Raytheon dobro prodaja orožje, predvsem rakete patriot

Raytheonova orožarjeva podružnica Forcepoint bi sama nastopala na borzi.

Objavljeno
07. julij 2017 20.20
Andrej Kotar
Andrej Kotar

Podružnica ameriške orožarske družbe, največje proizvajalke vódenih izstrelkov na svetu, razmišlja o tem, da bi samostojno ponudila svoje delnice na borzi, saj bi taka odločitev po prepričanju njenega izvršnega direktorja najbolj koristila njenemu poslovanju.

Ameriška družba Raytheon je bila ustanovljena leta 1922 v ameriški zvezni državi Massachusetts in je na trgu najprej uspešno ponujala usmernike, nato pa je začela izdelovati še transformatorje in opremo za avtomobile. Med drugo svetovno vojno je Raytheon z ameriško vojsko podpisal pogodbo o izdelavi izpopolnjenih radarskih sistemov in se od takrat začel vse bolj posvečati vojaški opremi in orožju.

Po vojni se je Raytheon širil s prevzemi drugih podjetij in z njihovim znanjem ponujal vse bolj raznovrstne vojaške izdelke, uspešno je začel razvijati tudi sisteme za vódenje izstrelkov in se vse uspešneje uveljavljal na trgu vojaške opreme in orožja. Po zalivski vojni leta 1991, denimo, so Raytheonove rakete patriot zaradi svoje učinkovitosti pritegnile veliko mednarodne pozornosti, zato se je prodaja patriotov zunaj Združenih držav Amerike takrat zelo povečala.

Za 1,9 milijarde dolarjev so kupili Forcepoint

Raytheon izdeluje orožje in vojaško opremo za ameriško vojsko ter velja za največjega proizvajalca vódenih izstrelkov na svetu. Njegove podružnice izdelujejo tudi nadzorne sisteme za letalski promet, radarje in sisteme za odkrivanje radioaktivnega materiala ter razvijajo varnostno programsko opremo.

Raytheon je leta 2015 plačal 1,9 milijarde dolarjev za nakup 80-odstotnega deleža v ponudniku varnostne programske opreme Forcepoint (takrat se je podjetje imenovalo Websense) ter ga nato združil s svojo že obstoječo enoto za spletno varnost. Strokovnjaki v Raytheonovi podružnici Forcepoint izdelujejo varnostno programsko opremo za podjetja in državne ustanove ter jih s svojimi inovacijami poskušajo zaščititi pred spletnimi napadi in krajami podatkov.

Samostojno bi šli na borzo

Družba Raytheon, ki zaposluje več kot 60.000 ljudi, je lani ustvarila 24 milijard dolarjev prodaje in 3,2 milijarde dolarjev dobička, njena podružnica Forcepoint je lani ustvarila 566 milijonov dolarjev prodaje in imela 51 milijonov dolarjev dobička.

Matthew Moynahan, izvršni predsednik Forcepointa, je prejšnji teden v pogovoru z mediji povedal, da je prepričan, da bi poslovanju Forcepointa veliko bolj koristilo, če bi Forcepoint zdaj samostojno ponudil svoje delnice na borzi. Moynahan sicer še ne pričakuje, da bi Forcepoint zelo kmalu pripravil prvo javno ponudbo delnic, vendar meni, da bi bilo treba z nadrejeno družbo Raytheon uskladiti vse podrobnosti in nazadnje sprejeti poslovno najrazumnejšo odločitev, ki bi bila za poslovanje Forcepointa in drugih Raytheonovih podružnic najbolj koristna.