»Stavimo na znanje in izkušnje dveh velikanov«

Po umiku Hewlett Packarda iz Slovenije je njegovo tukajšnje podjetje dobilo novega lastnika.

Objavljeno
08. april 2016 18.41
Miran Varga
Miran Varga

Za Iztokom Klančnikom je težko leto. Kot direktor Hewlett Packarda, d. o. o., je moral »preživeti« formalni umik ameriške korporacije iz Slovenije ter poskrbeti za ohranitev strank v podjetju, ki je prevzelo njeno mesto. Videti je, da mu zahtevna naloga uspeva.

Lani je kot strela z jasnega udarila novica, da je Hewlett Packard, d. o. o., potem ko se je matična korporacija odločila za umik s slovenskega trga, dobil novega lastnika. Kdo je MIDIS Group in kaj tej skupini pomeni nakup slovenskega IT-velikana?

Najprej moram povedati, da sem vesel, da je lansko obdobje negotovosti za nami in da imamo v novem lastniku, mednarodni skupini MIDIS, ki prav tako prihaja iz IKT, zanesljivega dolgoročnega lastnika z jasnimi cilji. MIDIS Group uspešno deluje v informacijskih in komunikacijskih tehnologijah in je v svetu znana po distribuciji, sistemski integraciji ter specializiranih rešitvah programske in strojne opreme.

V njeni skupini danes deluje 150 podjetij v 75 državah, z več kot 4000 zaposlenimi in z več kot 3,6 milijarde dolarjev prihodkov na leto. Skupina je prisotna na razvijajočih se trgih in v državah regije EMEA. To je torej lastnik, ki dobro pozna panogo in si v Sloveniji želi nadaljnje rasti, večjega tržnega deleža, pri tem pa imamo zaposleni polno podporo.

MIDIS Group velja za enega večjih sistemskih integratorjev v regiji EMEA. Je z njim slovenska podružnica prevzela »regijsko obnašanje« ali vendarle ohranila določeno avtonomijo?

V svoji poslovni karieri sem deloval v več multinacionalkah in moje izkušnje so, da je najučinkovitejši način dela ta, da kot menedžer upoštevaš sistemska pravila, ki jih postavlja korporacija, ko pa stopiš na trg k svojim kupcem, ko sklepaš posle in dogovore, je treba upoštevati lokalne navade, kulturo, oceniti možnosti, poznati in presojati dogajanja na trgu tisti trenutek in še kaj, s čimer pa korporacijska pravila niso povezana.

Kaj menjava lastništva pomeni za dosedanje stranke Hewlett Packarda Slovenija, d. o. o.? Se je spremenilo le ime na pogodbah ali naj stranke pričakujejo večje in obsežnejše spremembe?

Najprej naj poudarim, da naše stranke prehoda niso opazile. Naše storitve so jim bile tudi v najobčutljivejšem času prehoda na voljo v režimu 24/7, tako kot tudi zdaj. Spremembe, ki smo jih z novo lastniško-partnersko strukturo vtkali v poslovanje, so zgolj pozitivne in ne le na papirju. Nova struktura nam zagotavlja črpanje znanja in izkušenj dveh mednarodnih tehnoloških velikanov, ki se v svojih dejavnostih dopolnjujeta, kar sam vidim kot izjemno konkurenčno prednost. Tega trenutno ne more ponuditi nihče drug na trgu.

Tak prenos lastništva pomeni globalno edinstven poslovni model. Kakšna bo strategija novega podjetja Selectium Adriatics, d. o. o.?

V poslu želim ustvarjati partnerske odnose s kupci in strankami, način dela je usmerjen v gradnjo dolgoročnih razmerij, ki temeljijo na zaupanju in poznavanju potreb partnerjev. Moj način dela je biti korak pred drugimi in s to ekipo bo ta korak zanesljivejši. Verjetno nisem znan kot zadržan menedžer, zato priznam, da si želim biti med najboljšimi na trgu po vseh ključnih poslovnih kazalnikih. Želim pa partnerje tako v zasebnem kot javnem sektorju.

Od kod pravzaprav izbira imena Selectium Adriatics, d. o. o.? Ima kakšen globlji pomen?

Selectium Adriatics, d. o. o., je hčerinska družba globalnega podjetja Selectium Enterprises Ltd., zato je logično, da smo kot njihova podružnica v Sloveniji prevzeli tudi ime.

