Ime dneva: Spreminjajo pogled podjetij na nakup energentov

Imajo rešitev za boljšo cenovno obveščenost in celovit nadzor nad nakupom energentov podjetij.

Objavljeno
27. oktober 2017 19.24
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Ljubljana – Mlado visokotehnološko podjetje Inden se ukvarja z razvojem informacijskih sistemov na področju industrije in energetike v sklopu tako imenovanih konceptov Industrije 4.0 in Smartgrids (pametna omrežja). Razvili so rešitev za boljšo cenovno obveščenost in celovit nadzor nad nakupom energentov podjetij, zlasti energetsko intenzivnejših odjemalcev.

Že v času doktorskega študija na fakulteti za elektrotehniko v Ljubljani so se soustanoviteljema podjetja Dušanu Božiču in Andražu Žerteku porajale prve želje po komercializaciji idej in ustanovitvi podjetja, a je do uresničitve teh želja prišlo šele nekaj let kasneje v sklopu podjetja Inden. Ime podjetja izhaja iz besed INDustrija in ENergetika, ki predstavljata tudi dve ključni področji, s katerima se ukvarjajo.

»Na področju industrije s svojimi storitvami pomagamo podjetjem k izboljšanju učinkovitosti proizvodnje (MES, ang. Manufacturing Execution System), dvigu kakovosti izdelkov (CAQ, ang. Computer Aided Quality) in optimizaciji proizvodnih procesov, na področju energetike pa se ukvarjamo predvsem z razvojem informacijskih sistemov za podporo odločitvam pri vodenju elektroenergetskih sistemov, upravljanje portfelja dobaviteljev električne energije ter sistemi za podporo pri odločanju - poslovna analitika,« razlaga Dušan Božič.

Njihove stranke so predvsem srednje velika in velika proizvodnja podjetja, podjetja s področja proizvodnje in distribucije električne energije ter tudi kakšno manjše podjetje, ki si želi s pomočjo digitalizacije poslovanja olajšati delo.

»Zagotavljamo storitve tako partnerskim podjetjem na področju razvoja produktov kot tudi končnim kupcem pri vpeljavi informacijskih sistemov v njihov poslovni proces. Pri partnerskih podjetjih temelji sodelovanje na izmenjavi znanj in izkušenj, ki jih pridobimo na različnih trgih, kar nam omogoča razvoj boljših produktov, ki ustrezneje naslavljajo težave naših kupcev. Pri končnih kupcih je dodana vrednost predvsem celovita individualna obravnava problema, ki zajema analizo obstoječega stanja, določitev predvidenih učinkov investicije in nato predlog ter na koncu še implementacijo ustrezne rešitve,« o poslovnem modelu pove Božič.

S pomočjo lastnega razvoja in partnerskih podjetij zagotavljajo rešitve za izzive na vseh ključnih področjih v okviru konceptov Industrije 4.0 in Smartgrids. »V ta namen imamo sklenjenih več partnerskih pogodb z domačimi in tudi tujimi podjetji. Partnersko mrežo si želimo dodatno razširiti in tako zagotoviti še celovitejšo storitev za naše stranke,« pojasnjuje Božič.

Sistem zlasti za energetsko intenzivnejše odjemalce

Veselijo pa se tudi zaključka projekta EPS 2.0 (Second Generation Energy Procurement System), ki bo omogočal energetsko intenzivnejšim podjetjem obvladovanje tveganj pri nakupu električne energije s pomočjo inteligentnega informacijskega sistema. Razvoj sistema EPS 2.0 so delno financirali z lastnimi sredstvi, delno pa je projekt sofinanciral Slovenski podjetniški sklad.

Kmalu na trgu

»Projekt je v zaključni fazi razvoja in pričakujemo, da bo sistem v nekaj mesecih pripravljen za predstavitev na trgu. Za zdaj dodatnih investitorjev še ne iščemo, kajti najprej se mora produkt izkazati na domačem trgu, šele nato ga bomo predstavili tudi v tujini,« pravi Božič in dodaja, da bodo o dodatnih investicijskih sredstvih razmišljali takrat, ko z lastnimi sredstvi ne bi mogli zagotoviti dovolj kapitala v obdobju rasti.

Produkt so predstavili tudi na nedavnem sejmu digitalizacije, informatizacije in prenove poslovnih procesov Feel the Future v Celju. »Ker menimo, da lahko produkt EPS 2.0 spremeni način pogleda podjetij na nakup energentov in ker se razvoj počasi približuje koncu, smo v tekmovanju iFeel Start-up videli odlično priložnost, da se predstavimo širši javnosti in pridobimo koristne informacije s trga, ki nam bodo pomagale produkt še dodatno prilagoditi potrebam strank,« o tem, zakaj so se prijavili na tekmovanje v okviru sejma razlaga Božič.