Kako »pristati« na vrhu spletnega iskalnika?

Z na videz drobnimi triki, ki pa so v resnici trdo delo, lahko svojo spletno stran uvrstimo na prvo stran zadetkov v iskalnikih.

Objavljeno
03. marec 2012 13.23
Jerneja Grmadnik, Delo.si
Jerneja Grmadnik, Delo.si
Podjetje potrebuje spletno stran, ki ni zgolj privlačna in informativna, temveč jo je v množici konkurenčnih strani predvsem mogoče hitreje in lažje najti. Podatki kažejo, da je zelo pomembno biti na prvih straneh zadetkov najbolj uporabljenih iskalnikov, saj se tam zgodi 80 odstotkov vseh klikov.

Kako narediti spletno stran, prijazno do iskalnikov, smo vprašali Tomaža Juga, direktorja in soustanovitelja spletne agencije Editor iz Solkana.

Ukvarjate se z izdelavo spletnih strani in njihovo optimizacijo. Kakšna je torej optimalna spletna stran?

Osnovno izhodišče je, da je spletna stran pravilno sprogramirana in da je tehnično brezhibna. Drugi dejavnik je vsebinski. Stran mora imeti veliko ključnih besed v naslovih in podnaslovih, besedni niz se mora večkrat ponoviti. Tretji dejavnik so povezave. Na podlagi tega, koliko povezav na ključno besedo ima stran, se določa pozicija v iskalnikih. Razumeti je treba način delovanja Googla. Njegova skrivnost je, da stran vrednoti glede na to, koliko te drugi citirajo oziroma se povezujejo nate. Nekako tako kot v univerzitetnih krogih: pogosteje kot te drugi citirajo v svojih delih, bolj relevantna oseba si.

Kako se izboljša gradnja oziroma število povezav?

To se lahko počne s tem, da se objavlja povezava do originalne spletne strani na različnih blogih in forumih v sklopu internetnih debat. Ker se da to zelo preprosto zlorabljati, moderatorji na forumih že učinkovito preganjajo takšne nezaželene vsebine. Pri tem je treba omeniti tudi »učinek druge strani«. Če ima, recimo, deset nekih strani visoki rang, te strani pa imajo povezave na tvojo stran, dobi tudi tvoja stran višji rang. Pomembna je tudi obiskanost strani; če podjetje, recimo, začne neko oglaševalsko akcijo na televiziji in drugih medijih, ki precej intenzivno traja, denimo en mesec, in se zato v tem času število klikov na stran močno poveča, to Google zazna in zviša rang.

Kako pa je s samim oglaševanjem spletnih strani?

Oglaševanje na Googlu se kombinira s prejšnjo točko – z obiskanostjo. V panogi, kjer je malo konkurence, se da tudi brez oglaševanja vpisati med prve zadetke v iskalniku, kjer pa je konkurenca velika, je oglaševanje nujno. Vendar ga je treba vedno kombinirati hkrati z optimizacijo SEA. Če neko podjetje veliko vlaga v oglaševanje, a bolj malo v druge načine optimizacije strani, se lahko zgodi, da se bo takoj, ko bo oglaševanje manjše, močno zmanjšala obiskanost. Sicer pa je pozicija oglasa na Googlu (oglasi med zadetki so posebej označeni) odvisna od tega, koliko je nekdo pripravljen plačati za en klik uporabnika interneta. Cene so od najnižje, od osem centov za besede, ki niso zelo iskane, do recimo besede, kot je collaboration v mednarodnem okolju, ki stane na primer 17 dolarjev na klik.

Koliko so za pozicioniranje strani v iskalnikih pomembna družabna omrežja?

Google začenja upoštevati tudi tako imenovane socialne dejavnike, predvsem seveda svoj Google+. Denimo: če neki moj prijatelj na Google+ označi določeno povezavo podjetja, storitve ali znamke s plusom (gre za potrditev všečnosti vsebine, kot je gumb »všeč mi je« na Facebooku), se tej strani dvigne rang v mojem krogu. Google namreč predvideva, da če je nekaj všeč mojim prijateljem, bo to všeč tudi meni. Zato je vse skupaj postalo precej nepredvidljivo, saj se bo lahko neka stran pri različnih uporabnikih drugače pozicionirala. Bolj kot bo Google+ priljubljen, večje učinke bodo družabne povezave posameznika imele na njegove zadetke iskanja.

Lahko neka spletna agencija z upoštevanjem teh kriterijev zagotovi stranki, ki ji izdeluje stran in ponuja storitev optimizacije, da se bo ta znašla na prvi strani Googla?

Potrebuješ veliko časa in energije, da prideš visoko, je pa tudi res, da ko enkrat zasedeš visoko pozicijo, jo veliko lažje in z manj truda ohranjaš. Kdorkoli ponuja »prvo mesto na Googlu«, ni resen. Največ kar lahko ponudiš, je tehnično brezhibna stran, vse drugo je stvar postopne in dolgotrajne strategije in veliko truda. Ker pa je Google organski iskalnik in se zato prilagaja spremembam, je nemogoče popolnoma natančno predvideti uvrstitev strani ali zagotoviti popoln uspeh.

Kako pa se spremlja obiskanost in analizira, kako še izboljšati rangiranje strani?

