Luka Koper z združenjem NAPA osvaja azijski trg

Severnojadranska pristanišča se predstavljajo na logističnem sejmu v Šanghaju.

Objavljeno
19. junij 2014 12.20
mpi-cendrillon
Cveto Pavlin, gospodarstvo
Cveto Pavlin, gospodarstvo

Luka Koper se skupaj z drugimi članicami združenja severnojadranskih pristanišč NAPA predstavlja na specializiranem sejmu Transport & Logistic China v Šanghaju. Ta največji transportni in logistični dogodek v Aziji je vsako drugo leto, saj se izmenjuje z münchenskim sejmom Transport & Logistic, ki je največji v Evropi in na svetu. Številke iz leta 2012 nazorno kažejo pomen, ki ga ima ta sejem v svoji branži, saj ga je obiskalo 15.300 ljudi iz 73 držav. Razstavljavcev, ki so imeli na razpolago 22.000 kvadratnih metrov razstavnih površin, pa je bilo 490 iz 45 držav.

V Luki Koper milijon ton blaga za kitajski trg

NAPA, ki združuje pristanišča Koper, Benetke, Trst in Reko, je na sejmu poskrbela za promocijo jadranske transportne poti, ki je hitrejša, cenejša in okoljsko sprejemljivejša alternativa severnoevropskim pristaniščem. Pristanišča v severnem Jadranu imajo vse možnosti, da postanejo logistično in distribucijsko središče za blago iz Azije, ki je namenjeno na trge srednje in vzhodne Evrope.

Samo v Luki Koper so lani za kitajski trg pretovorili skoraj milijon ton blaga, od tega skoraj 100.000 kontejnerjev. Kitajska in nekatere druge azijske države imajo najhitreje rastoča gospodarstva, zato bo Luka Koper svoje promocijske aktivnosti na tem in drugih azijskih trgih še krepila.

Največ možnosti ima kontejnerski pretovor

Največjo priložnost za rast imajo kontejnerski prevozi. Ti naj bi se po oceni specializiranih institucij v blagovni menjavi med Azijo in Sredozemljem letos povečali za 13 odstotkov v uvozu iz Azije in za tri odstotke v izvozu za Azijo. Gre za odstotke, ki so enkrat večji v primeru blagovne menjave med Azijo in Severno Evropo. V uvozu so na prvem mestu tekstilni in različni gotovi izdelki, sledijo kovinski in elektronski izdelki.

Vsa pristanišča, članice združenja NAPA, imajo pri kontejnerskem pretovoru ambiciozne načrte, saj želijo do leta 2030 zagotoviti približno šest milijonov kontejnerjev letne kapacitete svojih kontejnerskih terminalov, kakršen naj bi bil tudi tržni potencial na podlagi izdelanih študij. Samo koprsko pristanišče bi lahko izkoristilo tretjino tega potenciala. Tudi zato bodo v Luki Koper v prihodnjih letih intenzivno vlagali v poglobitev morskega dna ob kontejnerski obali in v povečevanje operativnih in skladiščnih površin na prvem, kontejnerskem pomolu.