Gorenje močnejše v 2015

Selitve proizvodenj in hiter odziv na krizo v Ukrajini in Rusiji so jim zagotovili dobiček.

Objavljeno
13. marec 2015 10.09
Gorenje
Brane Piano, Velenje
Brane Piano, Velenje
Velenje - Skupina Gorenje je v leto 2015 vstopila finančno močnejša, sporočajo iz družbe. Lani so čisto zadolženost znižala še za 27,1 milijona evrov in zdaj znaša 331,8 milijona evrov. Poslovni izid pred obračunom amortizacije so izboljšali za 10,6 odstotka oziroma na 86,5 milijona evrov, kazalnik čiste zadolženosti pa so znižali 3,8. To je najnižja vrednost kazalnika v zadnjih nekaj letih, letos pa ga želijo v Skupini Gorenje še znižati in sicer na 3,5.

Nadzorni svet, ki mu predseduje Marko Voljč, se je včeraj seznanil z nerevidiranimi računovodskimi izkazi skupine in matične družbe Gorenje za leto 2014, ti pa so boljši od ocene lanskega poslovanja, ki so jo izdelali januarja.

Gorenje je kljub poslabšanju razmer v Ukrajini in Rusiji, ki sodita med njegove velike in pomembne trge, leto 2014 zaključilo s precej boljšimi rezultati kot leto 2013. Prihodke so povečali za 0,4 odstotka in so znašali 1,24 milijarde evrov, dobiček iz poslovanja pa je zrasel za 19,8 odstotka in je znašal 43,5 milijona evrov. Čistega dobička so lani imeli 1,2 milijona evrov, še v letu 2013 pa je imela skupina 25 milijonov evrov izgube.

Z zmanjšanjem zadolženosti je Gorenje okrepilo finančno stabilnost, pri tem pa je lani vlaganje v razvoj povečalo za 0,4 odstotka v strukturi odhodkov in so znašala 2,9 odstotka prihodkov iz osrednje dejavnosti. Trgu so tako ponudili nove izdelke, predvsem pečice in druge kuhalne aparate, s čimer utrjujejo svoj tržni položaj.

Znotraj 1,24 milijarde evrov prihodkov so lani njihovi prihodki od aparatov in storitev za dom znašali 1,06 milijarde evrov. S tem so bili za 0,1 odstotka višji kot v letu 2013. Če jih ne bi zmanjševale tečajne spremembe, bi bili lanski prihodki iz osrednje dejavnosti višji za 3,8 odstotka.

Višje prihodke kot let prej je skupina v letu 2014 imela v Nemčiji, Avstriji, na Češkem, Slovaškem, Madžarskem, v Sloveniji, Bosni in Hercegovini, Romuniji, Bolgariji, na trgih Kavkaza, v Avstraliji, Severni Ameriki in Rusiji. Prodajo aparatov višjih cenovnih razredov je povečala za 2 odstotka, prodaja njihovih premijskih aparatov pa je dosegla 16,4-odstotni deleže vseh prodanih velikih gospodinjskih aparatov. »Boljša struktura prodaje in učinki prestrukturiranja so pripomogli k boljšim rezultatom,« pravijo v Gorenju.

Predsednik Gorenjeve uprave Franjo Bobinac je rezultate lanskega leta pospremil s komentarjem, da so učinki prestrukturiranja proizvodnih lokacij, izboljšana prodajna struktura, stroškovna optimizacija ter njihov hiter odziv na drastično poslabšanje razmer v Ukrajini in Rusiji pripomogli, da so v letu 2014 kljub izjemno neugodnim zunanjim okoliščinam pomembno izboljšali poslovanje.