Slovenija vabi Berlinčane z letalsko povezavo

S poletnim voznim redom se vrača Swiss, ki bo letel v Zürich, kamor trikrat na dan že leti Adria Airways

Objavljeno
18. februar 2015 18.44
Aleš Stergar, gospodarstvo
Aleš Stergar, gospodarstvo
Ljubljana – Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je nedavno izjavil, da bi si v Sloveniji želeli več letalskih povezav. Na infrastrukturnem ministrstvu so pojasnili, da je pri tem mislil predvsem na direktne lete na druge celine.

Slovenija je dokaj dobro povezana z destinacijami po Evropi, si pa mora prizadevati, da bo okrepila povezave z destinacijami zunaj Evrope, zlasti tiste, ki so zanimive za gospodarstvo in turizem, so zapisali na ministrstvu. Povezave Slovenije s svetom so možne samo posredno prek drugih evropskih letališč, ugotavljajo na ministrstvu.

Adria Airways bi sicer rade volje letela tudi na čezoceanskih letih, vendar proge ne bi bile rentabilne, na državno pomoč pa ne sme računati. In tujci: letos bodo odprli ali okrepili nekaj prog, a nobene neposredne zunaj celine, dejansko nobene nove destinacije ne bo. Le dodatno tekmovanje z Adrio. Sredi januarja naj bi zaživeli skupni leti (code share) z Air India med New Delhijem, Frankfurtom in Ljubljano, a na prvega se zaradi indijske strani še čaka.

V zimskem prometnem obdobju 2014/2015 leti Adria Airways v Amsterdam, Bruselj, Dunaj, Frankfurt, Istanbul, København, Moskvo, München, Pariz, Podgorico, Prago, Prištino, Sarajevo, Skopje, Varšavo, Zürich in Tirano, tuji prevozniki pa letijo poleg tega še v Beograd (Air Serbia), Bruselj Charleroi (Wizzair), London (Wizzair na letališče Luton in Easyjet na Stansted). V Istanbul leti poleg AA tudi Turkish, v Pariz Air France oziroma Air Regional in v Podgorico Montenegro Airlines.

Adria Airways bo s poletnim voznim redom s svojega domačega letališča (spet) začela leteti v Stockholm in (na novo) v Berlin. Tam bo na prihajajoči turistični borzi Slovenija predstavljena kot privlačna turistična destinacija, z vzpostavitvijo direktnih letov pa bi se lahko povečalo zanimanje za potovanja v Slovenijo. Poleg teh dveh destinacij bo Adria Airways v poletnem voznem redu tako kot nekaj zadnjih sezon poleg čarterskih letov po Sredozemlju letela tudi na londonski Gatwick in v Manchester.

Dnevne lete z Brnika v Zürich – z dobrimi povezavami v ZDA – bo po nekajletni odsotnosti obnovil Swiss, medtem ko bo Turkish sedanjim sedmim dodal še tri tedenske lete v Istanbul. Poleg tega je turški prevoznik z odličnimi povezavami v Azijo izenačil cene kart iz Ljubljane s cenami iz okoliških letališč (Kolombo 519 evrov, Dubaj 343 evrov, Bangkok 518 evrov, Džakarta 603 evri, Katmandu 476 evrov, Istanbul 139 evrov. Adria Airways leti v Zürich trikrat vsak dan, v Istanbul pa ohranja nočni let.

S štirimi tedenskimi leti v Helsinke se s poletnim voznim redom vrača tudi Finnair, novih destinacij in novih prevoznikov pa ne bo. V Aerodromu Ljubljana so potrdili, da se v poletni sezoni že uveljavljenim čarterskim letom iz Japonske, ki jih opravlja JAL, najverjetneje pridružuje še Korean Air.

Edini odgovor na krepitev konkurence na destinacijah, kamor leti tudi Adria, je širitev na drugih trgih, se zaveda Mark Anžur. Adria Airways bo letos iz Tirane začela leteti v Bruselj in Pariz, okrepila bo tudi svoje lete iz poljskega Łodža v München in Amsterdam.

Prodaja Adrijinih letov za zdaj kaže dobro, booking je zelo soliden, ugotavlja Mark Anžur. Leti v Berlin, ki je nova destinacija, se kar lepo prodajajo in kaže dobro, bolje kot lani, ko je AA uvajala Varšavo in Prago, ki sta zdaj obe rentabilni. Edini velik problem je Rusija, kjer je prodaja za trideset odstotkov manjša kot lani. Skupine so kar štirikrat manjše, manj je tudi individualnih potnikov. AA je sicer znižala cene, ne pa preveč, ker to ne bi imelo smisla, saj ko ni prometa, ga pač ni. Nekajkrat so namesto z večjim airbusom leteli z manjšim canadairjem, stroške so znižali tudi še drugje. Leti v Moskvo so pri Adrii dražji kot pri konkurentih, vendar ti ne letijo direktno v Slovenijo. Anžur tako ne pričakuje, da se bodo razmere za letenje v Rusijo letos izboljšale.