Priprave na proizvodnjo clia

V Revozu bodo letos izdelali 130.000 vozil, dodatne modele bodo začeli izdelovati v začetku prihodnjega leta.

Objavljeno
02. avgust 2016 22.20
Novo mesto, 03.02.2016, Revoz, proizvodnja
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj

Ljubljana – Proizvodnja avtomobilov v Renaultovi novomeški tovarni bo letos predvidoma okoli 130.000 vozil, kar kljub dvema modeloma – renault twingo in smart forfour – ni toliko, kot je tovarna izdelovala v rekordnih časih. Se pa Revozu z dodatkom modela clio le obetajo večje proizvodne količine.

Revoz je te dni začel tritedenski kolektivni dopust. O proizvedenih količinah sredi leta ne govorijo, ocenjujejo pa, da bodo v vsem letu 2016 izdelali okoli 130.000 vozil, kolikor so napovedali še v začetku leta in kar bi bilo podobno kot lani. Glede strukture v Revozu izdelujejo približno dve tretjini renaultov twingo in tretjino smartov forfour, v zadnjem času so izdelali slabi dve tretjini twinga in dobro tretjino smarta, na kar verjetno vpliva začetek prodaje slednjega na Kitajskem.

Na vprašanje o opazno slabši evropski prodaji twinga v začetku tega leta (vir Automotive News Europe po statistiki Jato Dynamics, v prvih štirih mesecih leta za petino manj glede na lani) so nam odgovorili, da je ta segment malih vozil doživel večjo rast, in to predvsem v Italiji, kjer pa so količine pripadle predvsem lokalnemu proizvajalcu. Kot pravijo v tovarni, so po njihovem spremljanju naročila za twinga stabilna in za zdaj niso zahtevala dodatnega prilagajanja proizvodnega procesa.

Letos bodo v Revozu zagnali še proizvodnjo električne različice smarta forfour EV ter športnejših smarta brabus in twinga GT. Kot pravijo, so to zanimive, a nišne izpeljanke, ki lahko prispevajo dodatne proizvodne količine, vendar ne v znatnih količinah.


Infografika: Delo

Novo zaposlovanje

Trenutno v Revozu na novo zaposlujejo nekaj več kot 100 delavcev za povečanje obsega dnevne proizvodnje na 44 vozil (doslej 38 vozil) – povečanje bo neke vrste nadomestilo za predvidene krajše zaustavitve proizvodnje zaradi prilagoditve na izdelovanje clia IV. Njegova proizvodnja bo v Novem mestu stekla v začetku 2017, do konca tega leta bodo za ta namen potrebovali še najmanj 300 novih delavcev. Tako slednji kot prvih sto bodo agencijski delavci, v tovarni upajo da bo povečan obseg proizvodnje v dveh izmenah in pol trajal vsaj do konca leta 2017.

O načrtih glede proizvodnih količin za prihodnje leto še ne govorijo, tudi glede clia IV ne. Kot pravijo, pa bodo zagotovo višje od letošnjih. Ob tem se lahko spomnimo, da so proizvodne količine v Revozu v rekordnih letih 2009–2010 presegle 200.000 vozil na leto.

Clio četrte generacije

Clia četrte generacije, ki je bil nedavno prenovljen, bodo izdelovali na istem tekočem traku kot renaulta twingo in smarta forfour; v Revozu lahko na isti liniji hkrati proizvajajo več modelov na različnih konstrukcijskih osnovah. Clia IV trenutno proizvajajo v tovarnah v Flinsu (Francija) in Bursi (Turčija). Menda se zelo dobro prodaja in ker sta obe tovarni zasedeni in že delata na novih projektih, bo del proizvodnih količin zagotovila novomeška tovarna.

Izdelovali bodo le cliovo petvratno izvedenko, ne tudi karavanskega grandtoura. V Revozu pravijo, da se to ni zgodilo le zaradi prostih zmogljivosti, temveč tudi zaradi visoke ravni usposobljenosti in učinkovitega proizvodnega procesa, v katerem je v preteklosti že uspešno nastajal clio prvih dveh generacij (clia II so v Revozu v sedemnajstih letih izdelali v skoraj 1,5 milijona primerkih). Medtem ko je pri twingu in smartu stopnja lokalne integracije okoli 30 odstotkov, kar tudi ni prav veliko, bo pri cliu IV še nižja, saj je bila odločitev za njegovo proizvodnjo sprejeta hitro.