Gorenjevo peto trimesečje rasti

Lani 1,257 milijarde evrov prihodka in osem milijonov evrov čistega dobička.

Objavljeno
13. januar 2017 09.58
Franjo Bobinac
Brane Piano
Brane Piano
Velenje − Skupina Gorenje je v skladu z napovedmi leto 2016 zaključila bolje od prejšnjih let, letos pa si obeta nadaljevanje rasti. Leto 2016 je bilo tudi prvo leto izvajanje Strateškega načrta 2016-2020 in skupina je z 1,257 milijarde evrov prihodkov od prodaje za 2,6 odstotka presegla prihodke iz leta 2015. Tudi dobiček se je lani vrnil. Iz poslovanja ga je bilo za 38,7 milijona evrov, čistega dobička pa je od tega ostalo za osem milijonov evrov. Gre sicer šele za oceno lanskega poslovanja, s katero je včeraj uprava seznanila nadzorni svet.

Že dlje časa je pred upravo, ki jo vodi Franjo Bobinac, zahtevna naloga - v osnovni dejavnosti, torej prodaji aparatov za dom, povečati prodajo predvsem na najpomembnejših in novih tujih trgih ter obenem povečevati prodajo velikih premijskih in inovativnih ter malih gospodinjskih aparatov. Obenem se mora Gorenje razdolževati. Rast prihodkov in dobičkonosnosti v Gorenju napovedujejo tudi za leto 2017.

Poslovanje Skupine Gorenje se je začelo izboljševati že v zadnjem četrtletju leta 2015 in se je nadaljevalo vse leto 2016, ko je Gorenje tudi po posameznih trimesečjih poslovalo z dobičkom. V osnovni dejavnosti izdelkov za dom je bila lani rast še višja: imeli so 1,091 milijarde evrov prihodkov, kar je 3,3 odstotka več kot leta 2015.

K temu je največ prispevala prav prodaja inovativnih in premijskih aparatov; ti so lani predstavljali že 27,4 odstotka prodaje velikih gospodinjskih aparatov. Največ so prodali kuhalnih aparatov, za 20 odstotkov so povečali prodajo pomivalnih strojev, prihodke od prodaje malih gospodinjskih aparatov pa so povečali za 33 odstotkov.

Gorenje se je lani, po sicer še ne končani politični gospodarski krizi na teh območjih, spet okrepilo na trgih Rusije in Ukrajine, prodajo pa je povečalo tudi v državah Vzhodne Evrope, Beneluksa ter na drugih celinah - v Avstraliji, ZDA in Azije predvsem s prodajo aparatov premijskih blagovnih znamk Asko in Atag.

To ne bi bilo mogoče brez izdatnih vlaganj v marketing in razvoj. Samo za razvoj je skupina lani namenila 32 milijonov evrov ali 2,6 odstotka prihodkov.

Za letos Gorenje načrtuje 4,6-odstotno rast prihodkov od prodaje, v osnovni in največji dejavnosti kar 5-odstotno, še naprej pa s povečanjem prodaje izdelkov predvsem blagovne znamke Asko. Prodajo bodo še povečali v Rusiji, Ukrajini, Vzhodni Evropi, Beneluksu, Nemčiji, Skandinaviji, na Bližnjem in Srednjem Vzhodu, v Aziji, Ameriki in Avstraliji. Čisti dobiček želijo z lanskih 8 letos povečati na več kot 13 milijonov evrov.