Logistične rešitve po meri strank

Digitalizacija, obogatena resničnost in umetna inteligenca bodo določali logistiko prihodnosti.

Objavljeno
21. april 2017 18.43
Miran Varga
Miran Varga
Henning Krebs v družbi Lufthansa Technik Logistik Services (LTLS) že več kot desetletje skrbi za upravljanje in optimizacijo procesov v transportu in dobavnih verigah.

Na mednarodni konferenci Future of Manufacturing & Supply Chain Excellence v Ljubljani, ki se je je udeležil kot gost podjetja S & T Slovenija smo se z njim pogovarjali o tem, kako lahko logistika postane ključna konkurenčna prednost.

Načrtovanje dobavnih verig, kjer je veliko deležnikov, postaja zelo kompleksno. Kateri so po vašem mnenju ključni izzivi v načrtovanju dobavne verige podjetja?

Ključna izziva sta poznavanje ter razumevanje podjetja in njegove dobavne verige in tega, kaj mu ta sploh pomeni. Za nekatera podjetja je dobavna veriga ključ do uspeha, za druge je samo orodje, kako izdelke spraviti do končnih kupcev oziroma uporabnikov. Različne modele in scenarije lahko začnemo graditi šele, ko vemo, kaj podjetje oziroma stranka pričakuje, in se seznanimo z vsemi dejavniki, povezanimi z dobavno verigo. Dobavna veriga je živa stvar, razmere se nenehno spreminjajo, zato en scenarij ne pokrije vsega. Vodstvo pri odločanju potrebuje tudi alternativne scenarije. Izziv je, da mora biti logistični model dobavne verige uresničljiv.

Kaj ocenjujete kot najšibkejši člen v svoji dobavni verigi, povezani z vzdrževalnimi storitvami?

Največja težava je transport, a ne transport v klasičnem smislu. Velikokrat moramo letala popraviti tam, kjer so se pokvarila oziroma zahtevajo vzdrževanje. Naš izziv torej je, kako priti do letala na primer v Uzbekistanu. Pri tem ne mislim, kako priti do letališča, to zna vsakdo. Mi moramo rezervne dele, ki morajo skozi carino, varnostne preglede in podobno, pripeljati do mehanika v hangarju ali na pristajalni stezi.

Kako pa je sicer videti vaša logistična storitev?

Strankam naše matično podjetje LHT zagotavlja pogodbene vzdrževalne storitve, mi, torej LTLS, pa zagotavljamo dobavo rezervnih delov za letala. Upravljamo ogromno skladišč, v katerih imamo na zalogi 245.000 rezervnih delov, kar nam omogoča, da dosegamo kar 95-odstotno točnost logističnih storitev. Optimalna lokacija distribucijskega skladišča je odvisna od letov. Pri evropskih strankah so razdalje zelo kratke, saj najdaljši let znotraj Evrope ne traja več kot tri ure, pogosto pa pozabimo, kako velika je Azija. Let med Pekingom in Singapurjem traja sedem ur. Naš najkrajši čas preskrbe je nekaj ur, najdaljši tri dni, oboje pa zahteva skrbno načrtovanje. Pri tem je treba upoštevati več kot le prevoz, ampak tudi carino in obdelavo. Izziv je torej oblikovati zanesljivo dobavno verigo glede na spremenljivke. Nasploh je velik izziv Kitajska, kjer ima vsako veliko mesto poleg splošnih še lastna carinska pravila.

Doživeli smo brexit. Kako ste ga videli logisti?

Brexit v logistiki se še ne pozna, se pa vsi intenzivno pripravljamo nanj, saj se bodo dobavne verige do Otoka časovno podaljšale, ko bodo uvedeni dodatni carinski postopki. V LTLS zagotavljamo prevoz številnim letalskim družbam na Otoku in v grobem ocenjujemo, da se nam bodo z brexitom podaljšali logistični procesi in povečali stroški logistike.

Poslovanje letalskih družb je močno odvisno od točnosti letov, torej tudi vzdrževanje letal zahteva kar najvišjo raven storitev. Kako zanj skrbite med lastnimi zaposlenimi in zunanjimi izvajalci?

Nenehno poudarjamo kakovost storitev. Upravljanje naše dobavne verige je pregledno in transport rezervnih delov stalno spremljamo. Vse izjeme rešujemo sproti in o njih obvestimo tudi stranke. Dobavo kdaj lahko tudi pospešimo, odvisno od tega, kaj je realno mogoče narediti v določenih okoliščinah. Med zunanjimi izvajalci pa vedno iščemo zanesljive partnerje. Pri pripravi modela logističnega omrežja sodelujemo s podjetjem S & T Slovenija, ki je zelo profesionalen in zanesljiv partner.

