Kolektor je v Essnu odprl novo tovarno

Stojan Petrič: Za propulzivna slovenska podjetja je Nemčija več kot le izvozni trg.

Objavljeno
29. november 2013 20.14
Barbara Kramžar, Berlin
Barbara Kramžar, Berlin

Slovenski koncern Kolektor je minuli teden v Nemčiji odprl že svojo tretjo proizvodno linijo, tokrat v porurskem Essnu. Predsedniku uprave Stojanu Petriču smo ob tej priložnosti postavili nekaj vprašanj.

Kaj pričakujete od vaše tretje nemške podružnice, tokrat v Essnu? Kakšni so poslovni načrti prihodka, razvoja?

Z novo investicijo v Kolektor KMT v vrednosti 15 milijonov evrov koncern Kolektor izboljšuje konkurenčnost svoje nemške podružnice. Dosedanji najeti, energijsko potratni proizvodni prostori, stari več kot petdeset let, so bili ne samo stroškovna obremenitev, ampak tudi neprijazni do zaposlenih v tej družbi.

Nadaljnji poslovni načrti predvidevajo petodstotno organsko rast, ohranjanje neto dolga pod dvokratnikom EBITDA in več kot deset odstotkov EBITDA glede na vrednost prodaje, na razvojnem delu pa prevzetje vodilnega mesta na programu brizganih plastomagnetov v EU. Naslednji korak bo internacionalizacija proizvodnje, kjer bomo sledili našim kupcem na nove rastoče trge.

Katera je tista tržna niša, ki ste jo izkoristili?

Koncern Kolektor se postopoma razvija iz strogega specialista v integratorja tako na programih za avtomobilsko industrijo kot tudi v elektroenergetiki. Poleg teh dveh stebrov želimo zgraditi še enega, ki bo vezan na novejšo ekotehnologijo.

Se še spomnite odpiranja vaše prve nemške podružnice, pričakovanj pa tudi strahov? Kaj bi svetovali slovenskim podjetjem, ki bi vam radi sledili na nemški trg?

Leta 2002 smo prevzeli prvo nemško podjetje Kautt & Bux Herrenberg, ki je bilo naš »joint venture« partner od leta 1968 in večinski lastnik od leta 1990. Prevzem je bil v skladu s strategijo koncerna za horizontalno diverzifikacijo in internacionalizacijo.

Po prevzemu smo našo »mater« finančno in poslovno prestrukturirali in danes uspešno posluje. Odločitev za investicije ali prevzeme v razvitih državah EU mora biti dolgoročna, ciljna in strateško vezana na pridobitev tržnih in razvojnih prednosti investitorja. In takšen pristop svetujemo tudi drugim.

Kaj bi se lahko manj uspešna slovenska podjetja naučila na nemškem trgu?

Kolektor gradi svojo strategijo na vrednotah odgovornosti, poštenosti, inovativnosti, usmerjenosti h kupcu, timskemu delu, vztrajnosti in borbenosti. Ker naši zaposleni sodelujejo z nemškimi kapitalskimi partnerji že od leta 1968, lahko danes trdimo, da so naše vrednote skupne.

Če pa jim dodamo še organiziranost nemškega dela in fleksibilnost slovenskega, je lahko uspeh še večji. Zato so tudi nemška podjetja, ki so investirala v Slovenijo, danes zelo uspešna slovenska podjetja – na primer Hella Saturnus, BSH Nazarje, Odelo.

Kaj bi si želeli, da bi se izboljšalo v Sloveniji, da bi podjetja lažje delovala in uspevala, ljudje pa bi dobili delo?

Verjamem, da nam bo v Sloveniji uspelo. Imamo zelo sposobne in inovativne ljudi in oni so tisti, ki morajo poiskati poslovne priložnosti (beri nove produkte), ki bodo diferencirali našo ponudbo doma in v svetu.

Kakšne načrte ima Kolektor poleg najnovejših nemških? Načrtujete nadaljevanje širitve?

V okviru naše strategije 2013–2017 načrtujemo letno organsko rast med tremi do petimi odstotki ter nove prevzeme do sto milijonov evrov. Leto 2017 želimo skleniti s 750 milijoni evrov prometa.