Ob Copacabani bo slovensko poslovno središče

Na olimpijskih igrah ne bo slovenske hiše, bo pa nekaj dogodkov za spodbujanje gospodarstva in turizma.

Objavljeno
03. avgust 2016 18.41
Nejc Gole
Nejc Gole

Ljubljana – Brazilija je res velik, a za slovensko gospodarstvo manj pomemben trg. Zato država ni bila pripravljena finančno podpreti vložka v slovensko hišo v Riu de Janeiru. Za gospodarsko in turistično promocijo Slovenije ter iskanje poslovnih priložnosti med olimpijskimi igrami bo organiziranih nekaj dogodkov v Slovenskem središču.

Na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo so preigrali več možnosti glede promocije Slovenije na olimpijadi v Braziliji. Po besedah državnega sekretarja na tem ministrstvu Aleša Cantaruttija so najprej razmišljali o slovenski hiši, ki bi stala okoli dva milijona evrov.

Analizirali so tudi, da bi na eni od plaž v Riu de Janeiru najeli lokal in ga spremenili v slovensko točko, kar bi stalo 200.000 evrov. A so ugotovili, da slovensko gospodarstvo ne izkazuje tako velikega interesa po brazilskem trgu, da bi bila takšna investicija upravičena.

Slovensko središče v Copacabani

Olimpijski komite Slovenije bo za poslovno-turistično promocijo v hotelu Windsor Excelsior ob plaži Copacabana za nekaj dni vzpostavil Slovensko središče, v enem od bližnjih lokalov pa bo še navijaško družabno središče za slovenske navijače in večerno druženje poslovne delegacije.

V Slovenskem središču želimo združiti posel, šport, politiko in medije, pravi Franjo Bobinac, predsednik Rokometne zveze Slovenije. Ta je nase prevzela organizacijo tega centra, ker so podobni poslovno-družabni središči organizirali že v okviru svetovnega prvenstva v rokometu v Katarju in evropskega na Poljskem. »Takšno povezovanje športa in gospodarstva se je izkazalo za zelo uspešno,« je zadovoljen Bobinac.

Projekt podpira tudi država. Cantarutti pravi, da je gospodarsko ministrstvo prek agencije Spirit in Slovenske turistične organizacije namenilo olimpijskemu komiteju 40.000 evrov za promocijo slovenskega turizma in gospodarskega potenciala.

Urad vlade za komuniciranje je prispeval še 20.000 evrov za povečanje prepoznavnosti Slovenije. Zgradba, v kateri slovenski športniki prebivajo v olimpijski vasi, je tako v zeleni barvi in znamenju slovenskega slogana »I feel Slovenia«.

Majhen izvoz v Brazilijo

Namen Slovenskega središča, katerega častni pokrovitelj je predsednik republike Borut Pahor, je doseči poslovno sodelovanje slovenskih, brazilskih in ostalih podjetij ter promovirati slovensko poslovno okolje in turizem.

Med dogodki v Slovenskem središču bo tako predstavitev poslovnih priložnosti v Sloveniji in Braziliji. Čeprav je Brazilija velik trg, je blagovna menjava Slovenije s to državo majhna. Slovenija več uvozi iz Brazilije kot izvozi; lani je izvozila za 38,5 milijona, uvozila pa za 172 milijonov evrov blaga. Skoraj tri četrtine uvoza predstavlja krma za živali, kot je soja.

Za povečavo kliknite na grafiko. Infografika: Delo


»Brazilija je kot velik trg prav gotovo potencial, a slovensko gospodarstvo ima druge prioritete,« pojasnjuje Cantarutti.

Na vprašanje, kje so priložnosti za slovensko gospodarstvo, pa direktor centra za mednarodno poslovanje na Gospodarski zbornici Slovenije Ante Milevoj odgovarja: »Perspektive so na primer v IT-dejavnosti in pri dobaviteljih globalnim igralcem, ki imajo v Braziliji svoje lokalne proizvodnje.«

Svoje podjetje v Braziliji je odprlo tudi velenjsko Gorenje, ki v Brazilijo prodaja luksuzne visokovredne izdelke, pravi Bobinac, predsednik uprave velenjskega proizvajalca bele tehnike. Izdelkov ne prodajajo prek trgovin, ampak opremljevalcev domov, denimo arhitektov.

Gorenje je pred letom dni v Latinski Ameriki odprlo še eno podjetje, in sicer v Čilu. »Prodaja v teh državah je pomemben kamenček v mozaiku Gorenjeve širitve zunaj Evrope. Naša strategija ja namreč globalna rast v premijskih izdelkih,« poudarja prvi človek Gorenja.

Privabiti brazilske turiste ...

Slovensko središče bo tudi v znamenju predstavitve Slovenije kot turistične destinacije, in sicer bo ta namenjena brazilskim touroperaterjem in turističnim agentom, pravijo v Slovenski turistični organizaciji (STO).

Brazilija je 200-milijonski trg, število brazilskih turistov v Sloveniji pa se povečuje. Brazilski gostje sicer v Sloveniji ustvarijo le 0,3 odstotka prenočitev turistov, kar jih uvršča na 40. mesto. Lani so ustvarili 20.423 prenočitev, kar je osemodstotna rast glede na leto prej.

Največ brazilskih turistov v Sloveniji obišče Ljubljano, in sicer kar 70 odstotkov, 13 odstotkov jih gre v slovenske gorske občine, sedem odstotkov pa na Obalo. »Ta trg izkazuje nadaljnji potencial rasti,« še ugotavljajo v STO.

... in okrepiti sodelovanje na področju znanosti

Ob robu olimpijskih iger pa bo v Hiši gospodarstva zvezne države Rio de Janeiro potekala tudi prireditev Znanost in inovacije, ki se je bodo udeležili ministrica za izobraževanje, znanost in šport (MIZŠ) Maja Makovec Brenčič ter predstavniki brazilskega gospodarstva in različnih institucij s področja znanosti. Namen dogodka je okrepiti sodelovanje med Slovenijo in Brazilijo predvsem na področju znanosti, pojasnjujejo na MIZŠ.