Pod točko razno tudi razrešitev Klemna Boštjančiča

Seja Adrie Airways se je začela ob 17. uri.  Izguba prvih dveh mesecev - 6 milijonov evrov - je bila v mejah plana.

Objavljeno
26. marec 2012 20.05
Aleš Stergar, gospodarstvo
Aleš Stergar, gospodarstvo

Ljubljana - Člani nadzornega sveta Adrie Airways so danes šele ob petih popoldne začeli s svojo redno sejo. Na dnevnem redu imajo trinajst točk. O tem, ali bodo pod točko razno obravnavali tudi razrešitev predsednika uprave Klemna Boštjančiča, po besedah predsednika NS SŽ Vinka Možeta dve uri pred sejo še ni bilo odločeno.

So se pa nadzorniki po Možetovih besedah nagibali k razrešitvi. Povod je vsekakor Boštjančičevo vodenje Vegradovih nadzornikov, zaradi česar sedaj Adria Airways ne more direktno sodelovati pri javnih razpisih. A to Adrii Airways po njegovih besedah ne povzroča nikakršne škode. Med razlogi, zaradi katerih nadzorniki razmišljajo o menjavi, je Vinko Može naštel še neizvajanje programa prestrukturiranja in slabo tekoče poslovanje.

Poslovanje Adrie Airways je bilo januarja in februarja letos sicer v mejah plana. Ta je predvideval 5,95 milijonov evrov izgube, po sedanjih podatkih je družba ustvarila nekaj več kot 6,0 milijona evrov izgube. Klemen Boštjančič priznava, da je bil januar res slab, februar nekoliko nad planom, marec pa bo tudi v skladu s planom, ki za celo leto predvideva 8 milijonov izgube.

Številke pa ne gre preprosto deliti z dvanajst, saj sta prva dva meseca v letu pri vseh prevoznikih izredno podpovprečna. Lanska ocenjena izguba je bila 11 milijonov, številka pa bi se lahko povečala za en milijon, saj študentke tožijo Adrio Airways in bo morda treba med rezervacije za plačilo vpisati še to številko.

Klemen Boštjančič je prejšnji teden ob predstavitvi poletnega voznega reda, ki je začel veljati v nedeljo, napovedal, da želi Adria Airways postati uspešen letalski prevoznik, ki povezuje Slovenijo in Jugovzhodno Evropo s svetom in si prizadeva po konkurenčni ceni presegati pričakovanja strank ter krepiti prepoznavnost lastne blagovne znamke. Adria Airways ni poceni, bo pa ob pospeševanju prodaje po spletu (brez doplačil) od 1. aprila na določenih linijah ponujala nekaj sedežev po cenah nizkocenovnikov.

Devet poslovodnih delavcev Adrie Airways je nadzornike že pred slabima dvema tednoma obvestilo, da se ne strinjajo z nameravano predčasno zamenjavo Klemna Boštjančiča. Ob morebitni zamenjavi ne izključujejo odstopov in odhodov celotne vodstvene ekipe družbe. Podpisniki pisma navajajo, da se je Boštjančič lotil zahtevnih kadrovskih sprememb, povečal je kredibilnost družbe ter »s podpisom novih kolektivnih pogodb ... dosegel bistveno zmanjšanje stroškov dela ter pravičnejše razmerje med delovnimi mesti.« Bojijo se, da bi zamenjava lahko ogrozila obstoj družbe, v tujini pa bi jo ocenili kot korak nazaj.

Po lanski državno-bančni dokapitalizaciji Adrie Airways so poleg predsednika Vinka Možeta, ki ga je kandidirala Agencija za upravljanje kapitalskih naložb, še Sergej Goriup (AUKN), Tadej Krašovec in Tone Pekolja, ki so ju delegirale banke lastnice in zaposleni Silva Rogelj in Darja Mataj.