Denar Spirita za podjetništvo, internacionalizacijo in turizem

Javna agencija za spodbujanje podjetništva, inovativnosti, razvoja, investicij in turizma bo imela letos na voljo 46,9 milijona evrov.

Objavljeno
13. marec 2013 13.39
Posodobljeno
13. marec 2013 16.35
mpi/POMLAD
Ljiljana Đerić, gospodarstvo
Ljiljana Đerić, gospodarstvo
Ljubljana - Javna agencija za spodbujanje podjetništva, inovativnosti, razvoja, investicij in turizma Spirit  bo imela letos na voljo 46,9 milijona evrov proračunskega denarja, prihodnje leto pa 34,5 milijona.  In skoraj polovico denarja bo letos namenila za spodbujanje podjetništva in inovativnosti.

Natančneje, za spodbujanje podjetništva in inovativnosti bo Spirit letos namenil 20,8 milijona evrov oziroma 48,8 odstotka razpoložljivih sredstev. Za pospeševanje tujih neposrednih investicij in internacionalizacijo bo šlo 14,4 milijona evrov (33,8 odstotka sredstev), za promocijo in razvoj turizma pa 7,4 milijona (17,4 odstotka sredstev), je povedal Uroš Rožič, državni sekretar na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo.

Z združitvijo do 170.000 evrov prihrankov na leto

Sicer pa smo na današnji novinarski konferenci lahko tudi slišali, da združitev nekdanjih agencij Japti, Tia in STO v Spirit zagotavlja 150.000 do 170.000 evrov prihrankov na leto, saj ne plačujejo več najemnine za nekdanje prostore Tie, prihranki so pri skupnem naročanju, saj so deležni tudi količinskih popustov, nižji so stroški notranjih revizij, kurirjev itn. Število zaposlenih pa je ostalo nespremenjeno; in sicer gre skupaj za 115 ljudi, od tega 90 redno zaposlenih in 25 za posamezne projekte.

Ključni trgi so azerbajdžanski, indijski, kazahstanski, kitajski, ruski in turški

Namen združitve je bil zlasti zagotoviti večjo učinkovitost, vse dejavnosti Spirita doma in v tujini pa bodo potekale pod skupno nacionalno znamko »I feel Slovenia«. Na področju internacionalizacije in spodbujanja tujih vlaganj bo Spirit nadaljeval z dejavnostmi nekdanjega Japtija. Gre za sofinanciranje predstavitev na sejmih v tujini, svetovanje in izobraževanje za nastope na tujih trgih (to je namenjeno zlasti majhnim podjetjem in tistim, ki prvič vstopajo na tuje trge). Sicer pa bodo letos poleg tradicionalnih trgov dejavnosti usmerili tudi na azerbajdžanski, indijski, kazahstanski, kitajski, ruski in turški, ki so v strateškem dokumentu »mednarodni izzivi 2013« opredeljeni kot ključni trgi. Precej pozornosti bodo namenili še nekaterim trgom, kot je denimo japonski. Za spodbujanje tujih vlaganj bo imel Spirit letos na voljo 17 milijonov evrov in predvidoma prav toliko tudi v prihodnjem letu. Od tega pa bo približno 7,8 milijona evrov porabljenih za neposredne finančne spodbude, ki se dodeljujejo prek javnih razpisov. Mimogrede, prvi bo objavljen predvidoma čez približno dva tedna, kriterijev za dodelitev teh spodbud pa niso spreminjali.

V agenciji Spirit so prepričani, da se bo zanimanje investitorjev za vlaganja pri nas povečalo, saj je Slovenija z združitvijo zmogljivosti hkrati dobila tako imenovano »one stop shop«, kjer vlagatelji dobijo vse informacije, ki jih potrebujejo na enem mestu. Združitev internetnih portalov Japtija, Tie in STO, pri čemer bodo sicer vse vsebine ohranili, bo predvidoma zagotovilo celovitejše in bolj pregledne informacije o dejavnostih agencije Spirit ter o Sloveniji in njeni ponudbi za tuje vlagatelje, turiste, poslovneže in druge.Na področju pospeševanja podjetništva, inovativnosti in tehnološkega razvoja bodo dejavnosti usmerjene zlasti v vzpostavljanje učinkovitega podpornega okolja za podjetništvo, spodbujanje inovativnosti in podjetniških vlaganj v rast in razvoj, pripravo strokovnih podlag za odgovorno črpanje strukturnih sredstev EU v finančni perspektivi 2014–2020 itn.

Cilj v turizmu: povečati število turistov za 4 % na leto


Kar zadeva turizem bo Spirit uresničeval aktivnosti nacionalne turistične organizacije. Cilji razvoja do leta 2016 so: povečati število turistov za štiri odstotke na leto, nočitev za dva odstotka na leto, priliv iz naslova izvoza potovanj pa za šest do osem odstotkov na leto.Osrednja povdarka programa dela Spirita v tem letu pa sta zelena, aktivna in zdrava Slovenija ter evropsko prvenstvo v košarki, ki bo septembra.

Sicer pa imajo vsa področja delovanja vključeno trajnostno komponento. In sem spada tudi spodbujanje ekološkega menedžmenta in uvajanje znaka EU za okolje »EU marjetica«; mimogrede, na spletni strani ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo je objavljen javni razpis za spodbujanje uvajanja in implementacije tega znaka.Pri nastopu na tujih trgih se bo Spirit osredotočil zlasti na promocijo na bližnjih trgih, od koder k nam prihaja največ turistov. Tako bodo v ospredju: Nemčija, Avstrija, Italija, države Beneluksa, Hrvaška, Srbija, Velika Britanija, Irska, Rusija in Ukrajina.