Domači in tuji, veliki in mali gradbinci so vrgli oko na KPL

Za nakup ljubljanskega koncesionarja je prišlo 20 nezavezujočih ponudb med štirimi in šestimi milijoni evrov.

Objavljeno
24. avgust 2015 15.04
Slovenija, Ljubljana, 17.04.2012. Tovornjaki Cestnega podjetja Ljubljana CPL na dvoriscu sedeza druzbe. Foto: Uros HOCEVAR/Delo
Nejc Gole, gospodarstvo
Nejc Gole, gospodarstvo
Ljubljana – Ljubljanski koncesionar KPL bi bil lahko prodan že letos, saj zanj vlada precejšnje zanimanje. Nezavezujočo ponudbo za nakup gradbinca iz stečaja Cestnega podjetja Ljubljana (CPL) je namreč oddalo 20 ponudnikov iz Slovenije in tujine, med njimi so večji in manjši gradbinci.

Število ponudb je preseglo pričakovanja stečajnega upravitelja CPL Veljka Jana, veliko število pa je posledica tudi tega, da gre za nezavezujoče izkazovanje interesa, ne pa za zavezujoče ponudbe. Jan ni želel razkriti imen ponudnikov, povedal je le, da gre za večje in manjše slovenske gradbince ter finančne družbe. Ponudbi sta oddali tudi dva ponudnika iz tujine, tudi en gradbinec iz Bosne in Hercegovine.

Ponudbe se gibljejo v razponu od štirih milijonov evrov do skoraj šestih milijonov evrov, je pojasnil stečajni upravitelj Veljko Jan. Ta je že v vabilu k oddaji nezavezujočih ponudb opozoril ponudnike, da kupnine, nižje od štirih milijonov evrov, ne sme skleniti. Ponudba, blizu šestih milijonov evrov, pa se je približala izklicni ceni 6,24 milijona evrov, po kateri je Jan lani neuspešno poskušal prodati KPL na dražbi. V nadaljnih pogajanjih pa bi lahko Jan dosegel višjo ceno.

Pogajanja in prodaja še letos?

Stečajni upravitelj bo namreč zdaj pozval ponudnike k pogajanjem, s katerimi bo poskušal prodati KPL. »Mislim, da smo tako daleč, da lahko v tem postopku prodamo KPL. To je odvisno tudi od upniškega odbora in sodišča, ki morata tak način prodaje podpreti. Druga možnost pa je zbiranje zavezujočih ponudb,« je dejal Jan. Ta je ocenil, da zbiranje zavezujočih ponudb ni smiselno, saj bi lahko prodajo KPL sklenili z neposrednimi pogajanji še letos.

Po Janovih besedah se odločajo, da bi ponudnikom omogočili skrbni pregled KPL, ker je smiselno, da se morebitni kupci seznanijo z vsemi potrebnimi informacijami, denimo glede poroštev, ki jih je KPL dajal Pateri Ranka Mimovića za prevzem CPL. Družba se je namreč »zaradi preteklih spornih odločitev vodstva in izčrpavanja s strani Cestnega podjetja Ljubljana znašla v stanju insolventnosti«, stečaju pa se je gradbinec izognil zaradi dogovora z bankami in ostalimi upniki o reprogramu obveznosti, je zapisano v letnem poročilu KPL za lani.

Kaj dela KPL zanimivega za nakup? Gradbinec ima z Mestno občino Ljubljana sklenjeno pogodbo o zimskem in letnem vzdrževanju ljubljanskih cest do leta 2026. Lani so s koncesijsko dejavnostjo ustvarili dobro polovico od 23,5 milijona evrov prihodkov. Lani je KPL, ki ima tudi koncesijo za domžalske ceste, ustvaril 1,1 milijona evrov čistega dobička. Trg KPL je predvsem osrednja Slovenija, v Ljubljani je denimo obnavljal Trg republike in Slovensko cesto.

Prodaja premoženja, denar za plačilo delavcem

Za te dni je sicer razpisanih več dražb za prodajo premoženja CPL, denimo zemljišč, vozil, delovnih strojev in opremo. »Veliko smo že prodali, okoli 80 odstotkov,« je dejal Veljko Jan. Na zadnjih dražbah so, denimo, prodali vse kontejnerje in nekatere stroje. Kupnine iz teh prodaj bodo namenjene poplačilu delavcem. Jan je že pred časom izrazil pričakovanje, da bodo nekdanji zaposleni v CPL poplačani v celoti.