Jedro podjetja sestavljajo zaposleni, priznani strokovnjaki dosedanjega podjetja HP Enterprise. Vam je uspelo ohraniti tudi stranke? Uradno oznanilo, da se HP umika iz Slovenije, je večina velikih podjetij vendarle sprejela s cmokom v grlu in morda že začela razmišljati o zamenjavi I(K)T partnerja ...

Prepričan sem, da je tudi zaradi uradnega obvestila o tem, da HPE ostaja prisoten v Sloveniji v okviru delovanja Selectiuma Adriatics, ta cmok že izginil. Najpomembnejša povezava med nami kot ponudniki in kupci je zaupanje. Tega bomo gradili kot mednarodno povezano podjetje, kot lokalna ekipa strokovnjakov, tudi sam sem v ta proces polno vključen. Že decembra smo predstavili svoje delovanje poslovnim partnerjem, po formalno končanem fiskalnem letu in tudi formalnopravno zaključeni poslovni transakciji pa tudi vam, medijem in širši javnosti.

V skupini MIDIS Group imajo pomembno besedo tudi drugi proizvajalci strojne in programske opreme. Je v slovenski podružnici favoriziran HP ali pa bo »notranji kanibalizem« poskrbel za bolj izenačen nastop ponudnikov?

Skupino MIDIS sestavlja več družb in vsaka izmed njih ima svojo misijo. Nekatere družbe se ukvarjajo z distribucijo računalniške opreme, druge s sistemsko integracijo ali vodenjem lokalnega predstavništva mednarodnih korporacij, kot so poleg HPE tudi Apple, Symantec in drugi. Vse družbe, čeprav v lasti enega lastnika, opravljajo izključno svoj posel in ne mešajo stvari z drugimi sestrskimi družbami. Selectium Adriatics, d. o. o., je v Sloveniji izključno principal družbe HPE, zato ravna ravno tako kot druge podružnice HPE v svetu.

(P)ostali ste direktor tudi v podjetju Selectium Adriatics, d. o. o. Ste morda glede na pretekle izkušnje uvedli kakšne večje spremembe pri upravljanju poslovanja in vodenja ekipe sodelavcev?

Lani sem prehodil zelo zahtevno poslovno obdobje, v katerem sem se spet nekaj naučil in utrdil prepričanje, da je za ideje, v katere verjameš, vredno vztrajati. Pred manj kot letom dni je bila prihodnost negotova, danes smo močnejši. Vodenje sodelavcev v tem obdobju ni bilo preprosto, nekateri kolegi iz družbe HP Inc. so se preselili v Zagreb.

Posledično nas je nekaj manj, vendar že zaposlujemo in se krepimo, predvsem na področju programske opreme. Dobro delo z ljudmi je velika naložba, ki se menedžerju vedno povrne. Moja naloga je najprej usmerjena nanje, da jih podpiram z energijo za tržni boj. Samo skupaj nam bo uspelo, tega se dobro zavedam. Sam sem sposoben potrkati na vrata partnerjev, jim predstaviti našo storitev in vliti zaupanje, izvedba pa je v rokah naših strokovnjakov. Vse to pa na koncu sestavlja uporabniško izkušnjo.

Kje vidite največji potencial novega podjetja?

Največji potencial vsakega podjetja so njegovi zaposleni. V našem podjetju, ki deluje v segmentu visokih tehnologij, gre za izjemna, edinstvena strokovna znanja, za možnosti dostopa do najboljših tehnoloških in vsebinskih virov za naše partnerje. Hkrati svojo poslovno priložnost vidimo tudi v širitvi portfelja na slovenskem trgu predvsem pri poslovni programski opremi.

Tuje naložbe v Sloveniji so redkost, tudi na področju IKT. Zakaj je vaša izjema?

Glede na gospodarsko dogajanje v Sloveniji in dejstvo, da zaradi veliko okoliščin postajamo za tuje vlagatelje manj zanimiv trg, bi si želel, da vstop skupine MIDIS na naš trg partnerji, gospodarstveniki, mediji in tudi politika ocenijo za zelo pozitivno sporočilo tudi s širšega ekonomskega vidika. Veliko se govori o odhajanju tujih podjetij iz Slovenije in težavah s tujimi naložbami. Nam je uspelo oboje – ohraniti enega in pripeljati še drugega. To je pomembno sporočilo in hkrati razlog za optimizem.