novimi poslovnimi modeli prizadevali okrepiti idejo Career Kicker tudi na širša območja in področja sodelovanja,« sklene Šubic.