Konferenca PODIM: Startup leta je Tibopo

Sodelovanje je ključ do uspeha. Pritegniti želijo tuja zagonska podjetja.

Objavljeno
13. maj 2015 19.03
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Maribor - Samo dobra ideja ni dovolj, pomembna je izvedba te ideje, saj jo je treba znati zapakirati v zgodbo, ki se bo prodajala na trgu. Ključno za uspeh na globalnem trgu pa je sodelovanje, pri čemer mora vsak partner igrati svojo vlogo in prinesti dodano vrednost.

Življenje startupov je polno izzivov, je dejal eden ključnih govorcev na konferenci PODIM Mike Edelhart iz pospeševalnika Social Starts. »Ne lotevajte se ustvarjanja zagonskega podjetja, če si želite slave, bogastva, moči. Nisem še srečal podjetnika, ki bi se to šel za denar,« pravi Edelhart in nadaljuje: »Zelo pogosto vas bodo ignorirali, boste nerazumljeni, premalo plačani in podcenjeni.« Edelhart je med drugim investiral tudi v Zemanto. Če pa že vstopite v svet zagonskih podjetij, morate razmišljati o trgu, kupcih, konkurenci, kako bo vaš produkt prišel do njih, o pravi časovnici vstopa na trg ipd. Edelhart je razbil nekaj mitov zbiranju denarja za zagonsko podjetje. Kot pravi je pomembno od koga pride denar, ne velja, da so vlagatelji tveganega kapitala najboljša izbira, denar je najbolj dobiti na trgu, denar je bolje zbirati po fazah razvoja podjetja in ni res, da več kot zbereš, bolj si vreden. Svetuje še, da se z investitorji pogovarjate tudi, ko ne iščete investicije.

Preveč birokratksih ovir

Pridobivanje investitorjev v Sloveniji ni več tako težavno kot je bilo še pred letom, je dejal predsednik in generalni direktor Gospodarske zbornice Slovenije Samo Hribar Milič. Ob tem je še dodal, da želi zbornica prispevati k dvigu podjetniške kulture in gospodarske samozavesti. Zato se zavzemajo za odstranitev birokratskih ovir, od davkov do prereguliranosti, ki novince odvračajo od podjetništva.

Direktorica Slovenskega podjetniškega sklada Maja Tomanič Vidovič je dejala, da bo sklad tudi v prihodnje nadaljeval s finančno podporo zagonskim podjetjem, ki jim na leto nameni 10 milijonov evrov, gledano širše pa mladim podjetjem letno namenijo 25 milijonov evrov.

Programski vodja Iniciative Startup Slovenija Matej Rus je dejal, da je v Sloveniji celovita ponudba za zagonska podjetja, zato si želijo, da bi k nam prihajala tudi tuja startup podjetja, ki bi naše okolje prepoznala kot primerno za razvoj globalnega podjetja. S konferenco PODIM pa se Slovenija postavlja na zemljevid zagonskih vozlišč, kar po njegovih besedah potrjujejo tudi tuji gostje, investitorji in drugi udeleženci konference.

Kljub temu pa bomo morali v prihodnje več narediti na prepoznavnosti znamke Made in Slovenia, je dodal Hribar Milič, saj je ta v zadnjih letih povezana predvsem s slabostmi, ki jih je naši državi prinesla kriza.

Startup leta je Tibopo

Prvi dan konference Podim je prinesel tudi zmagovalca za naziv Startup leta. Med petimi, ki so se od 102 prijavljenih ekip uvrstile v finale - Inovine, Koinhab, Kraken, SBT in Tibopo - se je najbolje odrezala slednja. Razvila je a mDrive, napreden tehnološki sistem za nadzor dvoročnega upravljanja z vozili. Sistem močno zmanjša možnost distrakcij, pomaga reševati življenja in zmanjšuje gospodarsko škodo.