TripAdvisor - oglobljen v Italiji

Popotniški spletni strani so izrekli globo, ker ne preverja (dovolj natančno) navedb svojih uporabnikov.

Objavljeno
02. januar 2015 18.48
Andrej Kotar, gospodarstvo
Andrej Kotar, gospodarstvo
Ameriški ponudnik spletnih informacij za popotnike se mora braniti pred obtožbami, da ne stori dovolj za to, da bi na svoji spletni strani preprečil zlonamerne ocene turističnih ponudnikov. Italijanski urad za varstvo konkurence ga je zato oglobil za pol milijona evrov.

Spletna stran TripAdvisor, ki ponuja informacije za popotnike po vsem svetu, je bila ustanovljena leta 2000. Informacije na strani so brezplačne, med drugim pa so na njej na voljo poročila, ki jih pišejo anonimni uporabniki. V njih ocenjujejo ponudbo v hotelih, restavracijah, potovalnih agencijah in drugih ponudnikih turističnih storitev. Podjetje ima sedež v Newtonu v ameriški zvezni državi Massachusetts, spletna stran, ki jo upravlja, pa je posebej prilagojena vsaki državi, v kateri so na voljo storitve TripAdvisorja.

V zadnjih letih je TripAdvisor prevzel več drugih ponudnikov potovalnih informacij na spletu in se razvil v enega najbolj priljubljenih in najzanesljivejših ponudnikov teh storitev. Na spletni strani podjetja trdijo, da upravljajo največjo potovalno stran na svetu z več kakor 200 milijoni nepristranskih poročil o turistični ponudbi po vsem svetu. Podjetje trdi, da objave na njihovi spletni strani natančno preveri skupina dobro usposobljenih strokovnjakov, ki pravočasno prepreči kakršno koli zlorabo njihovih storitev. Kljub temu je podjetje že nekajkrat postalo tarča obtožb, da ne zna zares poskrbeti za verodostojnost vseh objav na svoji spletni strani in da na njej objavlja tudi nepreverjena poročila, v katerih avtorji ocen zlonamerno obrekujejo ponudbo v hotelih in restavracijah.

Pred dvema tednoma je italijanski urad za varstvo konkurence oglobil TripAdvisor s 500.000 evri, ker sta se državno združenje hotelirjev in urad za zaščito potrošnikov pritožila nad neprimernim poslovanjem TripAdvisorja. V izjavi urada piše, da podjetju ni uspelo vzpostaviti ustreznega nadzora, s katerim bi preprečil lažno ocenjevanje. TripAdvisor ima zdaj na voljo 90 dni, da popravi takšno stanje. Italijanski hotelirji so se že večkrat pritoževali, da TripAdvisor pojavlja obrekljive ocene ponudbe v nekaterih njihovih hotelih in da ocen ne pišejo neodvisni popotniki, ampak ljudje, ki bi radi škodovali poslovanju hotelov. Po njihovem mnenju v TripAdvisorju niso opravili svojega dela in niso onemogočili takšnih zlonamernih ocen. Predstavniki TripAdvisorja so že sporočili, da se bodo pritožili proti odločitvi, saj so prepričani, da so obtožbe neutemeljene.