Cargo 10 se bo še širil

Železničarji prepeljejo vedno manj tovora in ustvarijo vedno manj prihodkov, prometni tokovi pa se preusmerjajo preko Madžarske.

Objavljeno
18. maj 2012 17.41
A. S. , gospodarstvo
A. S. , gospodarstvo

Portorož - Na dvodnevnem sestanku zveze Cargo 10 so se vodilni železničarji iz Slovenije, Hrvaške, Republike srbske, Makedonije, Srbije ter Federacije Bosne in Hercegovine pogovarjali, kako bi povečali prevoz tovora na X. koridorju. V vseh članicah zveze prepeljejo vedno manj tovora, katerega vrste se spreminjajo, in ustvarijo vedno manj prihodkov, prometni tokovi pa se preusmerjajo na IV. koridor preko Madžarske, saj je vozni čas na X. koridorju zaradi slabe infrastrukture predolg.

V dobrih dveh letih od podpisa sporazuma Cargo 10 so železničarji s področja nekdanje Jugoslavije pripravili predlog mogočih novih produktov in skupnih ponudb za celo prevozno pot. V želji po čim krajših voznih časih sta bila podpisana sporazuma o tehnični primopredaji vagonov na zaupanje in o uporabi tovornih vagonov za 2011 in 2012. Izdelan je bil tudi priročnik kakovosti, poleg tega pa skušajo zmanjšati število reklamacij in pospešiti obračun prevoznih stroškov.

Ker tudi veliki evropski železniški prevozniki ustvarjajo milijonske izgube, je perspektiva članic Carga 10 še tesnejše povezovanje, ki bo prineslo povečanje obsega dela in bolj učinkovite prevoze. Cargu 10 se bodo naslednje pridružile Bolgarske železnice, za članstvo so zaprosile tudi Grške železnice, katerih vstop je bil soglasno potrjen. V sporočilu s srečanja so zapisali, da je širitev članstva dobra priložnost za okrepitev vpliva Carga 10 na večjem delu X. koridorja in približevanje trgom Bližnjega vzhoda.