Toda dogajanje v realnem svetu se včasih zelo razlikuje od modela, ki ste ga pripravili. Kako se spopadate z res hitrimi spremembami in izrednimi dogodki?

Za izredne dogodke imamo pripravljene posebne scenarije in procese. V podjetju deluje tudi ekipa ljudi, imenovana Incident Emergency Team, ki obvlada prav takšne dogodke. Tako smo lahko kar najbolje pripravljeni na izbruh vulkana ali na stavko letalskega osebja. Predvidimo lahko, kakšen vpliv bo imel izredni dogodek na naše omrežje, in se nanj kar najbolje pripravimo, na primer rezerviramo dodaten prostor na tovornih letalih v drugih državah ipd.

LTLS je predvsem ponudnik logističnih storitev. Po čem se ločite od drugih ponudnikov teh storitev?

Predvsem po tem, da smo popolnoma neodvisni. V lasti nimamo letal in tovornjakov in nismo zavezani k rabi letov družbe Lufthansa. Vse to je velika prednost. Konkurenčni ponudniki skrbijo, da predvsem matičnim družbam delajo posel, mi pa poslujemo s komerkoli želimo – tudi s konkurenco, če je to za stranko najboljše. Pri povezovanju logistike in vzdrževanja delamo s podjetji, kot so DHL Express, FedEx, UPS in druga. Vsaki stranki pripravimo logistično rešitev po meri – ne moti nas, da moramo kdaj kaj spremeniti, kupiti in postaviti na novo itd.

Kako razširljiv pa je vaš poslovni model? Flote letalskih družb se hitro povečujejo. Jim lahko sledite?

Sledimo strankam. Naša strategija je, da smo močni v EU, a si želimo prodreti tudi v druge regije. Tako smo že v Hongkongu, Singapurju in v več mestih na Kitajskem. Prisotnost v Aziji bomo še okrepili. Gremo tja, kjer so stranke, ki zahtevajo naša znanja. Je pa treba priznati, da posel v Aziji in ZDA raste hitreje kot v Evropi.

Kje je z vidika logistike največ možnosti za napredek?

V logistiki je cilj reaktivno odzivanje zamenjati s proaktivnim. Torej ne gre le za odziv na spremembe, ki vplivajo na logistiko, ampak jih načrtujemo vnaprej. Pri tem nam je in bo še bolj v pomoč digitalizacija. Logisti imamo na voljo zelo veliko podatkov, tako lastnih kot tudi tistih, ki jih zagotovijo drugi ponudniki storitev. Naš izziv je te podatke prečistiti, da bodo ustrezne kakovosti, in jih prenesti na skupni imenovalec. Imamo podatke z več tisoč lokacij po svetu. Če nam jih uspe poenotiti, postane tudi načrtovanje dobavnih verig precej lažje.

Kako bo digitalna preobrazba vplivala na logistiko in vaše poslovanje?

Veliko podjetij spremlja digitalno preobrazbo, a se nanjo še ne odzivajo. Tudi mi se moramo z njo še spopasti. Kot ponudnik celovitih logističnih storitev 4PL si prizadevamo za ustvarjanje ekosistema, v katerem nam bo skupaj s partnerji uspelo kar najbolje predvideti potrebe strank – od nabave do dobave.

Kakšen je vaš pogled na sodobne tehnologije? Tako imenovana obogatena resničnost (AR) kaže inovativne načine spopadanja z izzivi pri vzdrževanju? Jih boste uporabljali tudi vi?

Z obogateno resničnostjo se spogledujemo tudi v logistiki. Težko je napovedati, kdaj bodo te tehnologije prevzele ključne vloge. Zdaj pri vzdrževanja uporabljamo tehnologijo RFID, prek katere sistem samodejno spremlja, kje so vsa dražja orodja. Trendi, kot je obogatena resničnost, so vsekakor zanimivi, predvsem za skladišča.

Menite, da bi v prihodnje za optimizacijo in načrtovanje preskrbnih verig lahko skrbela umetna inteligenca?

Mogoče. To je eden izmed izzivov, če bomo šli še raven višje. Vendar za zdaj na področju logistike še ne vidim take prihodnosti.

V sodobnem svetu ni nič večno. Kako pogosto bi morala podjetja prenavljati načrte svojih dobavnih verig?

Najprej bi moralo čim več podjetij začeti uporabljati načrtovanje dobavne verige. Tista, ki ga imajo, opažajo bistveno izboljšanje kakovosti poslovanja in prihranke. Potrebe podjetij po prenovi in optimizaciji dobavne verige so zelo odvisne od posameznega podjetja in panoge, v kateri deluje – nekatera podjetja svoje načrte osvežujejo vsako leto, druga na pet let, večina pa se za prenovo odloči v tretjem letu uporabe modelov, saj se tako okolja kot stranke zelo spreminjajo.