Kitajska podjetja spet odkrivajo Slovenijo

Prihaja delegacija iz province Hebei, odprirajo se priložnost za povečanje sodelovanja s kitajskimi podjetji.

Objavljeno
02. julij 2015 16.36
Nejc Gole, gospodarstvo
Nejc Gole, gospodarstvo
Ljubljana – Čez dva tedna v Slovenijo prihaja manjša kitajska gospodarska delegacija, ki bo v Sloveniji iskala partnerje v, med drugim, pohištveni, steklarski in elektroindustriji ter tudi priložnosti za investiranje.

Po lanskem obisku velike gospodarske delegacije pod vodstvom podpredsednika kitajske vlade Wang Yanga bo tokrat Ljubljano obiskala 16-članska delegacija iz province Hebei. Delegacija lokalnih ustanov, šestih podjetij in posebne ekonomske cone Shahe, ki jo organizira združenje za industrijo province Hebei, bo obiskala še nekatere druge evropske države. V Sloveniji se bodo ustavili med 15. in 17 julijem.

Na Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) zbirajo interes slovenskih podjetij za udeležbo na poslovni konferenci. Na tej bodo kitajski poslovneži predstavili možnosti za sodelovanje v pohištveni industriji, pri varstvu pred požari, v proizvodnji umetnih gnojil, gradbene in elektroinštalacijske opreme, izolatorjev za elektroomrežja in energetskem inženiringu. Eno izmed kitajskih podjetij bo preverilo možnosti gradnje tovarne za proizvodnjo skladiščne in industrijske opreme, predstavila se bo tudi posebna ekonomska cona Shahe, v kateri delujejo živilska industrija ter podjetja za proizvodnjo modernih gradbenih materialov, strojne opreme, stekla in keramike.

Marko Jare iz Centra za konkurenčnosti pri GZS je pojasnil, da bodo goste poleg ogleda Bleda in Ljubljane peljali še v tri podjetja: Pan elektronik iz Naklega, ki se ukvarja tudi s protipožarnimi sistemi, kranjsko Le-tehniko, ki ima proizvodnjo na Kitajskem, in Lip Bled.

Steklarna že na velikem trgu

Poslovne konference se bodo udeležili tudi iz Steklarne Hrastnik. »Lani smo vstopili na za steklarno manj tradicionalne trge Jordanije, Indije, Skandinavije in Kitajske. Prav slednji je za Steklarno Hrastnik zagotovo zelo zanimiv, saj gre za ogromen trg, ki je že nekaj let v vzponu. Predvsem srednji razred, ki marsikje izginja, na Kitajskem hitro raste in pridobiva na kupni moči. Poleg tega Kitajci tudi razvijajo svoje luksuzne blagovne znamke in prav tukaj se obračajo na tuje proizvajalce. Julijska delegacija bo za našo steklarno priložnost, da se predstavimo še drugim potencialnim kupcem,« je dejal generalni direktor Steklarne Hrastnik Andrej Božič.

Hrastniški steklarji sodelujejo z največjo polnilnico vode na Kitajskem, tretjo največjo na svetu, ki črpa iz vrtin pod vulkanom in prodaja ustekleničeno vodo premium. »To je naš neposredni kupec, ki je za svojo vodo premium kupil izdelek iz naše lastne blagovne znamke HighGlass. S kupcem smo podpisali večletno pogodbo z nekajmilijonskimi letnimi naročili. O konkretnih številkah ta trenutek ne moremo govoriti, gre pa, kot že omenjeno, za velike količine. Z izpolnitvijo naročila za kitajskega naročnika smo lani zapolnili eno desetino svojih zmogljivosti v proizvodni enoti specialnih steklenic,« je ponazoril Božič. Slovenija je lani na Kitajsko izvozila za rekordnih 139,4 milijona evrov, v prvem trimesečju letos pa je izvoz podoben kot lani. Akcijski načrt za spodbujanje izvoza, ki so ga pripravili na gospodarskem ministrstvu (MGRT), ugotavlja, da je Kitajska za mnoga slovenska podjetja (pre)velik trg, zato se je pri aktivnostih smiselno osredotočiti na posamezne regije znotraj te države. Izvoz živil na ta trg bo poskušal povečati kmetijski minister Dejan Židan, ki bo novembra obiskal Kitajsko.

Cerar pa v Turčijo

Sicer pa je po besedah državnega sekretarja na MGRT Aleša Cantaruttija v prihodnjih mesecih predviden obisk predsednika vlade Mira Cerarja v Turčiji: »Tu pričakujem tudi številčno delegacijo gospodarstvenikov, ki se bodo srečali s turškimi podjetji, v ospredju pa naj bi bila tudi podrobnejša predstavitev slovenskih investicijskih priložnosti turškim investitorjem, tudi priložnost za investiranje v nekatere infrastrukturne projekte.«