City Football Group

Presečišče: Angleški nogomet išče svojo poslovno priložnost tudi na Kitajskem

Objavljeno
11. december 2015 18.01
Andrej Kotar
Andrej Kotar
Družba, ki je lastnica angleškega nogometnega kluba Manchester City, se je odločila za 265 milijonov funtov prodati 13-odstotni lastniški delež konzorciju kitajskih vlagateljev. Tako namerava pridobiti nove navijače in pospešiti prodajo svojih športnih izdelkov in storitev v Aziji, kjer mora tekmovati s svojim mestnim tekmecem Manchester Unitedom.

Skupina City Football Group (CFG) je lani ustanovljeno naložbeno in razvojno holdinško podjetje v lasti nadrejene družbe Abu Dhabi United Group iz Združenih arabskih emiratov. Skupina CFG upravlja oglaševalska in druga podjetja, ki se ukvarjajo z različnimi dejavnostmi, povezanimi z nogometom, ter upravlja mrežo povezanih nogometnih klubov, med katerimi je najpomembnejši angleški klub Manchester City, največji mestni tekmec precej uspešnejšega Manchester Uniteda. Skupina je poleg tega lastnica ameriškega nogometnega kluba New York City FC, avstralskega kluba Melbourne City FC in japonskega kluba Yokohama F. Marinos. CFG prodaja izdelke, namenjene navijačem vseh nogometnih klubov v njeni mreži, ter ponuja različne storitve, povezane z organizacijo nogometnih lig in prvenstev. Svoje pisarne ima v več državah po vsem svetu, sedež skupine pa je še vedno v angleškem Manchestru.

Skupina CFG je pred kratkim sporočila, da se je odločila prodati 13-odstotni lastniški delež, vreden 265 milijonov funtov (374 milijonov evrov), konzorciju, v katerega sta se povezali kitajsko medijsko in športno podjetje China Media Capital ter kitajsko naložbeno podjetje CITIC Capital. Predstavniki družbe so se za prodajo odločili po večmesečnih pogajanjih, oktobra pa je Manchester obiskal tudi kitajski predsednik Xi Jinping – ta je že večkrat izjavil, da je navdušen nogometni navijač – in gotovo prispeval svoj delež k temu, da so se pogajanja končala uspešno.

V skupini CFG pričakujejo, da bodo po opravljeni prodaji lastniškega deleža privabili še več nogometnih navijačev iz vzhodne Azije, kjer največji evropski klubi že nekaj časa tekmujejo med seboj, kdo bo pridobil več novih azijskih navijačev oziroma novih zvestih kupcev klubskih izdelkov in storitev. Novi kitajski solastniki bodo namreč znali odpreti prava vrata za uveljavitev skupine CFG, saj soupravljajo več kitajskih nogometnih lig, nogomet pa je tudi na Kitajskem najbolj priljubljen in gledan šport. Kitajske družbe so že pomembne vlagateljice v italijanski najmočnejši nogometni ligi Serie A in v prihodnje lahko pričakujemo, da bodo še okrepile svoje naložbe v evropskem nogometu.