V kontejnerskem bazenu gredo na minus 15

Do septembra bodo izkopali novih 66.000 kubičnih metrov materiala.

Objavljeno
12. maj 2015 12.33
Posodobljeno
12. maj 2015 12.43
Boris Šuligoj, Koper, M. B., gospodarstvo
Boris Šuligoj, Koper, M. B., gospodarstvo
Koper - Do začetka septembra bo rotterdamsko podjetje Van Oord poglobilo prvi pristaniški bazen, kjer v glavnem pristajajo kontejnerske in potniške ladje, na minus 15 metrov, torej še meter globlje kot so ga poglobili lani. Država je približno na isto globino v vplovnem kanalu do pristanišča prišla že februarja. Od septembra dalje se bodo torej lahko privezale večje ali bolj naložene kontejnerske ladje.

Novico o novem razvojnem koraku, ki bo še utrdil primat Luke Koper pri pretovoru kontejnerjev na Jadranu, so objavili še pred podpisom pogodbe in pred zaključkom oddaje javnega poročila, ker se je nanj prijavilo samo omenjneo nizozemsko podjetje. O tem, kako poglabljanja opravlja Van Oord, v Luki prav dobro vedo, saj jih je lani prav to nizozemsko podjetje rešilo iz zadrege, ko italijansko podjetje nikakor ni zmoglo opraviti dela in bi ga morda poglabljali še zdaj, če v Luki ne bi po hitrem postopku zamenjali izvajalca. Tedaj je Van Oord prvi bazen za en meter poglobil v poldrugem mesecu, toda šlo je za bistveno (vsaj trikrat) večjo količino mulja, ki so ga morali izsesati v posebne kasete na ankaranski bonifiki. Letos teh kaset ni bilo treba graditi, ker bodo mulj lahko prečrpavali v obstoječe kasete, kjer se je lani izkopani mulj že dodobra posedel. Izkopati morajo približno 66.000 kubičnih metrov blata.

V Luki ocenjujejo, da bodo za dela odšteli približno dva milijona evrov in desetino sredstev pridobili tudi iz nepovratnih sredstev EU iz programa TEN-T za projekt NapDrag. Cena tokratnega poglabljanja bo v primerjavi z izkopano količino nekoliko višja, to pa zato, ker gre za tehnično precej bolj zahtevno poglabljanje. Muljbodo sesali izpod obalne konstrukcije, na dolžini 600 metrov, kjer bo moral izvajalec dela opravljati v točno določenem zaporedju, skrbeti za varnost in stabilnost konstrukcije in se hkrati prilagajati ladijskemu prometu. Med poglabljanjem namreč v nobenem trenutku ne sme biti oviran privez ali odvez ladij ali pretovor.
Poglobitev bo omogočila še lažji pristanek kontejnerskim velikankam, ki so daljše od 350 metrov in lahko pripeljejo več kot 10.000 kontejnerjev. Koper bo še bolj učvrstil sloves največjega pristanišča za kontejnerje na Jadranu in je v tem morju prva postaja za tri kontejnerske linije z Daljnjega Vzhoda. Lani so jih pretovorili 674.000, toda v prvih štirih mesecih letos so rast povečali za skoraj petino. Skupaj so v tretjini leta pretovorili 6,8 milijona ton blaga, zato poleg vseh rekordov v zraku visi pričakovanje, da bodo že letos decembra podrli mejo 20 milijonov ton letnega pretovora in se nevarno približali »zgornji meji« za vlakovne zmogljivosti - 21 milijonov ton, ki so jo pričakovali leta 2018