V Laškem polnitev in predvidoma varjenje heinekena

Pivovarna Laško Union je po finančni v zadnjem letu opravila še poslovno prestrukturiranje.

Objavljeno
27. december 2016 18.34
Pivovarna Laško v Laškem, 19. junija 2015
Nejc Gole
Nejc Gole

Ljubljana – Pivovarna Laško Union bo prihodnje leto začela s polnjenjem piva Heineken, v letu 2018 pa predvidoma tudi s proizvodnjo. Pivovarna tako v Laškem kot tudi v Ljubljani že sedaj polni piva ostalih blagovnih znamk iz skupine Heineken.

Nizozemski Heineken je lani prevzel Pivovarno Laško in Pivovarno Union, od letošnjega poletja pa sta ti pivovarni združeni pod imenom Pivovarna Laško Union s sedežem v Ljubljani. Združitev je bila del poslovnega prestrukturiranja, ki so ga v družbi opravili v zadnjem letu po finančnem prestrukturiranju, ko je Heineken bankam odplačal 185 milijonov evrov dolga slovenskih pivovarn.

Poslovna združitev je zajemala tudi racionalizacijo kadrov, optimizacijo polnilnih linij in sprejetje nove strategije za obdobje 2017-2019. Cilji te so 30/50/70, in sicer 30 milijonov evrov ustvarjenega dobička iz poslovanja (EBIT), 50.000 hektolitrov prodanega Heinekena in 70-odstotni tržni delež na slovenskem trgu piva, vse do leta 2019, pojasnjujejo v Pivovarni Laško Union.

Za primerjavo; tržni delež Pivovarne Laško Union je trenutno v Sloveniji 65-odstoten. Za letos so v lanskem letnem poročilu načrtovali 19,1 milijona evrov normaliziranega EBIT, torej dobička iz poslovanja, povečanega oziroma zmanjšanjega za vpliv enkratnih poslovnih dogodkov. Letošnje poslovanje družbe je v skladu s pričakovanji, pojasnjujejo v pivovarni. Skupina Laško pa je lani skupaj prodala dva milijona, od tega v Sloveniji 1,3 milijona hektolitrov piva.

S prihodnjem letom bodo v Laškem začeli polniti pivo Heineken; 50.000 hektolitrov Heinekena bo namenjeno tako za slovenski, kot tudi nekatere tuje trge. Leto kasneje bodo v Laškem predvidoma pričeli tudi z varjenjem tega piva. Sicer pa Pivovarna Laško Union v obeh polnilnih obratih, tako v Laškem in Ljubljani, že sedaj polni tudi piva drugih blagovnih znamk iz družine Heineken. Po drugi strani pa so letos sredi leta prenehali s polnitvami trgovinskih blagovnih znamk za slovenski trg, denimo za Mercator. »Naša strategija temelji na naših blagovnih znamkah,« pravijo v Pivovarni Laško Union.

Heineken je letos lokacijo v Laškem uvrstil med strateške pivovarne, kar kaže na ambicijo Nizozemcev, da bodo ob Savinji dolgoročno varili pivo. Pivovarna v Ljubljani pa je opredeljena kot lokacija s pomembno zgodovinsko vrednostjo, ker je v centru Ljubljane. »Zato ne drži, da bi se ljubljanska lokacija zapirala,« pravi direktor korporativnih odnosov v Pivovarni Laško Union Jernej Smisl.

S polnjenjem tujih piv iz skupine Heineken bodo v Laškem bolje zapolnili kapacitete pivovarne, kar po Smislovih besedah delajo tudi z optimizacijo, denimo sode polnijo samo na eni lokaciji. Ali ima proizvodnja in polnitev ostalih piv iz družine Heineken kakšen vpliv na zaposlovanje? »Vsake dodatne količine izboljšujejo ekonomiko poslovanja, kar pomeni, da se posledično ustvarja prostor za nove zaposlitve,« odgovarjajo v pivovarni. Ob koncu leta bo v tej zaposlenih 612 ljudi, med sezono pa se število zaposlenih poveča nad 800. Pivovarna je sicer pod novim lastnikom odpuščala. Skupina Laško je imela ob koncu lanskega leta 745 zaposlenih.

Heineken z več kot 250 znamkami piva

Pivovarski velikan Heineken proizvaja in prodaja več kot 250 znamk piva in v več kot 70 državah zaposluje 73.000 ljudi. V prvih devetih mesecih leta je ustvaril za 1,24 milijarde evrov dobička, kar je 30 odstotkov manj kot lani. V lanskem letu je namreč zaslužek drugega največjega svetovnega pivovarja okrepila 379 milijonov evrov težka prodaja mehiške družbe Empaque.