Ime dneva: Interaktivna igrišča otroke spravijo v naravo

Ekipa Moveo z mobilnimi igricami pripravi otroke, da na interaktivnem poligonu v naravi razvijajo svoje gibalne sposobnosti.

Objavljeno
18. september 2015 17.10
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana – Ekipa Movea pomaga staršem, da njihovi otroci postanejo navdušenci nad svežim zrakom in raziskovanjem narave, da z igro izvajajo motorične naloge in s tem razvijajo svoje gibalne sposobnosti ter sproščajo hormone sreče.

Moveo razvija interaktivna igrišča v naravi, ki so sestavljena iz pametnih senzorjev, povezanih z mobilnim telefonom, in služijo kot platforma za videoigre. V mobilni igrici prisrčni lik spodbuja otroke, da se gibajo, pokaže jim vaje, ki jih morajo opraviti, da dobijo točke in nagrado, in jih vodi skozi virtualni poligon. »Ugotavljali smo, da otroci veliko časa preživijo pred računalniki, težko pa jih je motivirati, da gredo ven, zato smo želeli uporabiti tehnologijo, ki jo poznajo, za to, da jih navdušimo nad naravo,« o tem, kako so prišli na idejo za Moveo, razlaga direktorica operative Špela Majcen.

Odzivi otrok in staršev pozitivni

Prvič so interaktivno igrišče širši javnosti predstavili na Čarobnem dnevu v Arboretumu Volčji Potok. To je bil hkrati test za to, kako je njihov produkt ljudem zanimiv in kako se otroci nanj odzivajo. Prej so poligon testirali le na manjših skupinah otrok. »Rezultati so bili izjemo pozitivni. Imeli smo več kot 700 otrok, ki so šli na poligon več kot 800-krat, kar pomeni, da jih je nekaj šlo celo večkrat. Odziv staršev in otrok je bil zelo pozitiven,« pravi Špela Majcen. Ob tem večjem preizkusu so ugotovili, da bo treba še nekaj stvari izboljšati, na primer velikost mobilnih telefonov, ki so bili za manjše otroke preveliki, in dodelati, na primer več časa vložiti v motivacijo otrok.

Med izboljšavami, o katerih razmišljajo, je uporaba tehnologije geotagging lokacije namesto tehnologije bluetooth, ki jo uporabljajo zdaj. »S tem bi bila postavitev poligona za na primer družino, ki bi želela igrišče postaviti na svojem vrtu, manj tehnološko zahtevno,« razlaga Majcnova. Interaktivno igrišče je lahko fiksno ali pa se ga postavlja po potrebi, na primer v vrtcih in za domačo rabo. Med idejami za prihodnje pa je tudi fiksno igrišče ob Poti spominov in tovarištva v Ljubljani.

Iščejo investitorje

V prihodnjih nekaj mesecih bodo intenzivno iskali poslovne partnerje, saj potrebujejo 200.000 evrov za nadaljnji razvoj produkta in delovanje podjetja. Pogovarjajo se že z nekaj investitorji oziroma poslovnimi partnerji, ki se jim zdi interaktivni poligon za otroke zanimiv. V četrtek pa so se udeležili tudi dneva poslovnih angelov v Avstriji, ki je bil namenjen poslovnim angelom in zagonskim podjetjem iz Avstrije, Italije in Slovenije.

O konkurenci Majcnova pravi, da obstaja, a so njihovi izdelki večinoma namenjeni odraslim, kot so različne športne aplikacije, igre iskanja zaklada, takšne, ki bi bila namenjena prav otrokom, pa doslej še niso odkrili.

Ekipa Movea je svojo idejo razvijala v okviru pospeševalnika ABC. Ožjo ekipo poleg Majcnove sestavlja še direktorica Kaja Travnik in produktni vodja Marko Horvat, imajo pa še mentorja iz pospeševalnika Tilna Travnika in zunanjega sodelavca za pomoč pri razvoju aplikacije Andreja Slapnika.