Ime dneva: Simon Meglič, Maksus

Skupina ljubiteljev glasbe je na pobudo gostincev razvila poslovno storitev predvajanja glasbe, ki jo bodo ponudili tujini.

Objavljeno
30. junij 2014 12.46
Meglič
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Ljubljana - Na idejo gostincev so najprej postavili osnovno spletno stran GlobalWebDJ, prek katere lahko gostinec predvaja glasbo, pri čemer se mu ni treba ukvarjati z nakupom plošč, iskanjem radijske postaje, uravnavanjem glasnosti ipd., saj lahko na enem mestu izbira med različnimi zvrstmi, glasbeni kanali pa so zelo dolgi, da se glasba ne ponavlja. »Ko smo videli, da se je prodaja izboljšala zaradi dobrega izbora in načina predvajanja glasbe, obenem pa tudi počutje gostov, smo v tem videli tržno nišo,« razlaga Simon Meglič, partner v podjetju Maksus. V raziskavi trga so ugotovili, da enako storitev potrebujejo trgovci, hotelirji, kozmetični saloni, vsi, ki na javnih prostorih vrtijo glasbo.

Pred tremi leti je nastala prva različica, ki je omogočala predvajanje glasbe samo prek spleta, danes pa ponujajo še različici za blagajne in mobilne naprave. Glasbo so razvrstili po žanrih, za hotele, ki imajo več različnih prostorov (recepcija, restavracija, wellness, fitness ipd.), pa tudi po prostorih. Kot pravi Meglič, imajo v načrtu že novosti.

Poslovna rešitev je sestavljena iz portala in napredne zaledne (backoffice) aplikacije, s katero upravljajo glasbeni uredniki v podjetju. Glasbeno knjižnico širijo z nakupi glasbe prek spleta in plošč, ki jih nato digitalizirajo, programsko opremo pa so razvili sami. Prav tako tudi namenski GlobalWebDJ PRO predvajalnik, ki ga tudi sami sestavljajo. Velik je kot škatlica cigaret in se ga uporablja namesto računalnika. Tako lahko uporabnik na daljavo (prek oddaljenega računalnika, mobilnika, blagajne) izbere, kakšno glasbo bo predvajal tisti dan. Če ima lastnik več lokalov, lahko prek tega nadzira izbor glasbe na daljavo.

Majhna poraba

Prednost naprave je tudi v tem, da porabi malo energije, podobno kot mobilni telefon. »Ključno je, da naše stranke prihranijo na času in pri stroških avtorskih pravic. Da dobijo rešitve na ključ. Za eno predvajalno mesto je strošek manj kot za pol kave na dan, kot vemo, pa dobra glasba lahko dvigne promet za več odstotkov. So pa naše stranke še vedno zavezanci avtorskim agencijam, kot so Sazas, Zamp ali IPM, a je tarifa manjša, ker je način vrtenja glasbe drugačen,« razlaga Meglič.

Najprej na sosednje trge

Ekipa se pripravlja na predstavitev svoje storitve v tujini, »ker so tam možnosti precejšnje in ni veliko rešitev na ključ, kjer sta tako programska kot strojna oprema za vrtenje glasbe na enem mestu«. Najprej bodo napadli trge sosednjih držav. Tako na Hrvaškem nekaj podjetij že preizkuša njihovo rešitev.

Naslednja stopnja pa je svetovni trg, ki se ga bodo lotili po spletu. »Konkurenca seveda obstaja, nismo prvi na trgu. Obstajajo spletni radiji in ponudniki podobnih rešitev. Od njih se ločujemo po kakovostni napravi in izboru glasbe,« pravi Meglič. Ekipo podjetja sestavljajo štirje, različnih profilov, od računalničarjev do ekonomistov, ki pa so vsi ljubitelji glasbe.