Prodajalci Pivovarne Laško se bodo najbrž pogajali s štirimi kupci

Na mizi naj bi se znašle ponudbe, ki ceno delnice postavljajo nekje na raven borzne.

Objavljeno
31. marec 2015 19.41
pivovarna Laško Lašlo 5.8 2013
Božena Križnik, gospodarstvo
Božena Križnik, gospodarstvo
Ljubljana – Drugi krog pogajanj med konzorcijem prodajalcev dobre polovice Pivovarne Laško in zainteresiranimi kupci se nadaljuje. Po naših neuradnih informacijah so v igri še štirje, poleg skladov KKR in CVC Capital Partners, ki sta za delnico ponudila največ, sta tu še Mid Europa Partners in pivovar Heineken.

Konzorcij prodajalcev 51,11 odstotka Pivovarne Laško (DUTB, Kapitalska družba pokojninskega in invalidskega zavarovanja, Alpen invest, Abanka Vipa, KD Skladi, NKBM in Zavarovalnica Triglav, Sklad obrtnikov in podjetnikov in Banka Koper) se v drugem krogu pogaja za višjo ceno delnice.

Prejete zavezujoče ponudbe so bile različno strukturirane (z različnimi »odmerki« cene za delnico, poplačila dolgov ali dokapitalizacije), zato jih je konzorcij najprej želel postaviti na skupni imenovalec. Kot smo že pisali, naj bi KKR in CVC Partners namenila okoli 22 evrov za delnico PILR in poplačilo dolga bankam upnicam, ostali so ponudili manj, Bain Capital naj bi že odpadel.

Po pozivu k izboljšanju ponudb sta, kot ve povedati naš vir, MEP in nizozemski pivovar že oddala prenovljeni (prodajalcem všečnejši) ponudbi, ki daje večji poudarek ceni delnice. In menda štirje spet dokaj blizu, pogajanja postajajo vroča, zastavica poslu pade 30. junija (ko se Pivovarni Laško izteče reprogram posojil), torej je možno, da si bodo prodajalci za pogajanja vzeli še kar nekaj časa. Namigovanja o njihovem rezervnem načrtu – neprodaji so torej lahko tudi v funkciji krepitve njihove pogajalske pozicije.

O podrobnostih iz zavezujočih ponudb se v javnosti precej ugiba. Če drži, da so ponujene cene blizu tržne (ta je sicer zadnje dni nekoliko zdrsnila, danes se je ustavila pri 21 evrih), pomeni, da bi konzorcij prodajalcev dobil kakih 95 milijonov evrov, preostali delničarji v kasnejši prevzemni ponudbi skoraj enako. Kupec pa bi na dan zaključka posla z novim finančnim aranžmajem (z morda cenejšimi viri ali delno dokapitalizacijo) poplačal še okoli 200 milijonov evrov dolgov sedanjim bankam upnicam. Kar pomeni, da bi se podjetje prodalo za blizu 400 milijonov evrov. Dokapitalizacija, kot je bila zamišljena v času priprave načrta refinanciranja (pred prodajo Mercatorja), po mnenju poznavalcev ob omenjenem scenariju niti ni več nujna. Res pa je, da bi bila vsekakor koristna za družbo.