Za spremljanje spletne strani in izboljšanje strategije optimizacije je nujno orodje Google Analytics, s katerim spremljamo statistiko obiska strani. Ta je brezplačen in si ga lahko vsak namesti. Mi pri svojem delu uporabljamo tudi druga, plačljiva orodja. S statistiko vidimo, koliko obiska ima stran po dnevih, koliko je enkratnih obiskovalcev, s katerih strani in družabnih omrežij pridejo obiskovalci na neko spletno stran, po katerih ključnih besedah jo iščejo. Vse to kaže tudi na uspešnost določenih oglaševalskih kampanj.

Kakšne podjetniške aktivnosti pa zahtevajo družabna omrežja?

Družabna omrežja, na katerih moraš biti dandanes prisoten, so Facebook, Twitter in Google+. Zavedati se je treba, da imajo vsa tri različne namene. Facebook čedalje bolj postaja sredstvo za osebno druženje na spletu. V komercialne namene se ga uporablja predvsem prek storitev Strani (Pages) oziroma Skupin (Groups). Ena od napak je, da si podjetja ustvarijo navaden uporabniški profil, saj ima fizična oseba omejeno število prijateljev (do 5000), in če FB prepozna, da goljufaš in kršiš pravila, ti lahko profil tudi zapre – prijateljev, ki si jih dolgo skrbno zbiral, pa ne moreš pozneje prenesti na Skupino ali Stran. Za poslovne namene se torej ustvari Stran, ki jo potem uporabniki FB »všečkajo«. Na njej se potem izvaja oglaševanje in se ponujajo informacije – ne sme pa biti preveč agresivno, saj je nevarno, da nas uporabniki FB zapustijo. Kako pridobivati uporabnike? Od tega, da se na profilu ustvarja neka zanimiva vsebina, ki jo potem ljudje delijo s prijatelji, do nagradnih iger in plačanega oglaševanja. Razlika med oglasi na Googlu in na FB je ta, da so na zadnjem bolj usmerjeni – na Googlu so pomembne ključne besede, na FB pa ljudje, recimo ženske med 20. in 40. letom bodo videle oglase za otroške vozičke. FB je zato dober za osebne storitve in trgovino. 
Poslovne storitve je težje usmerjeno oglaševati – pri tem je mogoče bolj zanimiv Twitter, ki je pred kratkim začel ponujati tudi strani za znamke (brand page), ki pa so še zelo drage, okoli 25.000 dolarjev. To je ena oblika oglaševanja, druga, malce mejna je na primer Snickers, ki je plačal Katie Price, da je objavila tvit s fotografijo čokoladne tablice in zapisala, kako dober je. Twitter je tudi odlično okolje, da podjetja nevsiljivo obveščajo kupce o svojih storitvah in novostih. Je pa tudi dobro sredstvo za osebno promocijo. 
Google+ je med Twitterjem in Facebookom. Je bolj čist kot FB, slike so večje, nima še jasne oglaševalske strategije, oglasnega prostora se še ne da zakupiti, so pa pred kratkim začeli poslovne strani oziroma profile. Z Google+ se da vplivati na pozicije v iskalnikih, skupnost je manjša, bolj čista, za zdaj je še manj konkurence. Tisti, ki bo prišel prvi, bo pobral smetano, zato se splača začeti graditi prisotnost na Google+. Sicer pa je še eno družabno omrežje, ki ga radi pozabljamo. To je YouTube, drugi največji iskalnik na internetu.

Kako lahko podjetje izkoristi YouTube?

Najbolje je ustvariti viralni video. Viralni oglasi dosegajo občinstvo z deljenjem in širjenjem na družabnih omrežjih. To je uspešno naredilo podjetje oziroma znamka Old Spice, ki je ustvarilo vrsto zabavnih kratkih filmčkov, ki imajo več kot 30 milijonov ogledov – to je kakor okoli 50 oglasov na nacionalni TV v elitnem času ob sedmih zvečer. Drugi način je posreden; kontekstualno oglaševanje v videih, ko se določena znamka pojavi v nekem drugem videu, tretji način pa je, da nastavimo določen video s ključnimi besedami. Tudi to je bližnjica do visoke pozicije v iskalnikih.

Je poleg že omenjenih družabnih omrežij še kakšno, ki bo v prihodnosti pomembno za oglaševanje in komuniciranje s potencialnimi kupci ali strankami?

Omenil bi družabno omrežje Pinterest, ki je najhitreje rastoče omrežje z že več kot desetimi milijoni uporabniki. Stran ponuja določene slike iz posameznih interesnih področij, ki jih uporabniki označijo. Recimo: ženska, ki je nora na torbice, si bo v svojem profilu ustvarila interesno področje torbic in tja shranjevala vse mogoče slike torbic, ki jih bodo objavljale druge ženske ali se bodo pojavile kot priporočila na strani. Gre za vizualno shranjevanje svojih interesov. Zakaj je to zanimivo za podjetja? Na Pinterestu lahko uspešno umestijo svoje produkte. Na primer torbice Gucci – s povezavo do vira. Je sicer malce invaziven medij, a je vsekakor zelo aktualno družabno omrežje, ki bo kmalu prisotno tudi pri nas.