Gorenje utrjuje stabilnost

Po obdobjih zunanjih vplivov in letih prestrukturiranja skupina od 2015 na poti zmerne in stabilne svetovne rasti.

Objavljeno
10. marec 2017 09.32
jsu*Bobinac
Brane Piano
Brane Piano
Velenje − Nadzorniki Gorenja z Markom Voljčem na čelu so se včeraj seznanili z nerevidiranim poslovanjem skupine v letu 2016 in s komentarjem uprave s Franjem Bobincem na čelu, ki ostaja spodbudno. Gorenje je lani z 1,258 milijarde evrov prihodkov za 2,7 odstotka preseglo načrte, prav tako je tudi 8,4 milijona evrov čistega dobička več od tistega, kar so pričakovali še januarja.

»Uresničili smo tudi druge cilje strateškega načrta,« so danes sporočili iz Gorenja in poudarili, da se je ugoden trend poslovanja iz predlanskega zadnjega četrtletja nadaljeval v vsem letu 2016, torej v prvem letu izvajanja nove poslovne strategije skupine za obdobje 2016−2020, ugoden trend pa se prenaša tudi v leto 2017.

Ostanimo še malo pri ekonomskih pokazateljih poslovanja. Kazalnik poslovne uspešnosti skupine (EBITDA marža) je bil s 87,2 milijona evrov za 8,9 odstotka višja kot leta 2015, dobiček iz poslovanja (EBIT) pa s 40,2 milijona evrov večji za 16,7 odstotka. Dobičkonosnost skupine se je lani izboljšala za 16,4 milijona evrov. Gorenje se je lani relativno razdolžilo, saj je razmerje med čistim finančnim dolgom in EBITDA ponovno znižalo − s predlanskih 4,1 na lanskih 3,9, obenem pa je zmanjšalo stroške financiranja.

Najboljše je bilo za Skupino Gorenje prav zadnje četrtletje leta 2016, ko so načrtovane četrtletne prihodke od prodaje presegli za 5,3 odstotka in jih dvignili na 357,2 milijona evrov s 4,3 milijona evrov dobička − tega je bilo v zadnjem četrtletju leta 2015 le za 1,4 milijona evrov. Z dobičkom so lani poslovale vse dejavnosti skupine. V temeljni dejavnosti Dom so ustvarili 86,8 odstotka vseh prihodkov, pri prodaji aparatov za dom pa so na vseh trgih in z vsemi blagovnimi znamkami dosegli rast. Ta je bila najvišja zunaj Evrope, čeprav je Gorenje prodajo okrepilo tudi v Beneluksu ter v Vzhodni Evropi, vključno z Rusijo in Ukrajino.

V Rusiji so prodajo lani povečali za sedem odstotkov, v Ukrajini za kar 40 odstotkov, v Beneluksu so tržne deleže povečali. Zunaj Evrope so zmerno prodajo dosegli v Avstraliji, Severni Ameriki, na Kavkazu in v Aziji. Prihodki od dejavnosti Dom so se lani Gorenju povečali za 3,4 odstotka, brez neugodnih valutnih tečajev pa bi dosegli 4,7-odstotno rast. A največ, za kar devet odstotkov, je Gorenje lani povečevalo prodajo izdelkov pod svojo premijsko blagovno znamko Asko.

To, torej povečevanje prodaje premijskih oziroma višjecenovnih aparatov, je tudi del strategije sedanjega obdobja v Gorenju in prodaja aparatov pod vsemi njihovimi premijskimi znamkami je lani v strukturi prihodkov dosegla že 27,3-odstotni delež. Obenem so za 14,5 odstotka povečali prodajo inovativnih aparatov, pa tudi kuhalnih aparatov, pomivalnih aparatov ter malih gospodinjskih aparatov, katerih prodajo so povečali za kar 32,4 odstotka.

Gorenje nadaljuje optimiziranje porabe materialov v proizvodnji ter obvladuje stroške materiala, dela in surovin, obenem pa so optimizirali oskrbne verige ter zmanjševali zapletenost programov in izdelkov. Ohranili in celo povečali pa so vlaganja v razvoj izdelkov. Temu so lani namenili 32,3 milijona evrov ali 2,6 odstotka prihodkov od prodaje. Zato že napovedujejo nove ali prenovljene aparate za dom, tako premijskih kakor svojih klasičnih blagovnih znamk. Lani si je Gorenje končno spet lahko privoščilo tudi povečanje podpore marketingu − zanj je namenilo 26,4 milijona evrov.