Skupina Laško v prvem kvartalu povečala prodajo pijač

Kvartalni rezultati kažejo spodbudno rast, čeprav je gospodarska kriza zavrla potrošnjo.

Objavljeno
26. maj 2015 19.14
pivovarna Laško Lašlo 5.8 2013
B. K., gospodarstvo
B. K., gospodarstvo
Ljubljana – Letošnje prvo trimesečje je bilo za Skupino Laško uspešno. Ne samo zato, ker se je zanjo potegovalo več potencialnih investitorjev in ker je nizozemski Heineken marca v resnici konsolidiral njeno lastništvo, ampak je tudi sama zaključila prodajo Radenske češki Kofoli in daleč pripeljala tudi prodajo Dela.

Piko na i so postavili trimesečni rezultati: kljub zaostrenim gospodarskim razmeram na domačem in na izvoznih trgih je skupina v omenjenem obdobju prodala za 2,4 odstotka več pijač, kot je bila načrtovala. Obvladujoča družba, Pivovarna Laško, je načrt presegla celo za 9,5 odstotka.

Skupina je v opazovanem obdobju ustvarila 43,5 milijona evrov čistih prihodkov iz ohranjenega poslovanja, kar je za 1,9 milijona ali za 4,6 odstotka verč kot v istem času lani. Prodajo je za malenkost povečala doma, za dobro četrtino pa se je povečal njen iztržek v tujini. Razmerje med prihodki na domačem trgu in v tujini je 83,3 proti 16,7 odstotka. Tako je ustvarila 3,5 milijona evrov dobička iz poslovanja (28,6 odstotka več kot lani v tem času), medtem ko je bilo ebitde za 6,4 milijona evrov.

Skupina je v prvih treh mesecih leta 2015 iz ohranjenega poslovanja ustvarila 0,7 milijona evrov čiste izgube. Normalizirana čista izguba tega obdobja znaša 0,3 milijona evrov in je za 0,6 milijona evrov manjša kot lani. Ker so Laščani v opisanem obdobju prodali Radensko, Jadransko pivaro in Birro Pejo, je primerjava rezultatov bolj zapletena, saj vsebuje še poslovni izid iz ustavljenega poslovanja. Skupina je v prvem trimesečju letos iz naslova ustavljenega poslovanja ustvarila 3,3 milijona evrov čistega dobička, medtem ko je v primerljivem obdobju lani izkazala čisto izgubo v višini 2 milijona evrov.

Obvladujoča družba, Pivovarna Laško, je v tem času glede na lani povečala količinsko prodajo za 3,4 odstotka, ustvarila 17,8 milijona evrov prodajnih prihodkov in 10,8 milijona evrov čistega dobička.

S poslovanjem v prvem kvartalu letos se je danes seznanil tudi nadzorni svet Pivovarne Laško.