Citibank dobi kazen zaradi kartic

Presečišče: nova težava ameriške velebanke – kršitve pri kartičnem poslovanju

Objavljeno
24. julij 2015 18.52
Andrej Kotar
Andrej Kotar
Ameriška banka bo morala plačati 700 milijonov dolarjev zaradi kršitev pravil kartičnega poslovanja, je odločil ameriški urad za finančno zaščito potrošnikov.

Newyorška banka Citibank je bila ustanovljena leta 1812 kot City Bank of New York in zaradi uspešnega poslovanja konec 19. stoletja postala prva ameriška banka s podružnico v tujini. Pod vodstvom Charlesa E. Mitchella se je banka v dvajsetih letih dvajsetega stoletja izjemno hitro širila in mnogi še vedno trdijo, da je bilo poslovanje banke v tem obdobju eden najpomembnejših vzrokov za borzni zlom leta 1929 in začetek velike gospodarske krize tridesetih let. V sedemdesetih letih je banka spremenila svoje ime v Citibank in bila med prvimi ameriškim bankami, ki so svojim strankam ponudile bankomate, v osemdesetih pa je postala največja banka v ZDA in največja ponudnica kartičnega poslovanja na svetu s podružnicami v več kakor 90 državah sveta. Po začetku finančne krize leta 2008 se je Citibank znašla v težavah in je morala takrat zaprositi za državno finančno pomoč. Pozneje jo je sicer uspešno poplačala in danes spet velja za eno največjih in najuspešnejših bank v ZDA in na svetu, vendar je njenemu ugledu med drugim škodilo, da je morala vse od začetka finančne krize skupaj plačati že več kakor 17 milijard dolarjev kazni zaradi številnih kršitev bančnega poslovanja, ki so jih odkrili pristojni ameriški nadzorni organi.

Ameriški urad za finančno zaščito potrošnikov CFPB (Consumer Financial Protection Bureau), ustanovljen leta 2010, že nekaj časa preiskuje ponudnike plačevanja s kreditnimi karticami in njihove dodatne storitve, ki jih ponujajo potrošnikom, in prejšnji teden so predstavniki urada sporočili, da bo morala banka Citibank plačati 700 milijonov dolarjev zaradi kršitev pravil kartičnega poslovanja. CFPB je namreč ugotovil, da je Citibank uporabljala »zavajajoče oglaševalske postopke«, med drugim je navajala napačne stroške in nadomestila za storitve ter zaračunavala storitve, ki jih stranke niso bile deležne. Banka je tako kršila pravila kartičnega poslovanja pri ponujanju storitev sedmim milijonom svojih strank. Predstavniki Citibanka so sporočili, da so že začeli vračati denar svojim strankam in nehali ponujati sporne storitve, znesek, ki ga bo morala plačati banka, pa znaša približno odstotek vseh prihodkov, ki jih bo letos banka predvidoma ustvarila. Urad CFPB je zaradi kršitev pravil kartičnega poslovanja do zdaj kaznoval tudi druge finančne ustanove, med drugim banko JP Morgan Chase, Bank of America, Capital One, American Express in Discover Financial Services.