Slovenski stoli in tepihi na Kickstarterju

Na platformi množičnega financiranja je kar nekaj slovenskih kampanj. Nekatere med njimi so v že nekaj dneh presegle postavljene cilje.

Objavljeno
26. maj 2015 14.02
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana − Včeraj je svojo kampanjo zagnalo Rokovo naravno arašidovo maslo, ki hoče zbrati 5352 dolarjev oziroma okoli 4850 evrov. To bo pokrilo stroške razvoja mlinčka za mletje arašidov, ki mu bo omogočil razširiti zmogljivosti in zadovoljiti zahteve trga.

»Med iskanjem stoodstotnega naravnega arašidovega masla brez dodatkov sem naletel na težavo,« pojasnjuje Rok, ki je ugotovil, da v sklopu obstoječe trgovinske in spletne ponudbe arašidovega masla potrošnik težko najde maslo, ki bi bilo popolnoma naravno, brez dodanih soli, olj, sladkorjev in konzervansov.

Iz začetnega raziskovanja, ki ga je sprva delil le z družino in prijatelji, se je povpraševanje po njegovem maslu povečalo, da je postala proizvodnja premajhna. Zato se je odločil, da z mladimi inženirji razvije večji mlinček, ki mu bo omogočil razširiti zmogljivosti in zadovoljiti zahteve trga. Najboljše arašide dobiva iz Južne Amerike, jih prepraži v krušni peči in ročno zmelje po posebnem postopku.

Novi in stari znanci

Ekipa Kobeiagi kilims se predstavlja z ročno tkanimi tepihi iz volne s sodobnim pridihom. Gre za bosansko-slovenski projekt, ki v kampanji cilja na 10.000 dolarjev. Bistvo projekta pa je ohranjanje kulturne dediščine, saj bi z zbranimi sredstvi zagotovili plačilo za delo in materiale ter prenos znanja na mlajše generacije.

Stari znanec s Kickstarter, Ondu, se je podal v drugo kampanjo in že uspešno presegel zastavljeni cilj 20.000 dolarjev. Ponujajo drugo generacijo lesenega pinhole fotoaparata. Prav tako je postavljeni cilj 11.928 dolarjev presegel stol Leano, ki se ga preprosto zvije in spravi v torbo.

Sredstva išče tudi stol za kampiranje My Seat, ki ga lahko uporabimo za pokončno sedenje na tako rekoč katerikoli površini, od klanca, skal, blata do peska. Stol so zasnovali v podjetju LC Sistem s Ptuja.

Varuhi semen pa se predstavljajo z Orijem, dizajnerski metrom, ki pomaga določati razdalje med semeni ali sadikami. Ekipa cilja na 30.000 dolarjev, ki bi jih porabili za vzpostavitev Zadruge Origo, katere osrednji izdelek je Ori.