Kofola načrtuje rast Radenske na trgih bivše Jugoslavije

Po prevzemu: novi direktor Marian Šefčovič zagotavlja, da odpuščanj ne bo.

Objavljeno
17. junij 2015 19.51
 Jože Pojbič, Murska Sobota
Jože Pojbič, Murska Sobota
Radenci - »Naša dolgoročna strategija je, da Radensko vrnemo na trge bivše Jugoslavije, kjer je bila pred razpadom zvezne države zelo močna,« je med drugim na svojem prvem pogovoru z novinarji po Kofolinem dokončnem prevzemu Radenske dejal njen novi direktor, Slovak Marian Šefčovič.

V Radenski so novi češki lastniki našli zelo motivirane zaposlene in zelo močno blagovno znamko z dolgo zgodovino, pravi Šefčovič in takoj odgovori na najpogostejše vprašanje v zadnjih treh mesecih, odkar je Kofola kupila Radensko: ne, odpuščanja zaposlenih ne bo. Sedaj je v družbi 200 delavcev, dolgoročna strategija Kofole pa je njen razvoj, povečevanje produktivnosti in rast prodaje, s tem pa tudi rast števila zaposlenih. »V Radenski ravno sedaj pripravljamo dolgoročno strategijo razvoja družbe, ki se bo usmerjala predvsem na slovenski trg in na trge držav nekdanje Jugoslavije. Poleg tega bomo veliko pozornosti posvetili tudi že sedaj močnemu trgu Radenske v Avstriji in Italiji, obenem pa razmišljamo o tem, katere izdelke Kofole bi lahko ponudili v Sloveniji in na drugih omenjenih trgih.«

Same pijače Kofola, ki je še v nekdanji Češkoslovaški nastala kot odgovor na Coca-Colo, ne v Sloveniji in sploh zunaj Češke in Slovaške ne bo, ker je po oceni Kofolinih strategov preveč specifična in najbrž ne bi bila uspešna. Bo pa verjetno na trgovskih policah slovenskih trgovin kmalu mogoče najti vsaj del ostalih Kofolinih izdelkov, kot so sadni sirupi, brezalkoholne pijače, energijski napitki in mirne vode. Obenem se v Kofoli pripravljajo, da bi z mineralno vodo Radenska znova prišli na trg Češke in Slovaške. »Leta 2004 je Radenska samo na Slovaškem prodala deset milijonov litrov svoje mineralne vode, pozneje je prodaja upadla. Sedaj bomo ponudbo Kofolinih pijač, med katerimi doslej ni bilo mineralnih voda, na Češkem in Slovaškem dopolnili z Radensko in znova poskušali osvojiti ta trg. Možnosti ponovne rasti prodaje Radenske so tu velike,« pravi Šefčovič.

Radenska je imela že zadnjega četrt stoletja pogodbo s Pepsi Colo za polnjenje in distribucijo te pijače v Sloveniji. »Zaradi menjave lastništva je bilo treba to pogodbo obnoviti in bali smo se, da bomo imeli zato, ker sta Kofola in Pepsi Cola na Češkem in Slovaškem konkurentki, s tem težave. Toda vse je šlo gladko in ravno pred dvema tednoma smo dolgoročno pogodbo obnovili in bomo torej še naprej sodelovali s Pepsi Colo.«

Na naše vprašanje, kako ocenjujejo dosedanji potek denacionalizacijskega postopka Radenske in ali se s Šaričevimi zastopniki kakorkoli dogovarjajo ali pogajajo o morebitni poravnavi, pa je Šefčovič dejal, da so z dosedanjim potekom denacionalizacijskega postopka zadovoljni in da bodo počakali na to, da se vse zadeve končajo na sodiščih. »O zunajsodni poravnavi se s Šaričevimi ne pogovarjamo, poskušamo pa z njimi imeti normalne stike, ker se mi zdi, da je tako prav,« je dejal.

O izstopu družine Polič iz konzorcija tik pred koncem nakupa Radenske pa je zatrdil, da sodelovanje Kofole z njimi ni bil slepilni manever za nakupna pogajanja, ampak da so s Poliči dobro sodelovali eno leto, tik pred koncem postopka prodaje pa so oboji spoznali, da skupna strategija ni prava in se ločili.

Sodelovanje z Zdraviliščem Radenci, ki je bilo skoraj vso dolgo zgodovino Radenske njen sestavni del, sedaj pa je v lasti Save, je Šefčovič označil kot »ne preveč dobro«. Sam se je sicer že srečal z vodstvom zdravilišča in z vodilnimi iz Save Turizma, a sodelovanje bo po njegovem prepričanju treba razširiti. Vendar ne kapitalsko ali lastniško. »Nobenih ambicij nimamo, da bi kapitalsko vstopali v zdravilišče, saj o turizmu in vodenju zdravilišča ne vemo nič. Naša strategija je osredotočiti se na to, kar znamo delati, in to so brezalkoholne pijače in vode.«