Slovenija in Indija vzpostavljata redni zračni prevoz

Oviri sta še višina pristojbin in cena goriva.

Objavljeno
09. november 2012 17.47
reu/INDIA
Aleš Stergar, gospodarstvo
Aleš Stergar, gospodarstvo
Ljubljana – S podpisom protokola o rednem zračnem prometu med Indijo in Slovenijo je po lanskem podpisu memoranduma o poslovnem sodelovanju med Air Indio, Adrio Airways in Aerodromom Ljubljana odstranjena še ena ovira do resnične vzpostavitve prometa.

Protokol sta podpisala slovenski minister Zvone Černač in K. N. Shrivastava, sekretar indijskega ministrstva za civilno letalstvo. Podpis protokola je dobro znamenje, saj ima država v indijski letalski industriji in prevozniku Air India kljub trenutnemu prestrukturiranju še vedno glavno besedo.

Po junija lani sklenjenem memorandumu naj bi indijski letalski prevoznik iz Indije čez Brnik začel leteti v Severno Ameriko najpozneje letos jeseni. Z memorandumom so bili urejeni odnosi med tremi podpisniki, pojasnjuje predsednik uprave Adrie Airways Klemen Boštjančič, oviri za dokončni dogovor pa so bili poleg nepodpisanega meddržavnega sporazuma še visoke priletno-vzletne pristojbine in drago (Petrolovo) letalsko gorivo. O zadnjem kljub pogovorom dogovor še ni bil sklenjen.

Direktor Kontrole zračnega prometa Slovenije (KZPS) Franc Željko Županič pravi, da bo Slovenija prihodnje leto preletno pristojbino, ki jo na predlog KZPS, agencije za civilno letalstvo in agencije za okolje določi minister, potrdi pa Eurocontrol, znižala za približno šest odstotkov. Terminalne pristojbine pa bodo ob minimalnem znižanju ostale na enaki ravni.